Strona 1 z 2

[b3 1.8 JV] Modyfikacje - zwiekszenie osiągow

: 10 maja 2009, 23:01
autor: Mcfly
Witam, stałem się szczęśliwym posiadaczem Audi 80 B3 1,8s. Podobno to wersja Kamei ale na razie to sprawdzam i raczej daleko jej do Kamei. Co prawda zawieszenie jest twardsze i niższe ale brakuje innych detali, które wyróżniają wersję Kamei. Z tyłu tylko mam na lampie napis Treser. Ale do sedna sprawy. Silnik to 1,8 S nie wysilona jednostka, legitymuje się mocą 90KM. Chciałbym dosyć prostym sposobem zwiększyć moc o jakieś 30Km. Czy macie doświadczenia z tym motorem pod kątem tuningu? Czy istnieją np. sportowe wałki do tej jednostki?Na pewno swap byłby dobrym rozwiązaniem ale jaki silnik najlepiej i najszybciej się adoptuje bez sieczki w elektryce i mocowaniach? Generalnie proszę o podpowiedzi jak "podczepić" trochę koników?

: 10 maja 2009, 23:25
autor: wujo1

: 12 maja 2009, 17:13
autor: luk_OP_Q89
Prostym sposobem zrobić sobie z 90 km 30 więcej...no grubo :mrgreen:
Nie da się zrobić tego prostym sposobem.
Nie da się wykonać swapa bez ingerencji w elektrykę...chyba że na to co masz pod maską.

Zacznij od pogłębienia n wiedzy o silnikach...to nie przytyk a dobra rada unikniesz prób naciągania cię na różne "cuda na kiju" wynalazki,itp.

Po drugie,sprawdz co kupiłeś...czyli w jakim stanie jest motorek twojego auta(czy zurzywa olej,jaką ma kompresje,generalnie jak się sprawuje,czy równomiernie rozwija moc,a może wypadało by wymiecić rozrząd?).Wzmacniać można tylko zdrowy,sprawny silnik.Niestety większość aut na naszych drogach ma silniki którym daleko do "zdrowej serii".

Wgłębiając się w temat zobaczysz że silniki wolnossące to nie turbo,tu moc podnosi się 10-15%max. czasem 20...potem są już koszty na poziomie kosmicznym.

[ Dodano: 2009-05-13, 16:17 ]
Jeszcze jeden szczegół:Poprawiając(znacznie) parametry silnika trzeba obowiązkowo zająć się poprawą ukł.hamulcowego i zawieszenia...niewiedzieć czemu wszyscy zaczynają od wzmocnienia silnika,a jeśli poprawisz heble i zawias...uwierz mi będziesz miał znacznie szybsze auto.To samo tyczy się redukcji masy pojazdu...ale to już inna historia.Powodzenia <ok>

: 16 maja 2009, 22:49
autor: michael80b3
Można się bawić w przeróbke wydechu czy sportowe filtry ale nie wiele to da, jak chcesz więcej mocy to lepiej kup mocniejsze auto .

: 17 maja 2009, 11:50
autor: FranoF1
Ale nawet, jeśli uda sie wygryź 10-15ps, to tego nie odczujesz przy tej masie pojazdu, najtańszym rozwiązaniem będzie, wybebeszenie środka. Tyle w tym temacie.

: 17 maja 2009, 17:56
autor: misiek440
jeżeli chcesz zyskać na przyspieszeniu, to najtańszym sposobem zmień przełożenia (ja do siebie wsadziłem skrzynie CGT) i do tego możesz splanować koło zamachowe i je wyważyć zyskasz parę koni ale stracisz niutki <ok>
W tym silniku nie nawojujesz tanim kosztem :-?

: 17 maja 2009, 20:45
autor: Mcfly
Dziękuję za odp. myślę, że nie ma co się zamartwiać generalnie jestem z auta bardzo zadowolony, egzemplarz bardzo zadbany, ma obniżone zawieszenie podobno fabrycznie ale nie wiem jak to sprawdzić, z tyłu przyciemniane lampy Treser ale np. nie mam światła przeciwmgielnego z tyłu i to mnie martwi bo chyba powinno być. Co do osiągów to nie jestem zawalidrogą bo fajnie się zbiera na trasie też potrafi się rozpędzić do 170km/h. Bardzo wygodnie się jeździ i komfortowo. Cenię go za prostotę ale i za bardzo wysoką jakość wykonania ma 20 lat i jest w stanie rewelacyjnym. To zasługa tego w jaki sposób zostało to auto wykonane. Dzisiaj już się takich samochodów nie produkuje wiem coś o tym bo sam pracuję w salonie i sprzedaję nowe auta. Jak się odkuję to zmienię na V6 i z osiągami będzie spokój.

: 18 maja 2009, 10:59
autor: labek
Wrzuc 1.8T napewno wyjdzie taniej, a silnik dużo bardziej rozwojowy ;-)

: 18 maja 2009, 12:03
autor: misiek440
Ta tyle że wsadzie 1.8T z a4 do b4/b3 to będzie piękna rzeźba o ile wykonalna wo gule (mój mechanik mówi że wszytko jest wykonalne :-P )

: 20 maja 2009, 12:48
autor: labek
Czemu rzeźba ?? :?:

: 20 maja 2009, 13:01
autor: misiek440
cała wiązka, komputer zegary cały osprzęt , ciekawe czy skrzynia będzie pasowała, ????

to już chyba żeźba. Do tego mocowanie silnika i inne pierdoły

: 20 maja 2009, 15:39
autor: luk_OP_Q89


cała wiązka, komputer zegary cały osprzęt , ciekawe czy skrzynia będzie pasowała, ????
Nie będzie,do tego pompa paliwa...do zrobienia ale drogo się zrobi.A przy potencjale 1.8T hamulce i zawias do wzmocnienia...czyli jeszcze drożej.Nie ma mocy za pół darmo,łatwo itp.

[ Dodano: 2009-05-20, 15:41 ]
labek,ty chłopie normalnie kochasz to swoje "rozwojowe" 1.8T...i w sumie zle nie wybrałeś ;-)

: 20 maja 2009, 17:40
autor: labek
Kurde za 3000 dostaniesz silnik gotowy do swapa... Więc nie widze gdzie problem. A po co zegary ? Skrzynia myśle, że będzie pasowała, u Frana pasowała więc tutaj też powinna.

Luk, jesli 4 cyl to tylko 1.8T, jak 5cyl to 2.2T, no chyba, że... V8 o czym gadaliśmy <ok>

: 03 sie 2009, 22:44
autor: Mcfly
Chłopaki przeglądam oferty silnikowe na allegro i zauważyłem kilka możliwości polepeszenia osiągów: silnik 1,6 100KM co to za jednostka? Da się to wrzucić do mojej B3? Silnik 2,0 16V - zaadoptuje to do B3? Czy też 2,0 115KM z B4 będzie pasował do B3? W SUMIE 115KM w B3 powinno robić różnicę w końcu B3 jest jakby nie było podan 200kg lżejsza a to dużo. Opłaca sie swap na te silniki?

: 04 sie 2009, 11:43
autor: labek
Na te co wymieniłeś nie opłaca się, 1.8T też się nie opłaca ale to juz inna bajka.