Strona 1 z 18

[b4 1.9 1Z] Wolna odma?

: 19 lip 2009, 10:58
autor: lukwoj21
Witam mam takie pytanie dotyczace odmy.Duzo czytałem na ten temat i z tego co wiem to z odmy wydostaja sie spaliny i troszke oleju.Chciałbym odłoczuc odme od tej grubej rury co idzie do turbo. Teraz jest pytanie czy cos sie stanie silnikowi jakie sa wady i zaledy tego moda??

: 19 lip 2009, 11:26
autor: marasss2
Z tego co ja sie orientuje to doma jest zakładana ze wzgledu na srodowisko i chyba tylko dlatego.Odłączenie odmy spowoduje że do silnika nie bedą szły ciepłe opary i syf olejowy.Ja mam wprawdzie benzyniaka i nie wiem jak to jest w dieslu ale u mnie zawsze strasznie syfiła w dolocie i cała przepustnica była czarna.Ja mam odłączone odme krócice w dolocie zaślepione a na ori odme założyłem filterek żeby syf nie szedł do silnika.Ale ponoć za taki manewr można mndat dostać.

: 19 lip 2009, 11:35
autor: kostrz
z odmy wydostają się spaliny i opary w skład których jest dwutlenek, woda, opary olejowe i itd wszystko o temperaturze jaka jest w głowicy, w silnikach z turbo turbina zasysa dość mocno te opary i spaliny i potem np w IC mamy olej, turbo od strony ssania mamy zaolejone i często zabrudzony co nie wpływa dobrze na wirnik i jej żywotność a z drugiej strony zasysane spaliny z odpowietrzania maja bardzo mało tlenu i wysoka temperaturę, gdy mniej tlenu lub duża ilość dwutlenku spada efektywność spalania natomiast temperatura z spalin podnosi temperaturę zasysanego powietrza przez filtr i w zmodzonych zetorkach ludzie montuja większe IC lub FMIC by ta temperaturę obniżyć bo wiadomo czym niższa temperatura na ssaniu tym lepsza efektywność spalania o odłączoną odmą oryginalny IC w naprawdę mocno zmodzonych zetorkach wystarcza.

Nie słyszałem by komuś za odłączona odmę zabrano dowód chyba że często jeżdzi do niemiec a z drugiej strony ciągniki, maszyny budowlane i auta sportowe maja wolna odmę przy odłączonej odmnie nie zmieniają się poza normę parametry spalin na analizatorze sprawdzone na kilku autach sa minusy wolnej odmy to na wolnych obrotach po ostrej jeździe lekki dymek i zapach

: 19 lip 2009, 11:57
autor: lukwoj21
to znaczy odłaczyc czy nie??

: 19 lip 2009, 12:06
autor: kostrz
jak chcesz zobaczyć jaki jest efekt z wolna odmą to możesz odpiąć nic się złego nie stanie tylko rozważ ze lekko z odmy może dymić i na postoju oraz ten zapach i podstawowa sprawa dokładnie trzeba uszczelnić wąż na ssaniu filtr turbo gdzie wchodziła odma ale tak by elementu uszczelniającego nie zassała turbina bo turbo uszkodzisz.

Wybór zależy od ciebie.

dużo postów na w/w temat jest na forach VW

zobacz u mnie jak mam

: 19 lip 2009, 13:32
autor: lukwoj21
autko bedzie miało cos wiecej mocy lub Nm z tego zabiegu??jak nie patrzec bedzie tylko czyste powietrze i troche chłodniejsze.Teoretycznie co powinno podniesc moc chodz wiem ze to bedzie nie odczówalne.

: 19 lip 2009, 14:27
autor: kostrz
w silnikach choć troszkę zmodzonych różnica jest odczuwalna i na pewno będzie mniej dymił z wydechu.

: 19 lip 2009, 14:45
autor: Motostacja pl
Zastanawiam się tylko nad jednym. Czy z tej uwolnionej odmy nie będzie rzygał olejem :?: W swoim starym TD też już zastanawiałem się co zrobić z tą odmą bo ciągle był w niej olej.

: 19 lip 2009, 15:07
autor: lukwoj21
no własnie załozyłem 4 dni temu chipa autko fajnie przspiesza ogólnie jestem bardzo zadowolony.A waz od odmy myslałem zeby przedłużyc i wpiac go pod silnik a dokładnie pog osłone silnia sa w niej takie dwa otwory przez co ten cały syf bedzie leciał po za auto.

: 19 lip 2009, 15:10
autor: Motostacja pl
Myślę że nie głupim rozwiązaniem byłoby zrobienie raz przy silniku czegoś na kształt syfonu, żeby ewentualny olej nie miał tak łatwo z wydostaniem się.

: 19 lip 2009, 15:13
autor: UKI_XX
ciśnienie przed turbiną jest rzędu -0.2bara (800mbar) więc jak masz odmę podłączoną do dolotu to dodatkowo te niewielkie podciśnienie wysysa co się da ze skrzyni korbowej (między innymi olej) więc jak dasz wolną odmę to ciśnienie będzie 0 (1000mbar) i nie będzie wyciągało z silnika więc i olejem nie będzie chlapało ale jest jeden minus tego rozwiązania a mianowicie podczas stygnięcia silnika przez odmę zasysane jest powietrze z otoczenia a więc zawierające odrobinę wilgoci więc trzeba trochę pomodzić :mrgreen:

: 19 lip 2009, 19:25
autor: FranoF1
Masz do wyboru dwie rzeczy, robić:

- Catch Tank
- Powrót do miski olejowej (silniki wyczynowe, które podczas odpowietrzania rzygają olejem)

: 19 lip 2009, 19:34
autor: Motostacja pl
FranoF1 pisze:- Powrót do miski olejowej (silniki wyczynowe, które podczas odpowietrzania rzygają olejem)
Ale czy wtedy zadanie odmy będzie spełnione? Odma ma chyba odpowietrzać silnik a jeśli powrót będzie szedł z powrotem do miski to obwód będzie całkiem zamknięty.

: 19 lip 2009, 19:39
autor: FranoF1
Labiel pisze:Ale czy wtedy zadanie odmy będzie spełnione? Odma ma chyba odpowietrzać silnik a jeśli powrót będzie szedł z powrotem do miski to obwód będzie całkiem zamknięty.
Nie bedzie zamknięty, bo robisz cos w stylu ala catch tank, tylko zamiast zbiornika masz z mety powrót do miski.

: 19 lip 2009, 19:51
autor: Motostacja pl
FranoF1 pisze:
Labiel pisze:Ale czy wtedy zadanie odmy będzie spełnione? Odma ma chyba odpowietrzać silnik a jeśli powrót będzie szedł z powrotem do miski to obwód będzie całkiem zamknięty.
Nie bedzie zamknięty, bo robisz cos w stylu ala catch tank, tylko zamiast zbiornika masz z mety powrót do miski.
Hmy. Ciekawe sprawa. Dla chcących wzbogacić wiedzę:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97437