Strona 1 z 3

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - zwiekszanie mocy

: 07 maja 2009, 19:55
autor: wolfxaudi
Witam

Mam audi 1.9 tdi 1Z 90KM, przeplywka bosha. Pytanie skierowane do doswiadczonych w dziedzinie softu audiczek.
Czy wystarczającym jest osiągnąć wiekszą moc KM jest wgranie softu dla silnika 110 KM?
Ile realnie można osiagnac, na boshu, KM przy zmianie softu?


wiem ze pytaniana mogą wydawać się smieszne, ale prosze o wyrozumialosc.

P.S. Co byscie bardziej polecali zmiane softu czy wtryskiwaczy? Czy może drugie wiaże sie z pierwszym? Z jakiego modelu silnika wtryskiwcze sa najbardziej wydajne?

W jakich cenach są dostępne dane rozwiązania?

: 07 maja 2009, 20:36
autor: wujo1
... założyć wtryski 0.205 i jakiegoś chip'a jeżeli dobrze się nie mylę, i dlaczego masz napisane pod avant arem ABT Tdi to chyba 1Z

: 07 maja 2009, 20:48
autor: wolfxaudi
Inne oznaczenie, poniewaz jedno audi ma ojciec drugie ja (tdi).
Ile kosztuja takie wtryski? wiecej niz 800 PLN?

: 07 maja 2009, 20:56
autor: wujo1
koszt:
- wtryski AFN/AHF ok 400zł lub ASV są nieco droższe ale wydajniejsze ok 500zł
- czip tuning ok 1000zł

https://audi80.pl/19tdi-1z-turbo-od- ... hlight=110
https://audi80.pl/b4-1z-tdi-tani-i-b ... hlight=110

: 07 maja 2009, 21:13
autor: kostrz
Powiem tak po pierwsze z którego roku jest ten 1Z i jakie ma wtryskiwacze tzn jedno-spreżynowe(krótkie wtryski) czy dwu (długie wtryskiwacze) bo od tego zależy jaka moć uzyska np po chipie. Sam dobry chip na sprawnym zetorku może dać nawet 117ps(na boschu i wtryskach jedno-sprężynowych)da się wgrać na kości do kompa nawet za 120zł dobry lecz uniwersalny program za profesjonalny soft z hamownia trzeba dać od 700zł ale efekt jest powalajacy w stosunku do serii. Najbardziej polecam wtryski od silnika AFN lub AHF ( dobre używane to koszt za 4szt od 280zł do 500zł same wtryski dadzą ok 5-10PS co da lepszą elastyczność przeważnie w niskich obrotach) tylko z ich montażem występują dwa problemy jeśli są oryginalnie wtryski jedno-spreżynowe to potrzeba będzie dokupić oprócz wtrysków metalowe przewody miedzy wtryskami a pompą , przedłużyć przewód od wtrysku sterującego, dokupić lub założyć pod łapki dociskające wtryski tulejki 10mm lub podłożyć odpowiednie "śruby" i oczywiście dokupić śruby utwardzane by dokręcić łapki dociskowe wtryski oryginalnie są tam szpolki które sa zakrutkie i trzeba je wykręcić no i najważniejsze po zmianie wtryskiwaczy na boschu z wtryskami jedno-spreżynowymi trzeba będzie ustawić kąt wtrysku i dawkę paliwa przez ruszenie nastawnika tych rzeczy nie trzeba bedzie robic gdy oryginalnie siedziały wtryski dwu-sprezynowe poprostu wystarczy tylko je wymienić oczywiscie pamietajac o przedłuzeniu kabla od wtrysku sterującego i powinno być wszystko ok.

Po wymianie wtrysków np. od AFN i dobrym chip-ie można uzyskać ok 130PS i ok 290-310Nm co da około 10sekund do 100 i lekko ponad 200km/h oczywiście jeśli z silnikiem jest wszystko ok.

: 07 maja 2009, 23:48
autor: MP
kostrz, siema tez mam auto na boschu i praktycznie te same modyfikacje co ty tzn, mam wtryski od ASV i czipa- wsadzone kości z uniwersalnym programem
szkoda że nie jesteś z wawy chętnie bym porównał moje auto z twoim na kresce


efekty:
- co do serii jest znacznie lepiej- seryjny 1Z objeżdżam bez problemu, abk (Pb 115KM)też objeżdżam
- przyśpieszenie nie wiem zima z filmików chyba cos bliżej 11s było niż 10 teraz muszę sprawdzić będzie łatwiej ruszyć;)
- spalanie się nie zmieniło jest jak było w serii
- v-max na prostej bez wiatru w plecy i górki 195km/h
- na hamowni nie byłem, jak $$ wpadne i to podjadę i sprawdze moc


koszt jakie ja poniosłem:
- wtryski ASV- 450zł
- kości z programem - 220zł
- wlutowanie podstawek pod kostki i wylutowanie starych kości - 50zł
- wymiana wtrysków + sprawdzenie na kompie i korekta konta wtrysku - 100zł
suma= 820zł


sam sobie odpowiedz czy warto szału nie będzie ale będzie lepiej niż w serii






ps. z boscha na wtryskach od 110 nawet ASV- czyli najwydajniejsze od 110KM + czip nie uzyskasz 130KM, nie hamowałem swojego ale dupo-hamownia i porównywanie podczas sprintów na spocie z innymi autami pozwala oszacować moc na okolice 110KM w moim aucie czyli tyle co seryjny AFN/ASV

: 08 maja 2009, 13:33
autor: kostrz
Proszę zobaczyć jak mój zetorek po modach chip+wtryski AFN, turbo na 0,95 jeździ do 100km/h :mrgreen: .
http://www.fotosik.pl/video/2121fe6cf6976586.html

Więc wybór należy do ciebie wolfxaudi

: 08 maja 2009, 17:42
autor: wolfxaudi
Dzieki koledzy za opisy. Teraz wszystko to kwestia czasu, od czego najlepiej zacząc bo bede krok po kroku robil w przeciagu miesiaca. Najpierw wtryski czy chip?

Kostrzu filmik kozak, pomimo zajetej reki ladnie sie wkreca, az milo popatrzec jak szybko dolatuje do 80km, do 100 juz troche wolniej ale moze to tylko takie wrazenie. Pozazdroscic tylko modów. :-)

: 08 maja 2009, 18:11
autor: mrozoo
wtryski

: 08 maja 2009, 22:20
autor: wujo1
wtryski to najsensowniejsze rozwiązanie na podniesienie mocy i tyle po co się bawić ???

: 20 maja 2009, 22:29
autor: WIETRZYK
Możesz również zobaczyć jak jedzie zetor tylko po chipie.

Pozdrawiam

: 25 maja 2009, 19:58
autor: hudy
WIETRZYK pisze:Możesz również zobaczyć jak jedzie zetor tylko po chipie.

Pozdrawiam
nie wiem kolego ale ja nie mam nic robione w swoim 1Z i tak samo wskazówka mknie do góry jak u ciebie...

: 26 maja 2009, 00:56
autor: UKI_XX
sam chip za wiele nie zdziała, mam porównanie z kolegą kostrz chip bosh kontra rezystor pierburg i tylko szło koledze pomachać przy wyprzedzaniu :mrgreen: ale teraz jak ma zmienione wtryski to chyba będę miał spory problem żeby iść łeb w łeb :evil: ale jak się nie sprawdzi to człowiek żyje w nieświadomości :-(

także wtryski+chip to dopiero robią z boscha wariata :mrgreen: tylko jak nie okiełznasz tej mocy i będziesz za mocno wariował możesz szybko pożegnać sprzęgło a i o utratę trakcji nie jest trudno :-D

: 26 maja 2009, 22:35
autor: kostrz
1Z na bosch-u da się równie dobrze podkręcać, ja obecnie mam założonego chipa z dawką max 50mg/2000obr/min, wtryski od AFN oraz podkręconym turbo do 1,2 bar i zetorek do setki ma 10-10,5 sekundy przed modami miał ok 16 sekund wiec jest naprawdę nieźle.

Jeśli ktoś chce mieć szybkiego zetorka to polecam dobrego chip-a + wydajniejsze wtryski a uśmiech będzie miał od ucha do ucha i te zdziwione miny :shock: .

: 28 maja 2009, 16:00
autor: radi88
Koledzy, odchodząc nieznacznie od tematu przymierzam się do wymiany komputera na 16bit i wgranie wirusa do swojego auta, i mam pytanie bo, najpierw doprowadzam silnik do stanu idealnego mam wymienione juz popychacze, uszczelniacze zaworow, nowe uszczelki, zrobiona pompe wtryskowa bo ciekła, zalozylem nowe wtryskiwacze od AFN, i tak sie zastanawiam co jeszcze mozna by zmienic przed wgraniem programu ?