Strona 1 z 3

[b4] Modyfikacje - obniżenie 40/40 60/40 80/60

: 11 mar 2007, 18:17
autor: finkiel
Jak widzicie na fotkach jeżdze na 17" felgach o szerokości 8 cali, opony 215/45.
Moje pytanie jest nastepujace:

Czy jak opuszcze samochod o 40mm przod i tyl przednie kola podczas maksymalnego skrecania nie beda ocieraly mi o blotniki, nadkola itp. (podczas postoju jak i rowniez podczas jazdy na krotkich i ostrych zakretach kiedy samochod przechyla sie) ???

Moze ktorys z was mial taki problem i go w jakis sposob rozwiazal, a moze ktos jezdzi na takowych felgach i z takim zawieszeniem ???
Z gory dziekuje za podpowiedzi i licze na szczerosc.
Pozdro 600 V

: 11 mar 2007, 19:48
autor: Radek5V
Witam! nie powinieneś mieć żadnych problemów przy skrętach chyba że planujesz niżej opuścić swoją audiczkę niż 40mm, kolega w b4 ma takie zestawienie i nie ma żadnych problemów z użytkowaniem swojej niuni (wizualnie wygląda o niebo lepiej od serii) przestrzeń w nadkolach w b4 jest naprawdę spora, ja mam w swojej 90 sprężyny -40mm oraz 15 felgi i powoli przymierzam się do zmiany na 17 , na www.vwzone.pl jeden z użytkowników w swojej b4 posiada glebę z tego co wyczytałem -60 przód, -40 tył oraz 18 fele, wygląda malina! jedynym problemem może być szerokość opon, przy zapakowanym samochodzie na krótszych sprężynach mogą ocierać o nadkola. Pozdrawiam!

: 11 mar 2007, 20:42
autor: sebolec
Jeśli ET masz takie, że przy seryjnym zawiasie nic Ci nie trze, to możesz śmiało obniżać. Licz się jednak z tym, że przy -40mm prawe tylne koło będzie Ci na dziurach i podczas przechyłów na zakrętach odrobinę obcierać o plastkiowe nadkole. Wiąże się to z kształtem nadkola wymuszonym przez umiejscowienie zbiornika paliwa. Ogólnie nie jest to kwestia spędzająca sen z powiek.

Do b4 polecam obiżenie 60/40. Auto spokojnie znosi takie zawieszenie (wysoko umiejscowiona miska olejowa), a jeśli zdecydujesz się na mniejszą glebę, to gwarantuję, że za 3 miesiące będziesz żałował, że nie opuściłeś niżej.

Przy okazji polecam zamontowanie całego zestawu, tj. sprężyny i krótsze amortyzatory. Zagwarantuje to o niebo lepsze prowadzenie auta niż przy standardowych amortyzatorach i sportowych springach.

: 12 mar 2007, 08:18
autor: PABLO
U mnie są koła 16" , opony 205/55 , autko jest obniżone fabrycznie o 20mm i nic nie ociera.
Tylko że to jest tylko 20mm

: 12 mar 2007, 10:18
autor: FranoF1
...u mnie natomiast jest -60/-40 felgi 16x 7,5J opony 205/55/16 czyli dosyć grube i nic na szczęście nie obciera :mrgreen:

: 12 mar 2007, 16:13
autor: finkiel
Dziekuje bardzo za wypowiedzi na ten temat. Ogolnie to pocieszyliscie mnie :D Teraz tylko bede mial dylemat jakiej firmy wybrac spreżyny i czy nie lepiej bedzie tyl opuscic tylko 300 mm a przod 40mm (optyczny wyglad-chodzi o to aby troche samochod zanurkowal do przodu)

Jesli macie jakies spostrzezenia na ten temat tez bylbym wdzieczny za opinie.
Pozdro 600V

: 12 mar 2007, 22:58
autor: tomek_com
opuszczaj smialo nic Ci nie bedzie tarlo ja latam teraz na 40/40 17/40/235 i nic mi nie jest nawet przy 4 osobach ale zastanow sie czy nie opuscic przodu na -60 tak jak pisze sebolec bo ja juz teraz zaluje ze nie opuscilem na -60 balem sie mimo tego ze tez kazdy mi mowil zebym sie nie martwil (mam na mysli przod)a co do amorkow to zmieniaj komplet razem z zawiasami

http://centrum.audi80.pl/component/opti ... /catid,50/

: 13 mar 2007, 22:47
autor: maxer
ok troche sobie poczytałem ale ja mam inny problem...mam już obnizone autko ale nawet niewiem ile, w karzdym bądź razie jest niskie...mam standardowe koła a chce kupić większe alumy....myslałem o 17'' ale doszedłem do wniosku że już jest za twardy a do 17 też chyba musze niską opone dobrać...niewiem czy nei zostane na 16''/205/55 - boje się o niższe gumy że będą twarde i mi rozwali zawias...coś doradzicie przy okazji?

: 13 mar 2007, 23:15
autor: tomek_com
nic ci nie rozwali bedzie cie tylko bardziej trzeslo ale bez przesady przy dobrych amorkach bedzie spoko no chyba ze jezdzisz tylko po polach ;-) jak mozesz to daj fotke swojej b4

: 14 kwie 2007, 13:45
autor: pajak16k
kolego moze masz namiary na sportowe zawieszenie do B4 sedan w przystepnej cenie??
interesuje mnie obnizenie 60/40 lub 40/40

: 14 kwie 2007, 15:35
autor: sebolec
pajak16k pisze:kolego moze masz namiary na sportowe zawieszenie do B4 sedan w przystepnej cenie??
interesuje mnie obnizenie 60/40 lub 40/40
A jaka cena jest dla Ciebie przystępna? 200zł? 500zł?

Kompletny nowy zestaw Supersporta na ebay.de kupujesz łącznie z przesyłką za 900zł.

: 01 maja 2007, 13:45
autor: Grzesiek
Jeżeli chodzi o twardosc na 17 + obnizenie to wszystko zalezy od opon a dokladniej od marki i modelu ja osobiscie polecam Dunlopa sp 8000 takie mam w swojej i fabryczne czerwone sprezyny ( 42 mm) jest ok jezdzilem na pirelkach i goodyearach komfort jazdy byl zdecydowanie gorszy

[B4] Zawieszenie 80/60

: 25 lip 2007, 01:01
autor: Martivw
Chce swoje Audi competition obnizyc wlasnie 80/60 macie moze jakies fotki??? :-)

: 25 lip 2007, 20:18
autor: FranoF1
80/60 jeszcze nigdzie nie spotkałem :-|

no chyba że piszesz o Gwincie, to już inna bajka :-P

fotek brak :-/

pozdro..

: 25 lip 2007, 21:46
autor: Kornel
Kurde mi sie wydaje że -80 to będzie jak byś wyjął całkiem sprężyny i jeździł na odbojach, ja miałem przez jakiś czas -60 i właśnie jestem w trakcie wyrzucania i wstawiam -40, było dla mnie stanowczo za twardo. Nie na nasze drogi.