Strona 1 z 1

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - Chip na przepływce BOSCH, wykresy

: 13 cze 2009, 12:06
autor: radi88
Witam
Jestem już po modyfikacji, załączam obiecane wydruki z hamowni:

Test pierwszy został przeprowadzony 2 lata temu przy przebiegu auta 278 tys. auto miało zaślepiony EGR i wycięty katalizator, na seryjnych wtryskiwaczach

:arrow: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67b ... a0358.html

Test drugi został przeprowadzony wczoraj przy przebiegu 321 tys. auto miało zaślepiony EGR i wycięty katalizator, na wtryskiwaczach z silnika AFN

:arrow: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b69 ... 0b7cb.html

Na wykresie powyżej są 2 testy, pierwszy na samych wtryskach od AFNa i później po zmodyfikowanym programie. Cel został osiągnięty i wyznaczone 270NM gości w moim aucie.

Poniżej zamieszczam kilka zdjęć z całej operacji (dzięki uprzejmości firmy Vtech)

:arrow: W poszukiwaniu sterownika http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d4 ... 1e284.html

:arrow: ECU bez obudowy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0f ... ab63e.html

:arrow: 2 płytowy sterownik
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b6c ... 0f259.html

:arrow: Epromy w podstawkach (co ciekawe podstawki były już wlutowane fabrycznie a w nich oryginalne kości BOSCH)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dec ... cb107.html

:arrow: … sterownik
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a07 ... 4adb2.html

:arrow: … pamięci
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f99 ... 74606.html

:arrow: Tak wygląda programator http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7b ... 49392.html

:arrow: Test seria + wtryski AFN http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/da1 ... d19f1.html

:arrow: Pacjent :mrgreen: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b70 ... 69fda.html

Liczę, że wszyscy którzy się zastanawiali (za długo) tak jak ja, postanowią nie czekać i czym prędzej dodać autku skrzydeł. Pozdrawiam Radek.

: 13 cze 2009, 13:00
autor: michael80b3
Gratki świetna robota, dodatkowych koni nigdy za wiele. Mam pytanie, czy prędkość max to rzeczywista prędkość maksymalna czy tylko do takiej szybkości było mierzone bo na drugim wykresie po założeniu chipa, v-max jest mniejsza? Jeśli możesz powiedz ile kosztuje dokonanie samego pomiaru mocy?

: 13 cze 2009, 13:11
autor: radi88
Prędkość maksymalna byłaby wyższa, ale z uwagi na to iż mi na V max nie zależalo, diagnosta nie krecił auta do max możliwych obrotów. Koszt samego pomiaru to coś koło 100 zł w tym 2-3 próby.

: 13 cze 2009, 19:55
autor: kostrz
radi88 a mierzyłeś może przyśpieszenie do 100km/h.

Najlepiej jakby powstał filmik.

Życzę zadowolenia z modów

: 14 cze 2009, 23:10
autor: marko009
Super,dobra robota <ok> Właśnie jestem ciekaw jak się teraz zbiera do sety :roll:
Niedługo ja też będę swoją tak modził,już nie mogę się doczekać 8-)

: 14 paź 2009, 21:49
autor: silnik
ile taka modyfikacja od podstaw kosztuje

: 15 paź 2009, 21:18
autor: Niki20
1,5-2,5 koła... Panowie z wykresu w pierwszym poście wynika że wtryski od AFNa dały około 7KM. Czy będzie to dobrze współgrało z virusem?? Czy dla dobrego efektu pasuje pompę wymienić??

: 16 paź 2009, 11:04
autor: kostrz
Niki20 pisze:1,5-2,5 koła... Panowie z wykresu w pierwszym poście wynika że wtryski od AFNa dały około 7KM. Czy będzie to dobrze współgrało z virusem?? Czy dla dobrego efektu pasuje pompę wymienić??
wtryski od afn i chip będzie współgrać i to z bardzo pozytywnym efektem oczywiście przyjmujemy że zetorek sprawny nie trzeba pompy zmieniać jeśli jest sprawna chyba że ktoś chce mieć powyżej 140 kucyków jeszcze jedno proponuje wtryski założyć przed chipem z wiadomych względów.

jeśli ktoś ma 1Z z 92 to ma oryginalnie podstawki pod układami i wtryski jednosprężynowe i trzeba dokupić drugie przewody do wtrysków , nowe dłuższe śruby do łapek wtrysków i kupić ewentualnie dorobić pod wspomniane 4 łapki tuleje 10mm wysokie by zamontować wtryski z afn a jeśli są oryginalnie dwusprężynowe to tylko podmiana samych wtrysków.

: 16 paź 2009, 18:14
autor: Niki20
No że wtryski przed chipem to wiem. Chodzi o to by później odpowiednią dawkę i kąt ustawić. No ja mam '92 więc w/w części muszę dokupić. A dwusprężynowe od kiedy były zakładane??

: 16 paź 2009, 18:50
autor: kostrz
Niki20 dwusprężynowe były już po połowie 92 roku rocznik wg vin 93 łatwo sprawdzić czy są jednosprężynowe czy dwu wystarczy zerknąć pod maskę i stojąc od strony koła kierowcy zerkamy na wtrysk sterujący i patrzymy z której strony wychodzi kabelek z niego czy od strony pompy czy skrzyni jak od strony pompy paliwowej to jedno sprężynowe a jak w strone skrzyni biegów to dwusprężynowe i jedno sprężynowe są krótsze.


kąt wtrysku w 92 roku powinien być między 56-61 a dawka 15-20 wg vaga.

: 16 paź 2009, 20:08
autor: Niki20
Ja mam auto ze stycznia '92 i patrzyłem i jednak jednosprężynowe. :-/ Kąt mam 51 więc trochu mało. Jednosprężynowe jakie ciśnienie wtrysku mają :?:
Kostrz a wtryski przy AFNie jaką mają średnicę otworków?? Ty masz jakie??

: 16 paź 2009, 20:13
autor: kostrz
Niki20 pisze:Ja mam auto ze stycznia '92 i patrzyłem i jednak jednosprężynowe. :-/ Kąt mam 51 więc trochu mało. Jednosprężynowe jakie ciśnienie wtrysku mają :?:
popraw kat a ciśnienie jednospreżynowe maja 245bar po wymianie na wtryski od afn trzeba będzie lekko zmienić kąt choć nie zawsze ale bez ruszenia nastawnika się nie obejdzie bo dawka będzie duża około 3-6 wg vaga czyli 1-2mg/r jesli oryginalnie była miedzy 15-20 czyli 3-4mg/r

: 16 paź 2009, 20:14
autor: Niki20
kostrz, a dwusprężynowe mają dwa ciśnienia czy jak??
wtryski przy AFNie jaką mają średnicę otworków?? Ty masz jakie??

: 16 paź 2009, 20:26
autor: kostrz
Niki20 pisze:kostrz, a dwusprężynowe mają dwa ciśnienia czy jak??
wtryski przy AFNie jaką mają średnicę otworków?? Ty masz jakie??
dwuspreżynowe maja dwa cisnienia dawka wstępna dla afn 190bar dla asv 220bar i dawka zasadnicza 300bar wtryski od afn maja otworki 0.205 oryginalne 0.185. Ja u siebie mam wtryski z volvo s80 2.5td 190/300bar z otworkami 0.216.

: 30 cze 2010, 20:03
autor: silnik
Ja założyłem chipa od kostrza i jestem bardzo zadowolony, auto lepiej reaguje na gaz, przyspiesza od niskich obrotów. Poprawiła się również prędkość maksymalna. Autko po prostu ożyło. Super!!!