Strona 1 z 2
[b4 1.9 1Z] Ciekawostka - jak poznac czy to seria?
: 19 maja 2009, 18:23
autor: marko009
Witam.Mam 1Z i wszystko mówi że jest seryjne i ma 90 kucy.W jaki sposób można poznać czy było coś tam zmieniane to znaczy wtryski,soft a może coś innego? Pytam ponieważ zabrałem się za małe przeróbki ale na początek pojechałem na rolki żeby zobaczyc czy jest wszystko OK i od czego zaczać.No i wielkie zdziwienie moje i tak samo gościa z hamowni wyszło że moja serja ma 108km i 236Nm.Więc pytanie czy to podkręcona 90ka czy słaba 110ka jak to wszystko rozróżnić?
Tylko prosze nie piszcie "temat był 1000 razy"
: 19 maja 2009, 19:25
autor: WIETRZYK
Witam.
Z tego co mi wiadomo seryjnie nie było montowanych 110 do audi. Były tylko proste 90 1Z.
Z tego co Ci wyszło obstawiałbym, że raczej jest podkręcona, bo różnica między serią a Twoimi wynikami jest znaczna.
Chyba że hamownia strasznie przekłamuje.
: 19 maja 2009, 20:11
autor: dexx
Hamownia może przekłamywać właśnie, chyba że masz tak zdrową serię, pamietam jeden kolega też miał niezły wynik, ale tu to trochę dużo <ok>
: 19 maja 2009, 20:12
autor: UKI_XX
kolego a z którego roku masz auto :?:
jak z 92 to może być tak, że jest np. uszkodzony któryś wężyk na drodze turbo-N75-gruszka i wtedy turbo nie ma sterowania i ładuje full (zamiast 0.85 ładuje ok 1.2bara) a co za tym idzie silnik ciągnie więcej powietrza i na podstawie przepływomierza ładuje większą dawkę a że w starszych ECU nie było czegoś takiego jak odcięcie paliwa spowodowane przeładowaniem turbiny (czyli tzw. notlauf) to silnik dalej ciągnie i stąd może być ta moc <ok>
a jak jest to nowszy bosch czy też pierburg to możesz mieć jakiegoś chipa z średnim softem
: 19 maja 2009, 23:30
autor: marko009
Co do firmy to za czym do gościa pojechałem to troche w necie szperałem na jego temat i byłem kilka razy zeby się umówić mo i powiem Wam że klientów miał sporo robi również zamówienia dla serwisów.Ale oczywiście głowy nie dam :lol: Moje audi jest z końca 94r. na Pierburgu.Przed pomiarem było sprawdzane wagiem i jest wszystko jak najbardziej ok.żadnych błędów.Jeśli miała korekcje softu to tylko u niemca.Tylko jak to teraz sprawdzic?Chciałem wymienić wtryski i soft ale teraz nie wiem co ma sens :roll: Jak ją tylko kupiłem to powiedziałem że nie zachowuje sie jak 90km była bardzo żywa.
Próbowałem ale jakoś nie potrafie wrzucić wykresu :oops:
: 20 maja 2009, 01:00
autor: spiczi
Jak ma 108KM to tylko się cieszyć i używać <ok> A więcej modzić nie ma co za bardzo bo będziesz musiał sprzęgło wymienić i pewnie parę innych rzeczy.
: 20 maja 2009, 06:02
autor: grinch
spiczi pisze:Jak ma 108KM to tylko się cieszyć i używać <ok> A więcej modzić nie ma co za bardzo bo będziesz musiał sprzęgło wymienić i pewnie parę innych rzeczy.
... A w tej całej zabawie oto właśnie chodzi
... Kolego sprawdź dokładnie co jest grane z twoim 1Z-tem i modź dalej efekt końcowy będzie taki że będziesz miał mega banana na twarzy i będziesz wiedział że wszystkie zabiegi który przeprowadziłeś, czas który poświęciłeś, chwilę w który chciałeś już to wszystko je... opłaciło się i będzie mała rakieta z 1Z-ta
: 20 maja 2009, 10:26
autor: kyjo
grinch pisze:.. Kolego sprawdź dokładnie co jest grane z twoim 1Z-tem i modź dalej efekt końcowy będzie taki że będziesz miał mega banana na twarzy i będziesz wiedział że wszystkie zabiegi który przeprowadziłeś, czas który poświęciłeś, chwilę w który chciałeś już to wszystko je... opłaciło się i będzie mała rakieta z 1Z-ta
nie na długo 8-)
: 20 maja 2009, 14:00
autor: marko009
grinch pisze:... A w tej całej zabawie oto właśnie chodzi
Zgadzam sie z Tobą
Przecież jeżeli dwa lata jezdziłem i zaczeło mi brakować mocy to sam fakt i świadomość że zamiast 90 mam 108 nie doda powera mojej bryczce
kyjo pisze:nie na długo
To fakt nigdy nie wiadomo kiedy skończy się żywot mojego motorka, po modach czy bez nich :lol:
Zapraszam Was do poczytania na forum VWgolfa zobaczcie co wiara wyrabia z 1Z
Aż nie chce się w głowie miescić jle można wycisnąć z zetorka :shock:
A to mój wykresik
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/500 ... 297ac.html
Wracając do pytania głównego czy wiecie jak sprawdzić co mogę mieć zmienione u siebie :?:
: 20 maja 2009, 19:26
autor: grinch
kyjo pisze:
nie na długo 8-)
... Tak powiedz to Solskierowi <lol2>
Moim zdaniem jak coś ma się wysrać to już dawno uważam to za wysrane
: 20 maja 2009, 19:57
autor: kyjo
grinch pisze:Moim zdaniem jak coś ma się wysrać to już dawno uważam to za wysrane
chyba nie zrozumiałeś o co chodziło.
: 20 maja 2009, 21:16
autor: grinch
kyjo pisze:grinch pisze:Moim zdaniem jak coś ma się wysrać to już dawno uważam to za wysrane
chyba nie zrozumiałeś o co chodziło.
... Moim zdaniem chodziło Ci o to żeby nie podkręcać bo może się coś sypnąć, ale jeżeli się myle to przepraszam
: 21 maja 2009, 08:23
autor: kostrz
Po wykresie widać że kolega ma chip-a choć mogę się mylić.
Najlepiej by było odczytać oznaczenie od wtrysków i zobaczyć czy oryginalne chyba że same kocówki zmienione, a czy chipa ma to trzeba by rozebrać sterownik i obczaić czy pod układami są podstawki i jakie układy siedzą jak nie oryginalne to 100% chip chociaż może być wgrany nowy soft w oryginalnych układach to wtedy tylko ich zczytanie i porównanie z oryginałem powie czy seria czy mod.
: 21 maja 2009, 09:46
autor: PawelG
Takie przekłamanie hamowni jest możliwe, szczególnie że pierbugi zazwyczaj pokazują więcej niż serie...
Jak na soft, to wynik byłby marny ale sprawdź kości w sterowniku. Taki przyrost mogla dać też wymiana wtrysków - zczytaj nr-y i sprawdź czy ori.
Ja stawiam jednak na zadbaną serię i przeklamanie hamowni.
: 21 maja 2009, 09:47
autor: marko009
kostrz pisze:Po wykresie widać że kolega ma chip-a choć mogę się mylić.
Najlepiej by było odczytać oznaczenie od wtrysków i zobaczyć czy oryginalne chyba że same kocówki zmienione, a czy chipa ma to trzeba by rozebrać sterownik i obczaić czy pod układami są podstawki i jakie układy siedzą jak nie oryginalne to 100% chip chociaż może być wgrany nowy soft w oryginalnych układach to wtedy tylko ich zczytanie i porównanie z oryginałem powie czy seria czy mod.
No właśnie też tak mi się wydaje.Jeśli chodzi o wtryski to mam spisany ich numer ale mie wiem gdzie i jak je sprawdzić.Może ktos z Was ma wiedze na ten temat? Miałem wziąć nowe 216 od Cowboya ale teraz musze troche się wstrzymać.
To numer z wtrysku: 028130201G
2FH KBEL 58P 87 190bar 470
Dziś postaram się podjechać na Vaga no chyba że sam rozbiore kompa i sprawdze.Mam nadzieje że jakoś da się to poznać?