[b4 2.0 ABK] Jak zaprojektować rurowy kolektor wydechowy?
: 23 sie 2009, 21:42
Witajcie,
z uwagi na nadmiar wolnego czasu, smykałkę, niewielkie zaplecze warsztatowe oraz pęknięty ORI kolektor wydechowy wpadłem na pomysł zrobienia sobie kolektora rurowego typu baran. Nie liczę na wzrost mocy. Nie liczę na wzrost momentu. Liczę na wzrost umiejętności i wiedzy:-)
Szukam odpowiednich informacji, ale doszukać się trudno, najchętniej poczytał bym jakąś techniczną literaturę lub też podpowiedzi fachowców z naszego forum.
Pierwsza sprawa to flansza (do ABK) - chyba przydało by się żeby ją wyciąć na obrabiarce żeby było równiutko. Może ktoś z kolegów ma możliwość wyciąć gdzieś i odsprzedać mi taką właśnie flanszę?
Druga sprawa to sam kolektor, dużo czytałem o kolektorach 4-2-1, ale jakoś nikt nie pisze czemu akurat tak, fabryczny w ABK w sumie też taki jest.
Czy ważne jest aby wszystkie rurki były tej samej długości? W ori ABK nie jest to zachowane.
Ogólnie to mam zamiar zaraz za kolektorem wstawić przelotowy tłumik, następie będzie przelotowy środkowy, a na końcu to się zobaczy, nie chcę hałasu. Całość zrobię z nierdzewki. Rurki będe giąć giętarką i spawać autogenem (gazowo). Całość (oprócz flanszy) wykonam sam.
Koledzy, słucham podpowiedzi, propozycji, uwag, słów otychy i krytyki, najbardziej zależy mi na fachowej literaturze która wyjaśni mi zależności, długości, średnic, kątów i innych wielkości ważnych w zaprojektowaniu kolektora wydechowego do ABK. Samochód zostanie zbadany na hamowni na ori kolektorze oraz po przeróbkach, dane udostępnie do wglądu.
Projekt będzie realizowany po zebraniu wszystkich danych i materiałów, prawdopodobnie w drugiej połowie września. Jestem z Trzebini w małopolsce, zapraszam klubowiczów na herbatkę
z uwagi na nadmiar wolnego czasu, smykałkę, niewielkie zaplecze warsztatowe oraz pęknięty ORI kolektor wydechowy wpadłem na pomysł zrobienia sobie kolektora rurowego typu baran. Nie liczę na wzrost mocy. Nie liczę na wzrost momentu. Liczę na wzrost umiejętności i wiedzy:-)
Szukam odpowiednich informacji, ale doszukać się trudno, najchętniej poczytał bym jakąś techniczną literaturę lub też podpowiedzi fachowców z naszego forum.
Pierwsza sprawa to flansza (do ABK) - chyba przydało by się żeby ją wyciąć na obrabiarce żeby było równiutko. Może ktoś z kolegów ma możliwość wyciąć gdzieś i odsprzedać mi taką właśnie flanszę?
Druga sprawa to sam kolektor, dużo czytałem o kolektorach 4-2-1, ale jakoś nikt nie pisze czemu akurat tak, fabryczny w ABK w sumie też taki jest.
Czy ważne jest aby wszystkie rurki były tej samej długości? W ori ABK nie jest to zachowane.
Ogólnie to mam zamiar zaraz za kolektorem wstawić przelotowy tłumik, następie będzie przelotowy środkowy, a na końcu to się zobaczy, nie chcę hałasu. Całość zrobię z nierdzewki. Rurki będe giąć giętarką i spawać autogenem (gazowo). Całość (oprócz flanszy) wykonam sam.
Koledzy, słucham podpowiedzi, propozycji, uwag, słów otychy i krytyki, najbardziej zależy mi na fachowej literaturze która wyjaśni mi zależności, długości, średnic, kątów i innych wielkości ważnych w zaprojektowaniu kolektora wydechowego do ABK. Samochód zostanie zbadany na hamowni na ori kolektorze oraz po przeróbkach, dane udostępnie do wglądu.
Projekt będzie realizowany po zebraniu wszystkich danych i materiałów, prawdopodobnie w drugiej połowie września. Jestem z Trzebini w małopolsce, zapraszam klubowiczów na herbatkę