Strona 1 z 4

[b4 2.3 NG] Modyfikacje - więcej mocy

: 13 sie 2008, 14:35
autor: grzechas_audi
witam. chce więcej mocy w mojej coupe'cie 2,3NG ale od czego zacząć ktoś może pomóc? :-D

: 13 sie 2008, 14:43
autor: Krycha
Świece, kable, kopułka, wycinka katalizatora, jak masz gaz to out, sprawdzenie ciśnienia na rozdzielaczu paliwa, wymiana wszytskich filtrów. To tak na poczatek i w miarę tanim kosztem, by jakoś przywrócić go do serii(przynajmniej choć trochę) :mrgreen:

: 13 sie 2008, 15:14
autor: labek

: 13 sie 2008, 16:03
autor: Leo
można, ale jeśli jest gaz to nie polecam. Technika jest ogólna dla wolnossących do pewnego stopnia, czyli doprowadzenie silnika do serii, hamownia, nowe wałki , głowica zrobiona, można pobawić się z zapłonem, wydech, metodą prób i błędów... i już. koszt, jakieś 4000 - 5000 zł. z wydechem.

: 13 sie 2008, 17:44
autor: luk_OP_Q89
Mam B3 90 2.3NG Quattro,ten sam piec.Mam zmodyfikowany wydech tj.usunięty tłumik końcowy,natomiast od.katalizatora rury+tłumik środkowy nowe.Silnik lepiej reaguje na gaz nie jest uciążliwie głośny poprostu odetkany wydech,nie ma to związku z jakimiś potężnym przyrostem mocy poprostu silnik ładniej się wkręca.Jak chcesz więcej mocy to trzeba się zabrać za głowice:inne wałki(ostre)+twardsze spręzyny,kolektory(dodltowy,wylotowy) potem można myśleć o większych dawkach paliwa...itp.Można zrobić 150-170KM ale taka przeróbka będzie cie kosztowała 2 razy więcej niż całe auto :mrgreen: Myśle że to nie wchodzi w gre.Będe w mojej niuni zrzucał głowice(chyba w tym roku ;-) )głowica do szlifu,nowa uszczelka, polerka kolektora dolotowego(możliwe że po wymierzeniu kanałów dolotowych wyspawam tzw.barany o większej przepustowości czyli customowy ręcznie robiony kolektor dolotowy/wydechowy(może?zobacze jak będe stał z kasą) z kwasówki),inne wałki(ostre-czyli o dłuższym czasie otwarcia zaworów),jak dostane- lekkie koło zamachowe.W NG nie ma sensu wywalać dolotu i wstawiać stożka,lepiej "sportowy wkład filtra i dobry dolot zimnego powietrza.Myślałem o większych zaworach ale boje się rozwiercać gniazda żeby nie osłabić któregoś kanału(olej,woda).Potem całość zestroić i zobaczymy :mrgreen:
P.S.
Istnieje też możliwość pójścia w strone turbo,ale w tym przypadku najlepiej wrzucić uturbiony motor niż dokładać.W przypadku 2.2turbo można 400km wytargać ale sprzęgło skrzynia...no i sprawność jednostki napędowej będzie krucha to raczej rozwiązanie do sportu niż na ulice(Są w Polsce silniki 2.2turbo zhamowane na +550KM ale taki motor ma żywotność na 2-3 imprezy sportowe max.)
Ja osobiście wole zachować mój motorek jako atmosferyczny(bez turbo) ze względu na charakterystyke rozwijania mocy.

: 13 sie 2008, 20:16
autor: grzechas_audi
czyli ogólnie kupić S2 prościej i napewno taniej :mrgreen:

: 13 sie 2008, 20:58
autor: labek
grzechas_audi pisze:czyli ogólnie kupić S2 prościej i napewno taniej :mrgreen:
Napewno nie taniej kupic S2. Bo jesli nawet podwoisz wartos auta to napewno za takie pienidze nie dostaniesz s2 <ok>

: 13 sie 2008, 22:04
autor: misiek440
większość ludzi co się zajmuje tunnigiem nie chce nawet patrzeć na mechaniczny wtrysk. Uważają że te samochody mają jeździć tak jak fabryka dała. Tuningowanie elektrycznego wtrysku jest wiele prostsze bo wsadzasz sportowe wałki planujesz koła zamachowe i wyważasz do tego modyfikujesz mapy wtrysków i juz lepiej a w przypadku mechanicznego wtrysku sprawa się komplikuje

: 14 sie 2008, 10:26
autor: szuan
misiek440 pisze:większość ludzi co się zajmuje tunnigiem nie chce nawet patrzeć na mechaniczny wtrysk.
przeczytałem (i nie wiem czy dokładnie zrozumiałem) na forum AKP że podobno elektroniczny wtrysk z VW T4 wraz z komputrem podchodzi po małej obróbce do NG..

: 14 sie 2008, 11:09
autor: misiek440
a to to nie wiem a może z mojego da się wyrzucić nieszczęsnego KE tronika było by miło :mrgreen:

: 15 sie 2008, 00:00
autor: Leo
można zaadaptować wiązkę z 3b i ... odrazu turbinę dorzucić ;)

: 15 sie 2008, 01:47
autor: Krycha
Tylko kto się tego podejmie :mrgreen: samemu o takiej robocie na dzień dzisiejszy mogę zapomnieć, a temat mnie nieco interesuje.

: 17 sie 2008, 22:08
autor: Leo
najtaniej to odrazu swapa zrobić na 2.2T AAN z S4/S6 plus przekładka całej elektryki. Ale stosunek efekt/koszty najlepszy, i taką przeróbkę będę polecał.

: 18 maja 2009, 00:48
autor: Michau
a podpasuje się rozdzielacz wtrysku z MC do NG? wtedy droga do turbo wolna. tylko pytanie czy oprócz rozdzielacza wtrysku (i turbo oczywiście) nie trzeba by czegoś jeszcze przeszczepiać? tzn. komputer czy coś... :roll:

: 26 maja 2009, 14:09
autor: skoti
Najszybciej, najtaniej i najprościej wrzucić tam 7A i gites