Strona 1 z 7
[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - czy można podkręcić turbo?
: 14 wrz 2008, 13:31
autor: audi1993
witam chciałem podkręcić audiczke na turbinie tak do 1 bara max, ponieważ słyszałem że wymiana programu dużo mi nie da bo mam przepływke boscha... czy można podkręcić na turbo troszke...
: 14 wrz 2008, 14:30
autor: Wolf b4
Wymiana softu w Audi na boschu moze dac góra 115km zalezy od kondycji silnika.Moim zdaniem z chipuj fure zawsze to lepsze niz seria
: 23 wrz 2008, 19:05
autor: Krzylu
a może ktoś sie orientuje i przerabiał taki temat ,mianowicie chodzi o chip i inne turbo niz Garrett T2 np T3 lub K24 bądź inne na WG i do tego większe doładowanie
T2 to malutka dmuchawka T3/K24 to juz troche wieksze wiec można wiecej wycisnać,probował ktoś takiego zabiegu już?? czy raczej nic nie pomoże 1Z na Boschu
: 24 wrz 2008, 17:48
autor: Wolf b4
Ja tez dorzuce swoje 3 grosze czy turbo z "Pierburga" jest takie samo jak w "Boschu"? Róznia sie wygladem a sprawnoscią?
: 24 wrz 2008, 20:00
autor: Solskier
Krzylu, Jak załozyc T3 to bedziesz miał taaaaaaką turbo dziure ze szok. T2 ma swoje zalety to ze jest mala to nie znaczy ze jest zła, mała turbina jest moze nei bardzo wydajna (chociaz w tym wypadku 1.5bara to zaden problem) to ma taka zelate iz jest szyba czego nie mozna juz powiedziec o T3, która pewnie nie wiele wiecej dmuchnie maxymalnie. Pozatym co Ci z wielkiego doładowania jak nie masz paliwa, auto na samym powietrzu nie pojedize, a z tych wtryskiwaczy to za duzo tez nie poleci
Wg mnie zmiana softu i nic wiecej tu nie warto robić. Pod uwage proponuje wziaść jeszcze jedna warzan lecz czesto pomijana rzecz, mianowicei to iz zwiekszajac doładownie drastycznie zwiekszamy temperature w dolocie, im wieksze doładowanie tym wieksza temperatura i tak np ja miałem u sibie przy ori IC przy palowaniu w upalny dzien (doładowanie 1.4bara) prawie 100 stopni C, co raczej zamiast dac moc ja zabiera <mikolaj> ale to tak na marginesie
: 24 wrz 2008, 22:30
autor: Krzylu
miałem obie turbiny w golfie TD na podobnym doładowaniu i jednak turbo dziury wielkiej nie było w przypadku K24 byłem bardziej zadowolony niż z T2 w przypadku doładowania 1,5b w T2 to zabójstwo.Mi głównie chodzi o to żeby miał tak ze 115km i jeździł ciut szybciej niż teraz bo teraz jest katastrofa.Co do ic to raczej odpada budowa Fmic bo za dużo rzeźby jest
: 25 wrz 2008, 09:17
autor: Solskier
Krzylu pisze:Mi głównie chodzi o to żeby miał tak ze 115km
Do tych mocy nie trzeba wogóle nic modzić, wystarczy sam soft i bedzie nawet z zapasem <ok>
: 25 wrz 2008, 17:14
autor: Krzylu
Solskier,no niewiem na forum sa egzemplaze ktore ledwo dociagaja 100km,ale jesli sie sam nie przekonam to nie będe wiedział.
Jeszcze jedno takie pytanie poza marginesem czy wtryski od 110km podejda i czy nie będzie problemów??
: 25 wrz 2008, 17:23
autor: Solskier
Wiesz co do przepływki boscha z tego co sie orjentuje trzeba dobrać nieco inaczje wtryski niz do pierburga gdzie biezesz sobie z czego chcesz i jest ok, tu napewno pomgóby Ci dobry pompiarz który bedzie sie orjentował jak to bedzie działało (czy nie bedzie problemu z ustawienienm i praca takiego wtryskiwacza.)
: 19 gru 2008, 20:32
autor: gruszek01
co do wtrysków to ja mam załozone wtryski od Rogala JAKIEŚ MADE IN FRANCEEEEE na 300barów na wcześniejszych wtryskach auto miało 59koni mierzone na hamowni
po zmianie wtrysków odrzyło auto ale nie mierzyłem mocy
a co do podnoszenia mocy to poządny tuner powie wam tak
NAJPIERW DOPROWADŻ AUTO DO SERI A PUŻNIEJ TUNINGUJ
ja mam avanta z 93 roku na boshu i wiem ze te auta maja kaprysy niewiadomo czemu raz super za.... a innym razem jak muł i wcale nie prawda ze to auto pali 6 litrów w miescie
bo moje ponize 8 nie zchodzi
Proszę nie pisać drukowanymi literami.
: 20 gru 2008, 10:31
autor: labek
Solskier ale 1.5 bara z małej dmuchawy i 1.5 bara z dużej nie są sobie równe <ok>
: 20 gru 2008, 17:52
autor: Solskier
labek pisze:Solskier ale 1.5 bara z małej dmuchawy i 1.5 bara z dużej nie są sobie równe <ok>
A czym się różnią, bo z mojego doświadczenia wynika że z małej turbiny szybciej osiągane jest niższe ciśnienie niż docelowe przypuśćmy 1bar jest szybciej w małej suszarce niż w dużej, natomiast po przekroczeniu tej granicy duża nadrabia i wg mnie wychodzi na jedno i to samo, ba nawet jestem w stanie powiedzieć iż duża traci bo sporego doła. Wiadomo duża może więcej
: 25 mar 2009, 17:22
autor: zozol2111
Witam,
wracając do tematu chciałbym zapytać jak podnieść ciśnienie doładowania? zwiekszyłem dawkę paliwa i potrzebuję większą dawkę powietrza bo lekko kopci jak sie depnie.. :mrgreen:
: 25 mar 2009, 19:10
autor: UKI_XX
albo oszukać MAPsensor, czyli mała dziurka w wężyku do MAPsensora ewentualnie rezystor 18k ~(+100mbar) a 27k ~(+200mbar) zamiast rezystora 10k idącego od środkowej nóżki MAPa w przypadku Pierburg'a albo zmienić mapę doładowania (CHIP)
: 25 mar 2009, 19:35
autor: Krzylu
Solskier, masz racje co do startu mała szybciej nadmucha,choć długo nie trzeba czekać żeby wieksza nadmuchała w gary ciśnienia i odrobiła straty.Najbardziej jest to widoczne przy wyprzedzaniu gdzie mamy wyższe obroty,zreszta tak jak pisałeś "duży może więcej"
:lol:
osobiście miałem obie turbiny w silniku SB i sposób rozwijania mocy na większej bardziej mi odpowiadał ale z dołu obrotów troche stracił wgniatania w fotel.