Zwiększenie Mocy 1.6 TD & 1.9 TD FAQ
: 28 gru 2008, 14:55
Na samym początku chciałem uświadomić wszystkich przed jakimkolwiek zabiegu który opisuje poniżej trzeba najpierw sprawdzić stan i kondycję silnika to jest najistotniejsza rzecz od której powinno się zacząć przed wprowadzaniem jakichkolwiek zmian w silniku :!:
... Jak wiadomo dwa rodzaje silników które zostały zastosowane w Audi B3 i B4 jak również w VW Golfach nie został obdarzone dużą mocą przez inżynierów
:roll:
Dane mówią same za siebie :
Dla silnika 1.6 TD który występował w Audi 80 B3 (1986-1991):
Oznaczenie RA, SB
Pojemność [cm3] 1588
Moc [KM (kW) przy obr/ min] 80 (59) / 4500
Moment [Nm przy obr/ min] 152 / 2300-2800
Dane techniczne mówią nam iż te auta nie są wcale demonami prędkości, jednak inżynierowie zdusili moc w tych silnikach do 80 KM jednak ich potencjał jest o wiele większy i można w granicach bezpieczeństwa poprawić sobie osiągi, ale tego dowiedziecie się czytając dalej :mrgreen:
Natomiast dla silnika 1.9 TD który występował w Audi 80 B4 (1991-1995) są następujące :
Oznaczenie AAZ
Pojemność [cm3] 1896
Moc [KM (kW) przy obr/ min] 75 (55) / 4400
Moment [Nm przy obr/ min] 140 / 2200
... Można zauważyć iż silnik o większej pojemności ma słabsze parametry od tego 1.6 TD, może to się wydawać dziwne jednak sprawa nie kończy się na tych danych które podałem wam wyżej, można sobie to zwiększyć oczywiście, ten artykuł poświęcam specjalnie tym którzy myślą iż Diesel jest zamulony i wolny
... Na początku radzę zaślepić sobie egr, jest to takie małe urządzenie które które dba o to aby samochód był bardziej ekologiczny :
Foto story (Autor Piotr - Solskier)
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=16 ... hlight=egr
... Następną rzecz którą polecam to wywalenie środka katalizatora, wtedy auto będzie się lepiej zbierać od dołu i nic nie będzie blokowało wydostawania się spalin, oczywiście puszkę od katalizatora proszę zostawić ale cały jej środek out gdzieniegdzie można jeszcze ten środek sprzedać i mieć trochę $$ na mody :mrgreen:
... [1] Pierwsza rzecz na którą trzeba zwrócić uwagę to boost pina w lda pompy wtryskowej ustawiony pod odpowiednim kontem
TD - regulacja LDA Link zapożyczony z forum VW http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
... Oczywiście to nie może być zwykły pin od byle czego, najlepszy rozwiązanie będzie ładowanie pina z Vw Golfa z silnika 1.6 TD oraz ten który ja zastosowałem w Audi 80 B4 w silniku 1.9 TD, a mianowicie boost pin od Fiata Ducato 2.8
... Pin z jednej strony ma duży skos, dzięki temu auto ma moc od niskich obrotów :mrgreen:
... [2] Oczywiście sam pin szału nie robi trzeba również zwiększyć dawkę paliwa w pompie. Proszę pamiętać iż wkręcając śrubę zwiększamy dawkę a wykręcając zmniejszamy, efektem zwiększenia dawki paliwa będzie lekkie zadymienie po dodawania gazu trzeba pamiętać iż tak zwiększyć dawkę paliwa aby auto swobodnie schodziło z obrotów nie może schodzić za długo gdyż w tym przypadku powypalają się dziury w tłokach. Należy to robić bardzo dokładnie i ostrożnie :!:
... Trzeba zaznaczyc iż regulacji dokonuje się tylko i wyłacznie na rozgrzanym i zgaszonym silnku :!:
... [3] Następnym trzecim już krokiem za równo dla silników 1.6 TD oraz 1.9 TD czas zająć się turbiną a mianowicie podkręcić ciśnienie turbodoładowania.
Do tego będzie nam potrzebny (MBC Manual Boost Controll) w każdej dowolnej chwili można zwiększyć lub zmniejszyć ciśnienie :
Oczowiście Ciśnienie doładowania mozna zmnieszać badz zwiekszać bez MBC samą sróbą regulacyjną na WG turbo spręzarki, jednak moim zdaniem przez MBC lepiej łatwiej i szybciej :mrgreen:
... Warto dodać iż wymagany jest manometr do zwiększenia ciśnienia
MBC Manual Boost Controll
... Myślę iż zwiększenie do 1,2 bara będzie w tym momencie najbezpieczniejsze, jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia 8-)
... [4] Po wprowadzeniu powyższych modyfikacji można liczyć się z tym iż spalanie nam nie znacznie wzrośnie a w niektórych przypadkach spadnie
Następnym 4 krokiem będzie zamontowanie IC chłodnicy, gdyż po zwiększeniu turbodoładowania dawki paliwa i Boost pinu auto może trzymać trochę większą temperaturę
Montaż Ori IC oraz osprzętu w Audi 80 B4 1.9 TD
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=19840
W audi B3 będzie to również podobnie wyglądało 8-)
Po zamontowaniu IC można zauważyć iż auto nie będzie tak nam dymić to znak że jest możliwość zwiększenia dawki paliwa,a co i jak wszystko jest opisane w 2 punkcie więc proszę wrócić i przeczytać jeszcze raz :mrgreen:
... I teraz ważna sprawa po założeniu IC auto będzie bardziej elastyczniejsze, np. można spokojnie jechać na 4 biegu 40 km/h i nie będzie żadnego szarpania itp. Będzie bardziej elastyczniej wchodzić na obroty a co za tym idzie będzie większa frajda z jazdy :mrgreen:
... Dla zaafansowanych modyfikacji polecam FMIC - IC umieszczony centralnie będzie lepsze chłodzenie a co za tym idzie można więcej podkręcić , chciałem pokazać foto story które zrobić nasz kolega przy montażu owego FMIC (Autor - Piotr Solskier)
FMIC
... Po dokonaniu powyższych modów jeżeli nasz silnik nie ma dość można zaadaptować następne patenty :
Linki zapożyczone z forum VW Golf :mrgreen:
Gov Mod
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ht=gov+mod
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=gov
... No a potem to już nowe wtryski większe turbo i zabawa zaczyna się od początku :mrgreen:
No chyba że dla silnika ten zabieg był by nie wskazany ale to inna sprawa.
... Myślę że co niektórzy będą teraz inaczej spoglądając na TD- ki
... Po tych zabiegach myślę że moc powinna być w granicach 100 -110 PS i 270-280 NM a to już wystarczająco jak na tego typu silniki :mrgreen:
Pozdrawiam i miłej lektury Michał Grinch
... Jak wiadomo dwa rodzaje silników które zostały zastosowane w Audi B3 i B4 jak również w VW Golfach nie został obdarzone dużą mocą przez inżynierów
:roll:
Dane mówią same za siebie :
Dla silnika 1.6 TD który występował w Audi 80 B3 (1986-1991):
Oznaczenie RA, SB
Pojemność [cm3] 1588
Moc [KM (kW) przy obr/ min] 80 (59) / 4500
Moment [Nm przy obr/ min] 152 / 2300-2800
Dane techniczne mówią nam iż te auta nie są wcale demonami prędkości, jednak inżynierowie zdusili moc w tych silnikach do 80 KM jednak ich potencjał jest o wiele większy i można w granicach bezpieczeństwa poprawić sobie osiągi, ale tego dowiedziecie się czytając dalej :mrgreen:
Natomiast dla silnika 1.9 TD który występował w Audi 80 B4 (1991-1995) są następujące :
Oznaczenie AAZ
Pojemność [cm3] 1896
Moc [KM (kW) przy obr/ min] 75 (55) / 4400
Moment [Nm przy obr/ min] 140 / 2200
... Można zauważyć iż silnik o większej pojemności ma słabsze parametry od tego 1.6 TD, może to się wydawać dziwne jednak sprawa nie kończy się na tych danych które podałem wam wyżej, można sobie to zwiększyć oczywiście, ten artykuł poświęcam specjalnie tym którzy myślą iż Diesel jest zamulony i wolny
... Na początku radzę zaślepić sobie egr, jest to takie małe urządzenie które które dba o to aby samochód był bardziej ekologiczny :
Foto story (Autor Piotr - Solskier)
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=16 ... hlight=egr
... Następną rzecz którą polecam to wywalenie środka katalizatora, wtedy auto będzie się lepiej zbierać od dołu i nic nie będzie blokowało wydostawania się spalin, oczywiście puszkę od katalizatora proszę zostawić ale cały jej środek out gdzieniegdzie można jeszcze ten środek sprzedać i mieć trochę $$ na mody :mrgreen:
... [1] Pierwsza rzecz na którą trzeba zwrócić uwagę to boost pina w lda pompy wtryskowej ustawiony pod odpowiednim kontem
TD - regulacja LDA Link zapożyczony z forum VW http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
... Oczywiście to nie może być zwykły pin od byle czego, najlepszy rozwiązanie będzie ładowanie pina z Vw Golfa z silnika 1.6 TD oraz ten który ja zastosowałem w Audi 80 B4 w silniku 1.9 TD, a mianowicie boost pin od Fiata Ducato 2.8
... Pin z jednej strony ma duży skos, dzięki temu auto ma moc od niskich obrotów :mrgreen:
... [2] Oczywiście sam pin szału nie robi trzeba również zwiększyć dawkę paliwa w pompie. Proszę pamiętać iż wkręcając śrubę zwiększamy dawkę a wykręcając zmniejszamy, efektem zwiększenia dawki paliwa będzie lekkie zadymienie po dodawania gazu trzeba pamiętać iż tak zwiększyć dawkę paliwa aby auto swobodnie schodziło z obrotów nie może schodzić za długo gdyż w tym przypadku powypalają się dziury w tłokach. Należy to robić bardzo dokładnie i ostrożnie :!:
... Trzeba zaznaczyc iż regulacji dokonuje się tylko i wyłacznie na rozgrzanym i zgaszonym silnku :!:
... [3] Następnym trzecim już krokiem za równo dla silników 1.6 TD oraz 1.9 TD czas zająć się turbiną a mianowicie podkręcić ciśnienie turbodoładowania.
Do tego będzie nam potrzebny (MBC Manual Boost Controll) w każdej dowolnej chwili można zwiększyć lub zmniejszyć ciśnienie :
Oczowiście Ciśnienie doładowania mozna zmnieszać badz zwiekszać bez MBC samą sróbą regulacyjną na WG turbo spręzarki, jednak moim zdaniem przez MBC lepiej łatwiej i szybciej :mrgreen:
... Warto dodać iż wymagany jest manometr do zwiększenia ciśnienia
MBC Manual Boost Controll
... Myślę iż zwiększenie do 1,2 bara będzie w tym momencie najbezpieczniejsze, jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia 8-)
... [4] Po wprowadzeniu powyższych modyfikacji można liczyć się z tym iż spalanie nam nie znacznie wzrośnie a w niektórych przypadkach spadnie
Następnym 4 krokiem będzie zamontowanie IC chłodnicy, gdyż po zwiększeniu turbodoładowania dawki paliwa i Boost pinu auto może trzymać trochę większą temperaturę
Montaż Ori IC oraz osprzętu w Audi 80 B4 1.9 TD
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=19840
W audi B3 będzie to również podobnie wyglądało 8-)
Po zamontowaniu IC można zauważyć iż auto nie będzie tak nam dymić to znak że jest możliwość zwiększenia dawki paliwa,a co i jak wszystko jest opisane w 2 punkcie więc proszę wrócić i przeczytać jeszcze raz :mrgreen:
... I teraz ważna sprawa po założeniu IC auto będzie bardziej elastyczniejsze, np. można spokojnie jechać na 4 biegu 40 km/h i nie będzie żadnego szarpania itp. Będzie bardziej elastyczniej wchodzić na obroty a co za tym idzie będzie większa frajda z jazdy :mrgreen:
... Dla zaafansowanych modyfikacji polecam FMIC - IC umieszczony centralnie będzie lepsze chłodzenie a co za tym idzie można więcej podkręcić , chciałem pokazać foto story które zrobić nasz kolega przy montażu owego FMIC (Autor - Piotr Solskier)
FMIC
... Po dokonaniu powyższych modów jeżeli nasz silnik nie ma dość można zaadaptować następne patenty :
Linki zapożyczone z forum VW Golf :mrgreen:
Gov Mod
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ht=gov+mod
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=gov
... No a potem to już nowe wtryski większe turbo i zabawa zaczyna się od początku :mrgreen:
No chyba że dla silnika ten zabieg był by nie wskazany ale to inna sprawa.
... Myślę że co niektórzy będą teraz inaczej spoglądając na TD- ki
... Po tych zabiegach myślę że moc powinna być w granicach 100 -110 PS i 270-280 NM a to już wystarczająco jak na tego typu silniki :mrgreen:
Pozdrawiam i miłej lektury Michał Grinch