Zakupiłem (prawie) szuszarke GARRETT t3 - od pana mrozoo:
mrozoo pisze: Zapasowa dmuchawka Garrett T3
Problem jest taki, że wąż od odprowadzania oleju nie jest w niej wkręcany tak jak przy K14. Potrzebuje więc innego węża z flanszą podobną jak w silnikach TDI ale większą... Objechałem 3 szroty w poszukiwaniu takiego przewodu ale niestety nikt nie słyszał o takim...
Macie pomysł czy mozna to dorobić/gdzieś tanio kupić ??
Czy ktoś wie jaką końcówkę ma ten wąż przy misce?
: 07 lip 2009, 14:51
autor: labek
Najpierw możliwe ze musiałbyś dorobić flansze, a później zgłosić się do jakiegoś hydrotechu czy czegoś takiego gdzie dorabiają węże.
: 07 lip 2009, 14:56
autor: junglist
grinch, nie robiłem "sprawdzania"...
wiem tylko że na moim KKK K14 przy doładowaniu 1.8BAR wsio śmiga...
więc na t3 przy 1.5 też powinno...
: 07 lip 2009, 23:36
autor: UKI_XX
to Ty chcesz mu zmienić turbo żeby ująć mocy :?: 1.8bara+dobry IC i tak ma być <ok>
: 07 lip 2009, 23:42
autor: junglist
K14: 1.8BAR + IC
da co najwyżej tyle jednostek TLENU co
T3: 1.5BAR + IC
K14 ma małą komore wirnika od ciepłej strony a w związku z tym BLOKUJE WYDECH i NAGRZEWA stronę zimną czyli POWIETRZE. 1.8BAR dla tej szuszarki to "morderstwo"
T3 będzie miało laga ale jak już się bujnie to będzie pompować "miętowo" <ok> <ok> i najważniejsze, że nie będzie tak obciążać silnika zarówno temperaturą powietrza jak i ciśnieniem... MBC i do przodu (planuje zrobić układ na włącznik NORMAL/MaxBOOST)
: 07 lip 2009, 23:50
autor: mrozoo
przyjdzie suszara, wez ja w dlon i pojedz do regeneratorow turbin i pokaz ze chcesz najzwyklejszy splyw oleju od gareta t3 i nie trzeba nic dorabiac
dodaj jeszcze ze dla k14 1.8 bara to zabojstwo, a dla T3 1.5bara to nic + duza pompa i robisz konkret moc
: 08 lip 2009, 11:47
autor: junglist
junglist pisze:Macie pomysł czy mozna to dorobić/gdzieś tanio kupić ??
Więc pomysł mrozoo był oczywisty -> pojechac do zakładu gdzie regeneruja TURBINY i spytać czy mają...
Pojechałem i gościu wyciągnął takie duże pudło z dużą ilością śmieci zdjętych z turbin...
Uwaliłem ręce do łokci ale MAM -> 30zł... Cały przewód
końcówka do turbiny
końcówka do... śmieci bo do silnika muszę mieć wkręcany przewód...
teraz trzeba tylko "skomunikować" zakupiony przewód z przewodem, który mam z K14
: 09 lip 2009, 08:29
autor: zaprzal
junglist pisze:K14 ma małą komore wirnika od ciepłej strony
tak samo mala jak w t3
mrozoo pisze:a dla T3 1.5bara to nic + duza pompa i robisz konkret moc
z duza pompa chyba konkret dym a nie konkret moc :lol:
: 09 lip 2009, 08:37
autor: dubbler
któż to zawitał na nasze forum? Witamy guru 1,6TD
: 09 lip 2009, 13:45
autor: junglist
ale się dumnie poczułem zaprzal u nas na forum ma teraz 1 posta i to w MOIM temacie
: 09 lip 2009, 15:12
autor: grinch
Dodam tylko że przy złym przy dużym doładowaniu w Gt3 korba bokiem może wyjść
Dlatego wszystko należy robić z głową
: 09 lip 2009, 15:17
autor: mrozoo
na pompie 9mm i w AAZ? Nigdy w zyciu, ja na gt20v 2 bary dmuchalem i nic sie nie dzialo [no bo przeciez z powietrza moc sie nie bierze:) i taka charakterystyka sprezarki na WG ze ona ci nie wstanie szybko:P] , trzeba podlac paliwkiem, dym bedzie <ok>
Moze na 11mm i T3 cos grozi korbom...
: 09 lip 2009, 17:24
autor: grinch
mrozoo pisze:na pompie 9mm i w AAZ? Nigdy w zyciu, ja na gt20v 2 bary dmuchalem i nic sie nie dzialo [no bo przeciez z powietrza moc sie nie bierze:) i taka charakterystyka sprezarki na WG ze ona ci nie wstanie szybko:P] , trzeba podlac paliwkiem, dym bedzie <ok>
Moze na 11mm i T3 cos grozi korbom...
... Te dwa bary musiały zaszkodzić bo remoncik robiłeś
Wszystko mona tylko w granicach bezpieczeństwa i zdrowego rozsądku
: 09 lip 2009, 17:28
autor: mrozoo
grinch pisze:
mrozoo pisze:na pompie 9mm i w AAZ? Nigdy w zyciu, ja na gt20v 2 bary dmuchalem i nic sie nie dzialo [no bo przeciez z powietrza moc sie nie bierze:) i taka charakterystyka sprezarki na WG ze ona ci nie wstanie szybko:P] , trzeba podlac paliwkiem, dym bedzie <ok>
Moze na 11mm i T3 cos grozi korbom...
... Te dwa bary musiały zaszkodzić bo remoncik robiłeś
Wszystko mona tylko w granicach bezpieczeństwa i zdrowego rozsądku
Tylko gdzie jest granica:) Co ja poradze, nigdy nie wiesz co w motorowni siedzi i czy jest tz. ukryty defekt, zwlaszcza gdy sie nie jest 1-szym wlascicielem od nowosci... 2 bary to nic, niedawno stroilem i przeladowalo do 2.2
: 09 lip 2009, 18:10
autor: junglist
ehh jednak poległem przy 1-szym podejściu...
Problemem okazały się oczywiście zapieczone śruby i dostęp do nich...
Jaka kolejność w odkręcaniu elementów proponujecie?
Ja kolejno robiłem tak:
-rurki ciśnieniowe precz
-filtr powietrza + rurki precz
-flansza na kolektorze + egr precz
-...
i tu problem:
-kolektor dolotowy (4 śruby?) nie możliwy do odkręcenia - imbus zaczął ciąć śrubę (piewsza od chłodnicy)dwie wewnętrzne nie do ruszenia, a ostatnia poszła gładko... -> muszę kupić imbusa nasadowego ;/
-wydechowy (8 nakrętek?) zewnętrzne pary zdjąłem ale do środkowych nie miałem dojścia (przez kolektor dolotowy i turbo)
-turbina - dojście do śrub łączących z kolektorem mega słabo dostępne, a do tego tak zapieczone ze jak zdejmę kolektor wydechowy to bez fleksa sie nie obędzie...