Strona 1 z 3
[b3 1.8 PM] Jak podniesc moc ?
: 21 lip 2008, 22:47
autor: robertas1.8
Od dawna zastanawiam sie nad tym w jaki sposób mógłbym zwiększyć moc w moim b3 z silnikiem 1.8 oznaczonym PM, jest to mono wtrysk, mam troche wiedzy na temat mechaniki tylko że wszystko co wiem podpowiada mi jedynie tyle ,że jest to wyjątkowo toporny silniczek na jakiekolwiek mody. Póki co zmiana jednostki nie wchodzi w gre, więc wysuwam tu prośbe do ludzi z konkretną wiedzą, co wogóle da sie zrobić? Z góry dzięki za jakikolwiek odzew, choć przypuszczam że będzie on niewielki
Bo ogólnie ciężka sprawa z kombinacjami przy tym silniczku :->
: 21 lip 2008, 23:19
autor: benek77
robertas1.8 pisze:mam troche wiedzy na temat mechaniki tylko że wszystko co wiem podpowiada mi jedynie tyle ,że jest to wyjątkowo toporny silniczek na jakiekolwiek mody
sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie. Owszem można silnik poddać obróbce mechanicznej, zmienić wałek rozrządu, ale rakiety i tak nie uczynisz z auta z tym silnikiem, jest to silnik nie rozwojowy.
: 22 lip 2008, 01:20
autor: dexx
Hmm no ja bym zaczał od przelotowego wydechu, czyli wywal kata, wywal tłumik środkowy a koncowy zapodaj jakiś KM Malon np :-> i na koniec zapodaj filtr stożkowy żeby był przelot od początku do końca
No i wiadomo, auto będzie chodziło głośniej, dżwiek będzie agresywny :mrgreen: Pewnie teraz ktoś napisze że to bez sensu, że nic nie da. To będzie w błędzie. Jutro sam jade załatwic kata <ok> tzn dzisiaj
: 22 lip 2008, 07:54
autor: Dziki
najlepszy efekt to wałek ale koszt 800zł, ja osobiście kombinuje z gaźnikami od ścigacza jakiegoś... i wciąż szukam i sie dokształcam
: 22 lip 2008, 11:28
autor: kula_sc
dobry wydech juz dużo daje
do tego wbrew pozorom mogłbyś jakoś odchudzić auto zawsze lżej dla silnika ;-P
wiesz takie pierdoły jak własnie lepsze świece i itp. mogą poprawić kulture jazdy
chyba że masz ochotę rozwiercić silnik
i trche wtedy więcej sie pobawić ale to już zależy od Ciebie
: 22 lip 2008, 13:17
autor: robertas1.8
Dzięki za rady, najwidoczniej pozostaje mi tylko zabawa z wydechem, chciałem coś pokombinować ale widze że i tak efekt bedzie średni, bez ingerencji już w sam silnik :-> Co zrobić, takie zalety mono wtrysku, ale za to jest oszczędne :mrgreen: lepiej zaczne zbierać na paliwo do upragnionego V8 :mrgreen:
: 22 lip 2008, 14:17
autor: benek77
kula_sc pisze:takie pierdoły jak własnie lepsze świece i itp. mogą poprawić kulture jazdy
dla seryjnego silnika takie pierdoły jak lepsze świece nie zrobią różnicy tzn. nie przybędzie mu mocy, wydech i owszem przelotowy da jakiś efekt, ale chcąc się bawić z tym silnikiem trzeba by było zajrzeć trochę głębiej, takie półśrodki dadzą mizerny efekt.
: 22 lip 2008, 15:23
autor: kula_sc
wiem że super efektu to nie będzie ale zawsze to lepiej dla silnika
chyba że zostaje zamontować jakieś turbo
: 22 lip 2008, 16:46
autor: Oofol
Kolego mam ten sam problem... Wiesz co robię?!?! Zmieniam auto! Tzn na Audi ale z większym piecem! Za jakieś 2 miechy się pochwalę
A V8 to i mój wymarzony "maluszek"....
: 22 lip 2008, 20:30
autor: robertas1.8
Oofol, to czekam aż sie pochwalisz <ok> Może i ja dołącze kiedyś do grona zacnych V8 :mrgreen: a jezeli nie v8 to przynajmniej 2.2 T, to są moje 2 marzenia
: 22 lip 2008, 20:56
autor: labek
Niewiem czy wiesz ale zrobic wydech do wolnossaka to nie jak z turbo 2.5 cala i jest git.... Do wolno ssaka musi byc idealnie wymierzona srednica, bo inaczej tylko "rozszczelnisz" gazy i bedzie jeszcze gorzej niz jak na seryjnym wydechu. Tuning silnikow wolnossacych jest duzo drozszy od tuningu turbognojkow, a przyrosty strasznie male w porownaniu do samochodow z T. A koszt takiego wydechu to podejrzewam ze minimum 2000 zloty
EDIT:
dexx przedstaw jakis wykres z hamowni, bo jak dla mnie to podales sposob jak wrzucic w bloto jakies 800-1000 zloty.
Przelot to najlepszy jest jak sie okna otworzy <ok>
: 22 lip 2008, 22:38
autor: benek77
kula_sc pisze:chyba że zostaje zamontować jakieś turbo
tubo fajna sprawa, ale jak na mój gust totalnie nie opłacalny biznes w tym silniku, osobiście to nie wiem czy ktokolwiek brał się w gdziekolwiek za uturbianie tego silnika, koszty przewyższą wartość auta jeżeli miało by to być założone profesjonalnie, a po całym zabiegu silnik stałby się mocno awaryjny. Mówiąc szczerze jeżeli nie chcesz zmieniać silnika w tym aucie bo tylko w ten sposób w miarę bezstresowo i nie ogromnymi kosztami (jeżeli wrzuciłbyś coś co w tym aucie montowano seryjnie) zwiększysz moc, sprzedaj swoje auto dołóż kasę jaką masz na ewentualne modyfikacje i kup coś mocniejszego chyba że i na mody masz niewiele, to wtedy musisz cieszyć się z tego co masz.
: 22 lip 2008, 23:38
autor: dexx
labek pisze:dexx przedstaw jakis wykres z hamowni
Po co wykres? Niepotrzebnie kase wydawac? Teraz pewnie napiszesz że nie mam wykresu czyli to jest nie prawda co pisałem wcześniej?
labek pisze:podales sposob jak wrzucic w bloto jakies 800-1000 zloty
-Stożek + pokrywka na monowtrysk + Rury = 100zł
-Wspawanie rurki zamiast kata = 20zł lub żeby sie nie czepiali na przeglądzie strumienicy
= 100zł
-Rurka zamiast tłumika środkowego = 20zł
-Tłumik końcowy KM Malon (dwururka powiedzmy) = 300zł
W sumie wychodzi mi 550-600 zł MAX.
labek pisze:Przelot to najlepszy jest jak sie okna otworzy
<lol>
Pozdrawiam niedowiarków 8-)
: 23 lip 2008, 00:00
autor: benek77
dexx pisze:Hmm no ja bym zaczał od przelotowego wydechu, czyli wywal kata, wywal tłumik środkowy a koncowy zapodaj jakiś KM Malon np :-> i na koniec zapodaj filtr stożkowy żeby był przelot od początku do końca
No i wiadomo, auto będzie chodziło głośniej, dżwiek będzie agresywny :mrgreen: Pewnie teraz ktoś napisze że to bez sensu, że nic nie da. To będzie w błędzie. Jutro sam jade załatwic kata <ok>
dexx pisze:Teraz pewnie napiszesz że nie mam wykresu czyli to jest nie prawda co pisałem wcześniej
Nie można powiedzieć ze te zmiany nic nie dały, ale dzięki wykresowi z hamowni można zweryfikować ile kosztowało zwiększenie mocy o każdy 1KM, ale nadal twierdzę, że są to półśrodki. Chcąc uzyskać spory wzrost mocy w wolnossaku trzeba trochę zainwestować, i żeby uzyskać moc rzędu 115 KM trzeba włożyć sporo więcej niż wyszło by przełożenie 3A lub AAD.
: 23 lip 2008, 09:34
autor: labek
dexx pisze:labek pisze:dexx przedstaw jakis wykres z hamowni
Po co wykres? Niepotrzebnie kase wydawac? Teraz pewnie napiszesz że nie mam wykresu czyli to jest nie prawda co pisałem wcześniej?
labek pisze:podales sposob jak wrzucic w bloto jakies 800-1000 zloty
-Stożek + pokrywka na monowtrysk + Rury = 100zł
-Wspawanie rurki zamiast kata = 20zł lub żeby sie nie czepiali na przeglądzie strumienicy
= 100zł
-Rurka zamiast tłumika środkowego = 20zł
-Tłumik końcowy KM Malon (dwururka powiedzmy) = 300zł
W sumie wychodzi mi 550-600 zł MAX.
labek pisze:Przelot to najlepszy jest jak sie okna otworzy
<lol>
Pozdrawiam niedowiarków 8-)
Nie ze nie wierze ale wiem ze po takich zabiegach ludziom koni wrecz ubywalo ( potwierdzone wykresem)....
Widze ze ALLEGRO POWER gora <ok> dobra strumienica jak juz to kosztuje minimum 300 albo i wiecej, stozek ( KN a najlepiej Pipercross) napewno kolo 200.
Proponuje poczytac troche
http://forums.vwvortex.com/ lub
www.streetracing.pl
Pozdrawiam.