Strona 1 z 2

[b3 2.0 3A] Modyfikacje - mechaniczny wtrysk

: 18 cze 2009, 12:14
autor: misiek440
Czy bardzo skomplikowane byłoby zrobienie takiego układu?

Układ który załącza obwód po przekroczeniu 4000 obr/min (najlepiej regulowany potencjometrem w zakresie 4000-6000) . Miało by to załaczać obwód z drugim modułem:
przerywaczem regulowanym potencjometrem (w zakresie przerywania max <1,5s do bardzo szybkie przerywania)

układ zasilany z instalcji auto, oraz obwód który ma zasilać to tez coś koło z instalcji auta (czy li coś koło 14 V)??


Czy ktoś by sie podjął czegoś takiego i ile miało by to kosztować (tylko po 1-wszym jak wypłata wpłynie :-P )

: 18 cze 2009, 16:38
autor: truskawkowy
Ogolnie to jesli ktos zaprawiony w bojach to nie jest to trudne, zalezy tylko do czego TO by mialo sluzyc. Kiedys robilem elektroniczny zaplon do malucha :-) niby nic trudnego, problem sie zaczal jak chcialem dolozyc plynna regulacje kata wyprzedzenia. Napisz moze co by TOTO mialo robic i z czym dzialac, moznaby pomyslec...

: 18 cze 2009, 16:55
autor: misiek440
nie to prosty obwód załączający wtryskiwacz w danym momencie na parę sekund , a przerywacz jako czas otwarcia wtrysku

[ Dodano: 2009-06-18, 23:52 ]
a co w ogóle o tym myślicie, w założeniu ma być to dotaek do bloasa działający chwilowo ,taki se bost control. Dzieki dwom regulacja mógłbym sobie wyregulować w ktorym momencie ma się załączyć i a jak dużo paliwa podać (to bym sobie na chamowni sprawdzil jak wyglądają wykresy z dodatkowym paliwem w kolektorze ssącym)

Pierwsze testy zostały wykonane na mikserze bez obciążenia. podpięliśmy wtryskiwacz pod kierunkowskaz, załączaliśmy bez żarówek aby zybciej przerywal. Auto wyraźnie lepiej wkręcalo się na obroty w momencie otrzymania dawki. A myśle że na blosie będzie o wiele lepiej gdyż dostanie sporo więcej powietrza.Tak jak sądziliśmy poniżej 3000 tyś zmolalo przy probie wtrysku pasliwa


co o tym myślicie

Jak wy to widzicie???

: 19 cze 2009, 00:08
autor: Hawker
pomysł na pewno bardzo ciekawy i nieszpetny...
ale:

-wyregulowanie (hmmm będzię troche potu z tym)
-nie wiadomo jak sie auto bedzie zachowywalo
-kwestia spalania
-czy sam układ bedzie pracował na dłuzsza mete na takim czymś

temat mnie zaciekawił i na pewno bede go podglądał.

: 19 cze 2009, 00:15
autor: misiek440
-wyregulowanie tylko hamowania + metoda prób i blędow
-tak jak pisałem odczucie po testach dobre(nie moje bo by było nie obiektywne ale w chłopaków co tuningują ople) wiadomo rakieta to to nie bedzie ale jakby sie udalo w tym zakresie trochę zyskać to spoko
-na to nie patrze :-P bo to tylko dodatek do gazu
-nie układ będzie załączany ręcznie jak będe chciał się szybciej pozbierać w sporadycznych przypadkach, niestety nie ma wiedzy elektronicznej aby to zrobić na jakimś logicznym układzie (układ ma działać chwilowo jak np nitro)
-pompa będzie odlączona więc uklad będzie działał maksymalnie 30s po tym czasie będzie rozłączany - ciśnienia na pompie starcza na minute wraz z paliwem (30s aby nie zapiec wtrysku)

: 19 cze 2009, 00:31
autor: luk_OP_Q89
misiek440 pisze:A myśle że na blosie będzie o wiele lepiej gdyż dostanie sporo więcej powietrza.Tak jak sądziliśmy poniżej 3000 tyś zmolalo przy probie wtrysku pasliwa
hmm...ale rzezba,ciekawa.Poniżej 3000obr./min dostaje za mało powietrza(wkońcu to wolnossak) i go zalewa.Dowal nitro będzie miał więcej :mrgreen: żart ;-)
Jak dla mnie jest jeden duży problem:regulacja składu mieszanki.Jak ma żreć na dwa cycki(benzyna+lpg)to musi dostać więcej tlenu.No właśnie...pomijając samo dostarczenie tlenu(zakładam że na blosie będzie miał jakąś tam rezerwe w zasysaniu)to i tak jest problem z regulacją składu.Na hamowni(takiej przez samo "h")wyjdzie wykres połamany jak u gościa z zawałem.
Ale kierunek kombinacji ciekawy <ok>

: 19 cze 2009, 00:38
autor: misiek440
domyślam sie że może być sporo za bogata mieszanka, dostarczane paliwo będzie regulowane jak to ma miejsce na elektronicznym wtrysku czasem otwarcia wtryskiwacza. Jakbym miał dobrego elektronika to chciałbym aby to wyglądało tak że wraz z wzrostem obotow zmienia sie czas wtrysku paliwa

nie wiem czy pisałem, ale zamierzam do tego wykorzystać wtryskiwacz rozruchowy od którego zawsze można odpiąć cały układ w kilka sekund. pomys się wziąl z ktoregoś k-jeta (ale nie w audi tylko w VW) gdzie takie coś było seryjnie

Do tego blos o ile sie nie myle nie ma elektronicznej regulacji dawki paliwa dlatego zamierzam wykorzystać właśnie to połączenie LPG+ PB bo w układzie PB-PB to by komp zwariował <urodziny>a na blosie to mogę kombinować z regulacja(niech no ja go znajdę tylko w przystępnej cenie bo poluje od tygodnia)

narazie jest to moje gdybanie i obmyślanie planu jak opanować świat, ale czasami moje głupie pomysły są realizowane z rożnym skutkiem, dlatego zbieram sugestie i rady. Na kompresor mnie nie stać liczę że koszt doładowania silnika to z 3 tyś :evil: a do tego mech wtryk się nie nadaje więc dochodzi jeszcze swap z jakiegoś golfa(a za to to już bym mógł szukać czegoś z silnikiem 7a <osohozi> )

: 19 cze 2009, 01:02
autor: luk_OP_Q89
O ile uda ci się dostarczyć więcej paliwa(mieszanego PB+lpg,nie wiem jak to się będzie razem jarało...)to wydajność seryjnej przepustnicy...no aż tak potworna nie jest,może większą?

Najbardziej martwi mnie(poprostu nie bardzo to widze)skład mieszanki wtrysk+blos regulowany ręcznie...podejrzewam że uda ci się wyregulować skład mieszanki w wąskim zakresie obrotów powyżej i poniżej których będzie lipa i albo za bogato albo za ubogo...

: 19 cze 2009, 01:09
autor: misiek440
luk_OP_Q89, dlatego chce układ który będzie to właśnie załączał tylko w danym zakręcie podejrzewam że tylko 4000-4500+ i w tym zakresie będzie strojony. Na blosie z teorii ,która często ostatnio czytam na dole jest inny skład mieszanki niż w środku i u góry , dlatego zamierzam wykorzystać ten fakt że to nie jest niczym sterowny, ani lambdą ,ani żadnym czujnikiem.
Z drugiej strony jak podpinaliśmy wtryskiwacz do kierunkowskaza to mi łzy ze śmiechu leciały -normalnie płacz i ubaw po pachy :-P <ok>

: 19 cze 2009, 01:29
autor: luk_OP_Q89
misiek440 pisze:luk_OP_Q89, dlatego chce układ który będzie to właśnie załączał tylko w danym zakręcie podejrzewam że tylko 4000-4500+ i w tym zakresie będzie strojony
Jeżeli chcesz żeby ta modyfikacja była odczuwalna w osiągach to musi to być zakres np.4000-6000,przynajmniej ze 2000obr./min zestrojonego zakresu(wiadomo im szerszy tym lepiej) bo inaczej to poczujesz tylko szarpnięcie które zakłóci wchodzenie motorka na obroty zakres 500 to za mało...

: 19 cze 2009, 11:51
autor: misiek440
tzn ja myślałem o zakresie najbardziej wysilonym czyli jakieś 4500-5000 do końca czyli 6500-7000, - to pewnie wyjdzie w praktyce. Będziemy myśleć :-P tak jak mówię raczej nic nie ryzykuje <ok>

Dzisiaj jak nie będzie padać to podłączam wskaźnik AFR (już lezy na biurku), i zamawiam blosa (niestety w BRC i szarpnie mnie to 400zł tylko że jedna regulacja za free u nich)

Ps
Dalej szukam elektronika co wykona taki układ :roll:


No i czekam na wszelakie sugestie :-P

: 01 lip 2009, 14:34
autor: wadeo
witam
kurcze jak mi sie skonczy sesja to pogłowkuje nad takim ukladem. Ogolnie na szybko wymyslilem sygnał taktujacy czyli obroty brac z cewki nastepnie jakis ukadzik zliczajacy i to na wejscia procka ktry by mogl pwm sterowac czasem otwarcia wtrysku.

: 01 lip 2009, 14:55
autor: misiek440
no właśnie sygnał z cewki był za szybki i wtryskiwacz lał. ALe jakby sie komuś udało zrobic komputer zliczający. To nawet na jego bazie nawet udało by zbudowac jednopunktowy wtrysk :-P , taki własny komputer sterujący silnikiem :D

niestety z mojej strony chwilowo mnie strasznie fundusze ograniczyły i stoję w miejscu :evil:

: 01 lip 2009, 19:11
autor: wadeo
ta czestotliwosc da sie podzielic na 4 albo i wiecej a na 4 to standard by byl jako zliczanie bcd i co 4 impuls dawac albo co 8

: 01 lip 2009, 21:01
autor: misiek440
tzn wiesz ja sie na elektronice ni znam, umiem co najwyżęj uklad polutować w wersji zrob to sam. Czy posprawdzać napięcia itp itd ale takie coś to dla mnie za skomplikowane :-P