Strona 1 z 2

[B4 1Z] mapsensor 1z bosch

: 05 wrz 2009, 10:26
autor: gruszek01
czy ktos prubował zamienic mapa w 1z na boschu
od czego mozan wsadzis
aby nie odcinało przy 1bar
wiem ze mozna zastosowac regulator ale przy chipie dobrze by było poszerzyc zakres mapa

: 05 wrz 2009, 12:52
autor: berthold
podłącze się pod to samo pytanie ale na pierburgu podobno da się wymienić opornik w ec-u ale na jaki itp ?

Re: [B4 1Z] mapsensor 1z bosch

: 05 wrz 2009, 13:05
autor: UKI_XX
gruszek01 pisze: ...od czego mozan wsadzis
aby nie odcinało przy 1bar...
to nie mapsensor odcina tylko ECU i tu nie ma wielkiego znaczenia jakiego mapa wsadzisz bo możesz wsadzić z zakresem do ponad 1.5bara a i tak Ci odetnie przy 1.0, jak chcesz żeby nie odcinało to musisz oszukać ECU a możesz zrobić to albo przed mapem albo za, no chyba że jak robisz chipa i ktoś w mapie podniesie ponad 1.0 ale to już rzadkość bo jak wklepują softy to w 90% są uniwersalne z doładowaniem rzędu 0.95-1.0 i nie więcej

na pierburgu wymienia się rezystor idący od środkowej nóżki mapa o wartości 10k na wartość 18k (+0.1bara) lub 27k (+0.2bara)

Re: [B4 1Z] mapsensor 1z bosch

: 27 wrz 2009, 21:43
autor: berthold
UKI_XX pisze:
gruszek01 pisze: ...od czego mozan wsadzis
aby nie odcinało przy 1bar...
to nie mapsensor odcina tylko ECU i tu nie ma wielkiego znaczenia jakiego mapa wsadzisz bo możesz wsadzić z zakresem do ponad 1.5bara a i tak Ci odetnie przy 1.0, jak chcesz żeby nie odcinało to musisz oszukać ECU a możesz zrobić to albo przed mapem albo za, no chyba że jak robisz chipa i ktoś w mapie podniesie ponad 1.0 ale to już rzadkość bo jak wklepują softy to w 90% są uniwersalne z doładowaniem rzędu 0.95-1.0 i nie więcej

na pierburgu wymienia się rezystor idący od środkowej nóżki mapa o wartości 10k na wartość 18k (+0.1bara) lub 27k (+0.2bara)
to mi się już podoba bo mam pierburga ,tylko tego skubanego ecu nie mogę za diabła wydostać z tej kieszonki coś go tam trzyma z pięć razy do niego podchodzę i za każdym razem grymas na twarzy ale może ?

: 28 lut 2010, 21:06
autor: wenon
UKI_XX pisze:chyba że jak robisz chipa i ktoś w mapie podniesie ponad 1.0
dla tego map sensora raczej nie ma takiej możliwości on poprostu jest tak skonstruowany że przy cisnieniu rzędu 1bara osiaga limit 5v. wiec programowu tu nic nie zrobimy dlatego trzeba go oszukać.
na pierburgu wymienia się rezystor idący od środkowej nóżki mapa o wartości 10k na wartość 18k (+0.1bara) lub 27k (+0.2bara)
czyli równie dobrze możemy zastosować tą metode w przypadku bosha tylko,
albo trzeba prześledzić scieżki w sterowniku od 54pinu co jest troche trudne.
albo spróbować sie wpiąć z rezystorem powiedzmy 10k w pin 54 i obserwować co sie bedzie działo na manometrze wg mnie powinien puzniej zadziałać n75
jak np w moim przypadku cisnienie dochodzi do 1bara i nastepuje zadziałanie n75 i otwarcie wg. to po zastosowaniu rezystora cinienie powinno dojsc do 1.1bara.

jesli źle kombinuje to mnie poprawcie. i czy wogule takie cos zdało by egzamin?

: 01 mar 2010, 12:15
autor: Karli
Witam, w tej chwili mało odzywam się na forum, bo brak czasu.
Ale temat mnie zainteresował.
U siebie w 1Z założyłem na wężyku do mapsensora zaworek redukcyjny. Turbinka dmucha do 1,3-1,4 bara, ale jak za długo przeciągnę, to i tak łapie notlaufa. Muszę wówaczas na chwilę odpuścić, aż ECU wróci do normalynch ustawień.
Regulacja na dołożonym zaworku niewiele już pomaga /jest prawie skręcony na maxa/.
Może ktoś wie skąd ECU wie że ciśnienie doładowania jest zbyt wysokie i łapie tryb awaryjny.
Spadek mocy jest bardzo oczuwalny i mnie to strasznie denerwuje.

: 01 mar 2010, 12:23
autor: wenon
Karli, am masz jakiegoś chipa zażuconego? bo na samym powietrzu nie pojedzie.

jesli nie masz chipa badz rezystora to przyczyna spadku mocy może być brak paliwa.

ecu do wyznaczenia dawki potrzebuje sygnału z mapsensora czujnika temp. w kolektorze ssacym, temp. paliwa, czujnika temp cieczy i z przepływki,

: 01 mar 2010, 12:42
autor: Karli
wenon pisze:Karli, am masz jakiegoś chipa zażuconego? bo na samym powietrzu nie pojedzie.

jesli nie masz chipa badz rezystora to przyczyna spadku mocy może być brak paliwa.

ecu do wyznaczenia dawki potrzebuje sygnału z mapsensora czujnika temp. w kolektorze ssacym, temp. paliwa, czujnika temp cieczy i z przepływki,
Tak, czip jest, wtryski od AFN.
Nie do końca wiem, czy lapiąc notlauf, obcina ciśnienie turbo poprzez N75, czy ECU obcina dawkę paliwa po złapaniu błędu. Dlatego nie wiem co z tym problemem zrobić.
Myślę jescze żeby za zaworkiem redukcyjnym, a przed mapsensoerm, zrobić mały otworek w wężyku. Powinno to dodatkowo oszukać mapsensor, a tym samym zniwelować notlaufy.
Muszę jeszcze sprawdzić jeszcze katalizator, bo go nie wycinałem i drożność kolektora ssącego.

Co do kwestii braku paliwa, to wydaje mi się ze jest dobrze, bo turbinka pięknie ciągnie do wartości max.ciśnienia.
Trochę dymi, ale to chyba normalne. Dobry diesel musi dymić.

Pozdr.

: 01 mar 2010, 12:49
autor: wenon
sprubój może skrecic reduktor na mniejsze cisnienie np 1,1 1.2 bara i wtedy zobacz co sie bedzie działo.

: 01 mar 2010, 13:06
autor: Karli
wenon pisze:sprubój może skrecic reduktor na mniejsze cisnienie np 1,1 1.2 bara i wtedy zobacz co sie bedzie działo.
OK, Wenon, dzięki, pobawię się i dam znać.
Chodzi mi jeszcze po głowie ten rezystor, do wlutowania w przewód od mapsensora do ECU.
Jak ktoś już się z tym bawił, to proszę o info, czy warto.

A co do Chipu, to kupiłem na allegro. I faktycznie mocy przybyło, turbo mocniej pompuje.
Ale pojawił się problem notlauf "wartość ciśnienia w kolektorze ssącym poza wskazanym zakresem."

Teraz mam mało czasu na grzebanie w aucie, bo kończę budowę. Ale temat ten bym rozwiązał, bo strasznie mnie denerwuje kiedy poczas wyprzedzania, 20 kucy ucieka w pole.

: 02 mar 2010, 11:05
autor: kostrz
kolego Karli prawdopodobnie masz źle zrobiony wsad do sterownika który ma podniesione za wysoko ciśnienie powyżej zakres map-sensora albo masz problem z n75 oraz proponuje sprawdzić ten wężyk co idzie od serwa do mapa czy szczelny potrafi on sie przełamać i przepalić od wydechu.

jak jest wszystko ok tzn n75 i wężyki to obstawiam ze to wina chipa

ja osobiście bez problemu z notlaufem mogę dać 1.6-1.7 bara :mrgreen:

: 02 mar 2010, 12:00
autor: Karli
kostrz pisze:proponuje sprawdzić ten wężyk co idzie od serwa do mapa czy szczelny potrafi on sie przełamać i przepalić od wydechu.
Dzięki za info. Sprawdzę. Tylko do mapsensora idzie wężyk od turbo a nie od serwa.
Przeciez tak jest ciśnienie doładowania jakie pomuje turbawka.
Pozdr

: 02 mar 2010, 12:05
autor: kostrz
sorry chodziło mi o węzyk miedzy IC-reduktor-mapsensor chyba ze ty masz zamontowany reduktor miedzy n75 a WG

: 02 mar 2010, 12:37
autor: Karli
kostrz pisze:... chyba ze ty masz zamontowany reduktor miedzy n75 a WG
Nie,
mam wpięty "precyzyjny metalowy reduktor" w wężyk przed Mapsensorem.

Chodza mi po głowie jeszcze wtryski 0,216, jak poczytałem trochę o Twoich modyfikacjach.
Masz może do nich dostęp?
Na allegro gośc sprzedaje.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=915121463
200,00 pln za zwrot starych.

: 02 mar 2010, 12:46
autor: Niki20
Karli, na forum golfa cowboy się zajmuje 216stkami. Poczytaj to się wszystkiego dowiesz. ;-)