Strona 1 z 1

[Coupe 2.8 AAH] Ciekawostka - renowacja i tuning silnika

: 03 gru 2008, 17:15
autor: Karloz
Witam kolegów,

Na wiosnę przymierzam się do pełnej renowacji silnika, nie żeby
był zajechany bo chodzi wszystko równiutko, ale chciałbym żeby
auto w pełni wróciło do stanu fabrycznego i legitymowało się ponownie
mocą 174ps albo i może ciut więcej w zależności od przeprowadzonych
modyfikacji. Od razu zaznaczam, że nie chodzi mi o montaż ani turbo,
ani kompresora ani chipów allegro, co to to nie ja. Po prostu
które podzespoły powinienem wymienić w silniku, typu uszczelki itd.
tak aby wszystko chodziło cacy.

Zastanawiam się również o zastosowaniu kutych tłoków i korbowodów
i minimalnym podniesieniu mocy do 200ps. Wiem że to też droga
zabawa ale na pewno silnik będzie wytrzymalszy a auto zwinniejsze.
Wiem że tłoki do Mitsubishi EVO VIII i IX kosztuja około 5000zł ale
to jest 4 cylindrówka, czy ktoś z kolegów może wie ile kosztować może
zestaw kutych tłoków i korbowodów do Coupe AAH i czy w ogóle
ktokolwiek się tym zajmuje w Polsce na zamówienie lub na gotowca.
Warto wiedzieć jak rozplanować wydatki na przyszły rok.

Korzystałem z szukajki ale nie znalazłem podobnych tematów.
Jeśli ktoś już temat poruszał to przepraszam i proszę o linka.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co do planu renowacji mojego autka.

: 03 gru 2008, 17:21
autor: labek
Po kiego grzyba ci kute tłoki i korby :shock: skoro jak piszesz nie chcesz turbo... Jak juz to można zamontowac ostrzejsze wałki... Kolego czytałeś wogóle cokolwiek o tuningu samochodów wolnossących ? Jak nie to najpierw poczytaj pózniej zakładaj temat bo o tuningu V6 było juz pre razy.

: 03 gru 2008, 17:33
autor: luk_OP_Q89
Wspaniale że chcesz zadbać o autko.Jeśli ma wycieki czy inne niesprawności to powinieneś usunąć.Możesz lekko dłubnąć dynamike odetkać silniczek+wałeczki,wydajniejszy dolot+filtr...generalnie temat wałkowany na forum(szukajka się kłania ;-) ) ale lepiej żebyś nie eksperymentował,tylko zabrał się za temat świadomie czyli albo z czyjąś pomocą albo w dobrym warsztacie(np.takie które przygotowują auta do sportu a nie takie co montują tuningowe gadżety z katalogów ;-) ).Po co ci kute tłoki+korbowody???Jak nie chcesz wysilać motorka?Silnik "zakuwasz" jak pakujesz grube stado kucy i Nm pod maske,ze względu na obciążenia w ukł.korbowo-tłokowym.Zanim zaczniesz inwestować,pomyśl dokładnie czego oczekujesz i jakim budżetem dysponujesz.Wtedy można coś konkretnego ustalić <ok>

: 03 gru 2008, 17:53
autor: Krzylu
zrób remont a pózniej myśl bo tanio nie będzie ;-)