Strona 1 z 3
[b4] Modyfikacje - obniżenie 40/40 60/40 80/60
: 11 mar 2007, 18:17
autor: finkiel
Jak widzicie na fotkach jeżdze na 17" felgach o szerokości 8 cali, opony 215/45.
Moje pytanie jest nastepujace:
Czy jak opuszcze samochod o 40mm przod i tyl przednie kola podczas maksymalnego skrecania nie beda ocieraly mi o blotniki, nadkola itp. (podczas postoju jak i rowniez podczas jazdy na krotkich i ostrych zakretach kiedy samochod przechyla sie) ???
Moze ktorys z was mial taki problem i go w jakis sposob rozwiazal, a moze ktos jezdzi na takowych felgach i z takim zawieszeniem ???
Z gory dziekuje za podpowiedzi i licze na szczerosc.
Pozdro 600 V
: 11 mar 2007, 19:48
autor: Radek5V
Witam! nie powinieneś mieć żadnych problemów przy skrętach chyba że planujesz niżej opuścić swoją audiczkę niż 40mm, kolega w b4 ma takie zestawienie i nie ma żadnych problemów z użytkowaniem swojej niuni (wizualnie wygląda o niebo lepiej od serii) przestrzeń w nadkolach w b4 jest naprawdę spora, ja mam w swojej 90 sprężyny -40mm oraz 15 felgi i powoli przymierzam się do zmiany na 17 , na
www.vwzone.pl jeden z użytkowników w swojej b4 posiada glebę z tego co wyczytałem -60 przód, -40 tył oraz 18 fele, wygląda malina! jedynym problemem może być szerokość opon, przy zapakowanym samochodzie na krótszych sprężynach mogą ocierać o nadkola. Pozdrawiam!
: 11 mar 2007, 20:42
autor: sebolec
Jeśli ET masz takie, że przy seryjnym zawiasie nic Ci nie trze, to możesz śmiało obniżać. Licz się jednak z tym, że przy -40mm prawe tylne koło będzie Ci na dziurach i podczas przechyłów na zakrętach odrobinę obcierać o plastkiowe nadkole. Wiąże się to z kształtem nadkola wymuszonym przez umiejscowienie zbiornika paliwa. Ogólnie nie jest to kwestia spędzająca sen z powiek.
Do b4 polecam obiżenie 60/40. Auto spokojnie znosi takie zawieszenie (wysoko umiejscowiona miska olejowa), a jeśli zdecydujesz się na mniejszą glebę, to gwarantuję, że za 3 miesiące będziesz żałował, że nie opuściłeś niżej.
Przy okazji polecam zamontowanie całego zestawu, tj. sprężyny i krótsze amortyzatory. Zagwarantuje to o niebo lepsze prowadzenie auta niż przy standardowych amortyzatorach i sportowych springach.
: 12 mar 2007, 08:18
autor: PABLO
U mnie są koła 16" , opony 205/55 , autko jest obniżone fabrycznie o 20mm i nic nie ociera.
Tylko że to jest tylko 20mm
: 12 mar 2007, 10:18
autor: FranoF1
...u mnie natomiast jest -60/-40 felgi 16x 7,5J opony 205/55/16 czyli dosyć grube i nic na szczęście nie obciera :mrgreen:
: 12 mar 2007, 16:13
autor: finkiel
Dziekuje bardzo za wypowiedzi na ten temat. Ogolnie to pocieszyliscie mnie
Teraz tylko bede mial dylemat jakiej firmy wybrac spreżyny i czy nie lepiej bedzie tyl opuscic tylko 300 mm a przod 40mm (optyczny wyglad-chodzi o to aby troche samochod zanurkowal do przodu)
Jesli macie jakies spostrzezenia na ten temat tez bylbym wdzieczny za opinie.
Pozdro 600V
: 12 mar 2007, 22:58
autor: tomek_com
opuszczaj smialo nic Ci nie bedzie tarlo ja latam teraz na 40/40 17/40/235 i nic mi nie jest nawet przy 4 osobach ale zastanow sie czy nie opuscic przodu na -60 tak jak pisze sebolec bo ja juz teraz zaluje ze nie opuscilem na -60 balem sie mimo tego ze tez kazdy mi mowil zebym sie nie martwil (mam na mysli przod)a co do amorkow to zmieniaj komplet razem z zawiasami
http://centrum.audi80.pl/component/opti ... /catid,50/
: 13 mar 2007, 22:47
autor: maxer
ok troche sobie poczytałem ale ja mam inny problem...mam już obnizone autko ale nawet niewiem ile, w karzdym bądź razie jest niskie...mam standardowe koła a chce kupić większe alumy....myslałem o 17'' ale doszedłem do wniosku że już jest za twardy a do 17 też chyba musze niską opone dobrać...niewiem czy nei zostane na 16''/205/55 - boje się o niższe gumy że będą twarde i mi rozwali zawias...coś doradzicie przy okazji?
: 13 mar 2007, 23:15
autor: tomek_com
nic ci nie rozwali bedzie cie tylko bardziej trzeslo ale bez przesady przy dobrych amorkach bedzie spoko no chyba ze jezdzisz tylko po polach
jak mozesz to daj fotke swojej b4
: 14 kwie 2007, 13:45
autor: pajak16k
kolego moze masz namiary na sportowe zawieszenie do B4 sedan w przystepnej cenie??
interesuje mnie obnizenie 60/40 lub 40/40
: 14 kwie 2007, 15:35
autor: sebolec
pajak16k pisze:kolego moze masz namiary na sportowe zawieszenie do B4 sedan w przystepnej cenie??
interesuje mnie obnizenie 60/40 lub 40/40
A jaka cena jest dla Ciebie przystępna? 200zł? 500zł?
Kompletny nowy zestaw Supersporta na ebay.de kupujesz łącznie z przesyłką za 900zł.
: 01 maja 2007, 13:45
autor: Grzesiek
Jeżeli chodzi o twardosc na 17 + obnizenie to wszystko zalezy od opon a dokladniej od marki i modelu ja osobiscie polecam Dunlopa sp 8000 takie mam w swojej i fabryczne czerwone sprezyny ( 42 mm) jest ok jezdzilem na pirelkach i goodyearach komfort jazdy byl zdecydowanie gorszy
[B4] Zawieszenie 80/60
: 25 lip 2007, 01:01
autor: Martivw
Chce swoje Audi competition obnizyc wlasnie 80/60 macie moze jakies fotki???
: 25 lip 2007, 20:18
autor: FranoF1
80/60 jeszcze nigdzie nie spotkałem :-|
no chyba że piszesz o Gwincie, to już inna bajka
fotek brak
pozdro..
: 25 lip 2007, 21:46
autor: Kornel
Kurde mi sie wydaje że -80 to będzie jak byś wyjął całkiem sprężyny i jeździł na odbojach, ja miałem przez jakiś czas -60 i właśnie jestem w trakcie wyrzucania i wstawiam -40, było dla mnie stanowczo za twardo. Nie na nasze drogi.