Strona 1 z 4

[b3 1.6 TD] Modyfikacje - Turbo K24 - foto

: 08 lis 2008, 23:14
autor: przemo89_2006
witam, zakladam ten temat z dwoch powodow, po pierwsze mam problem z tym turbem a po drugie naprawde bardzo malo jest o tym modelu w internecie, ciezko znalezc cos konkretnego. problem polega na tym ze turbo K24 nie ma problem napompowac cisnienie dobre, swist jego slychac juz od 1.500rpm i im bardziej wcisnie sie gaz tym bardziej zaczyna swistac ale auto dopiero przy okolo 4000rpm dostaje dobrego kopa(turbo dopiero wtedy dobrze pompuje mimo to ze chodzi caly czas) moze ktos juz spotkal sie z takim problemem?? dodam ze luz na wirniku jest znikomy, lopatki eleganckie, i sprzedawca mnie zapewnia(kumpel z sasiedniej wsi) ze chodzilo ladnie, ale lezalo z 8 miesiecy na polce. prosze o jakas porade.. a i wogole na jakiej zasadzie ten zawor na nim dziala?? jak bedzie zapieczony to moze mielic powietrze i nie pompowac czy cos??

: 09 lis 2008, 10:29
autor: Solskier
przemo89_2006 pisze:a i wogole na jakiej zasadzie ten zawor na nim dziala?? jak bedzie zapieczony to moze mielic powietrze i nie pompowac czy cos??
Zawór reguluje klapką przepływ spalin jak jest cały źle wyregulowany bądź zapieczony w pozycji otwartej wtedy turbo nie będzie sprężało tyle ile chcemy. Ale po raz kolejny w tym i w innym jeszcze temacie piszę i powtarzam (i nie tylko ja) weź w końcu podłącz manometr i sprawdź jakie jest doładowanie w czasie jazdy! Bez tego nic się nie dowiesz i możesz siedzieć nad tą turbiną rok czasu i pisać stosy postów. Ewentualnie przyczyn może leżeć nie tylko po stronie turbiny ale i również pompy wtryskowej i jej ustawieniu.

: 09 lis 2008, 12:54
autor: przemo89_2006
wie ktos jaka ono ma charakterystyke?? od jakich obrotow zacztyna pompowac itp, jak ktos ma informacje na ten temat niech napisze, przyda sie to tez innym bo o tej turbince na tym forum nie ma prawie nic.

: 09 lis 2008, 17:37
autor: kuba2955
to jest duze turbo i na nim silnik na małych obrotach będzie słabo jechał żebys nie wie co robił. wstaw sobie mniejsze albo vnt i nie bedziesz narzekał

: 09 lis 2008, 19:00
autor: przemo89_2006
a wie ktos moze czy w miejsce k24 mozna wstawic k14??? czy pasuje do kolektora i do wydechu??

: 09 lis 2008, 20:54
autor: labek
kuba2955 pisze:to jest duze turbo i na nim silnik na małych obrotach będzie słabo jechał żebys nie wie co robił. wstaw sobie mniejsze albo vnt i nie bedziesz narzekał
Wiekszy lag nie zawsze jest zły. Do codziennej jazdy po mieście jest lepiej jak bierze z dolu. A do lekkiego ścigania się lub trasy to lepiej jak sie wkreca pózniej.

Ten zawór o ktory ci chodzi to chyba WASTGATE (WG) i on jest sterowany przez czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, jesli on jest walnięty to za szybko otwiera WG ( np w 1.8T powinien zaczać go otwierać przy 0.45 bara) przez co doładowanie idzie w atmosfere zamiast tam gdzie powinno <ok> Zawór nie może sie zapiec ewentualnie uszkadza się membrana przez co puszcza ciśnienie zamiast trzymać. W twoim przypadku dziwna sprawa bo doładowania nie powinno być w pełnym zakresie obrotów...

Popieram SOLSKIERA w 100% zamontuj czujnik doładowania nawet taki przemysłowy za 20 złoty.

P.S.
Poszukaj informacji na www.sreetracing.pl

: 10 lis 2008, 07:52
autor: Solskier
labek pisze:Ten zawór o ktory ci chodzi to chyba WASTGATE (WG) i on jest sterowany przez czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym
Label nie w tym aucie! Tu WG sterowany jest ciśnieniowo prosto z turbiny, osiągnie ciśnienie przełamania sprężyny - otwiera zawór, w wielkim skrócie tu nie ma N75 ;-) Tak jak ja już powiedziałem bez sprawdzenia manometrem ciśnienia w układzie podczas jazdy nie mamy o czym rozmawiać!

: 10 lis 2008, 22:06
autor: przemo89_2006
moze troche z innej beczki, czy walek od zwyklego diesla rozni sie czyms od turbodiesla??? ma jakies inne katy otwarcia zaworow??

: 11 lis 2008, 08:30
autor: FranoF1
Nie wiem jak w dieslu, ale w benzynie wałki w N/A są ostrzejsze od tych w Turbo.

: 11 lis 2008, 09:56
autor: Solskier
przemo89_2006 pisze:moze troche z innej beczki, czy walek od zwyklego diesla rozni sie czyms od turbodiesla??? ma jakies inne katy otwarcia zaworow??
Jest dokładnie taki sam w Dieslu jak i w Turbo Dieslu. PS. Sprawdziłeś manometrem ciśnienie czy dalej nie? Bo zaraz spytasz czy głowica jest inna a nie sprawdzisz doładowania.

: 11 lis 2008, 11:19
autor: Vision
Solskier pisze:Jest dokładnie taki sam w Dieslu jak i w Turbo Dieslu.
tak i nie :mrgreen:
Solskier pisze:Bo zaraz spytasz czy głowica jest inna
tak i nie

: 11 lis 2008, 12:19
autor: przemo89_2006
Solskier pisze:
przemo89_2006 pisze:moze troche z innej beczki, czy walek od zwyklego diesla rozni sie czyms od turbodiesla??? ma jakies inne katy otwarcia zaworow??
Jest dokładnie taki sam w Dieslu jak i w Turbo Dieslu. PS. Sprawdziłeś manometrem ciśnienie czy dalej nie? Bo zaraz spytasz czy głowica jest inna a nie sprawdzisz doładowania.
cisnienia nie sprawdzilem bo nie mam skad dorwac manometru, zamowilem z pewnego serwisu w internecie i niedlugo powinien isc. a i jeszcze jedna ciekawostka, przyspieszylem pompa kat wtrysku i troche mu sie jakby poprawilo...

[ Dodano: 2008-11-11, 12:20 ]
Vision pisze:
Solskier pisze:Jest dokładnie taki sam w Dieslu jak i w Turbo Dieslu.
tak i nie :mrgreen:
Solskier pisze:Bo zaraz spytasz czy głowica jest inna
tak i nie
tzn??

: 11 lis 2008, 13:36
autor: Vision
u ciebie tak , chodzi o lata produkcji i zmiany , masz słabą pompę 8mm i do tego big turbo , na tym setupie nie będzie dobrze

: 11 lis 2008, 13:38
autor: przemo89_2006
Vision pisze:u ciebie tak , chodzi o lata produkcji i zmiany
a dlaczego to u mnie tak?? JP juz jest na chydraulice a ja wlasnie taki posiadam.
Chodzi mi o to czy np walek w JP jest taki sam jak w JR(td)?? Fakt ze turbo jest duze ale jak i pompa jak i turbo pochadza z JR i u siebie mam i pompe z wtryskami i turbo zalozone z tego silnika, a tamten silnik chodzil jak rakieta dopoki go szlak nie trafil(blok pekl z niewiadomego powodu).

: 11 lis 2008, 13:42
autor: Vision
przemo89_2006 pisze:JP juz jest na chydraulice a ja wlasnie taki posiadam.
w tym zmiana

[ Dodano: 2008-11-11, 13:43 ]
;-)