Strona 1 z 2
[b3 1.8] Ciekawostka - remont czy swap ?
: 12 gru 2008, 21:04
autor: Łukaszek KSZO
Mam silnik 1.8 s na monowtrysku i nie wiem co zrobic by miec wiecej mocy teraz jest troche zmeczone 90ps .
Czy oplaca mi sie swap czy remontowac silnik, czy zmienic mono na wielopunkt czy sie w ogole da zalozyc do tego silnika pelny wtrysk?
Myslalem o swap-ie na 2.0 - oplaca mi sie takie przedsiewziacie?
Prosze pomozcie.
Z gory Dziekuje
: 12 gru 2008, 21:08
autor: wujo1
jeżeli masz kasę i chcesz to zrobić to lepiej i wstaw 2.0
: 13 gru 2008, 08:24
autor: FranoF1
Taniej wyjdzie remont, ale jeśli brakuje Tobie kilka PS/Nm, to zlec mechanikowi przekładkę silnika i napisz później ile Cie kosztowało.
Swap- przekładka silnika, który nigdy nie był montowany na taśmie w wybranym samochodzie.
Pozdr.
: 13 gru 2008, 12:37
autor: Łukaszek KSZO
rozumiem . jesli znajde odpowiedni silnik lub dawce to tak zrobie. Jeszcze mam pytanie jakie oznaczenie tego silnika wybrac abt, abk ng? cym one sie roznia?
: 13 gru 2008, 12:42
autor: wujo1
szukaj bardziej ABK maja nawet dobre opinie
: 13 gru 2008, 13:27
autor: grinch
... Kolego ja ze swojej strony zaproponował bym np. 1Z czyli 1.9 TDI :mrgreen:
: 13 gru 2008, 13:44
autor: Łukaszek KSZO
ale na zmiae na dizla musialbym i obrotomierz wymieniac i kilka rzeczy wiecej niz do benzyniaka
: 13 gru 2008, 13:59
autor: grinch
Łukaszek KSZO pisze:ale na zmiae na dizla musialbym i obrotomierz wymieniac i kilka rzeczy wiecej niz do benzyniaka
... hehehe Zegary to chyba najmniejszy problem :mrgreen:
Ja tylko zaproponowałem
: 13 gru 2008, 14:00
autor: WOJTEK26
Przy zmianie na ABK musiałbys zmienic cała wiązke elektryczną wraz z ECU, do tego przepływomierz, obudowa filtra powietrza wraz z mocowaniami, przewody paliwowe itp. Jeżeli włożysz ABT to jedynie zyskasz kilka Nm w porównaniu do swojego PM. Taniej bedzie zrobic remont silnika i przynajmniej bedziesz wiedział na czym stoisz.
: 13 gru 2008, 14:19
autor: PawelG
Łukaszek KSZO pisze:ale na zmiae na dizla musialbym i obrotomierz wymieniac i kilka rzeczy wiecej niz do benzyniaka
Poprostu oddaj auto do mechanika, zapłać i jeździj. od pierwszego posta wiadomo, że żadnego swapa nie zrobisz, boś zielony... szkoda zawracać głowę.
Ps. taki swap prawdopodobnie bedzie droższy niz wartość twojego samochodu...
: 13 gru 2008, 15:19
autor: KLAKSON
Łukaszek KSZO pisze:abk lub abt szczerze mowiac nie wiem czym sie roznia
ABK - 115 PS
ABT - 90 PS
<yes>
: 13 gru 2008, 19:17
autor: Selfish
grinch pisze:... I ani jedno ani drugie nie jeździ :mrgreen:
1Z-ecior też nie jeździ... do czasu aż minie turbodziura :mrgreen:
Tak w zawiązku z tematem to wymiana silnika jest absolutnie nie opłacalna. Tak jak większość kolegów proponuje solidny remont i potem masz spokoj na długi czas.
Pozdrawiam
: 13 gru 2008, 19:18
autor: Łukaszek KSZO
wiem ze jestem zielony dlatego chce sie zorientować co i jak . ale w takim razie co zrobic by ten samochod mial wigoru troche wiecej?
: 13 gru 2008, 19:41
autor: wujo1
kolego posłuchaj mojej rady samo zakładanie tematu nic ci nie da poszukaj poczytaj inne tematy popytaj się inny klubowiczów którzy robili swap-a tutaj jest wiele tematów które ci pomogą potem sam wyciągniesz wnioski
pewnie będą krytyki do mojej wypowiedzi ale to moje zdanie i tyle
: 13 gru 2008, 20:06
autor: Łukaszek KSZO
tak tez juz robilem ale kazdy kto robil swapa nie robil go z 1.8 na 2.0 >juz raz napisalem pytalem co zrobic by bylo choc troszke wiecej mocy kazdy kto odpowiadal na moj tema mowil ze do tego silnika nie da sie nic wlozyc i zeby zmienil silnik na 2.0 abk . kurcze naprawde nie poszedlem na latwizne i nie napisalem od razu tego tematu . przeczytalem kilkanascie podobnych tematow i wszedzie pisza ze drogo drogo takze wielki mam dylemat czy remont czy swap . boje sie kosztow i najprawdopodobniej zrobie remont silnika.
Takie pytanko w zakresie odpowiedzi tak czy nie. Da sie zalozycz do tego silnika pelny wtrysk?