Strona 1 z 2

[b4 2.0 ABK] Piasty 4x108 na 5x112

: 13 lis 2009, 13:17
autor: SowaBezOka
Prosze o weryfikacje poniżej wymienionych części pod kontem ich kompatybilnosci ze sobą.
Czy są to wszystkie części jakie potrzebne są do pełnego założenia 5x112?? Jesli brakuje chociaż jakiejś uszczelki proszę o tym napisać! :-)


Od siebie wrzucam narazie liste zakupow ^.^

Przód:
• zaciski S2, zawierające uchwyt hamulca (GIRLING 60) [link - allegro]
• S2 tarcze hamulcowe z rozstawem śrub 5x112 [link - allegro]
• S2 klocki hamulcowe do systemu ham. GIRLING [2 x link - allegro]
&#8226; S2 lub 6 dysków szybów cylindra poziomie 2,0 litra i 2,3 litra zamienne. <-- to dalo google translate, ale niestety wciaz nie rozumie o_O (oryginalnie: S2 oder 6 Zylinder Antriebswellen bei 2,0l und 2,3l Cabrios notwendig.)
&#8226; 0.5 litra płynu hamulcowego

Tył:
&#8226; Tarcze hamulcowe od typu A4 B5 BJ: 97 Sedan/Avant [2 x link - Inter-Cars]

Kod: Zaznacz cały

NUMERY OE TARCZY&#58;
AUDI  8DO615301B  
AUDI  8DO615601B  
AUDI  8D0615301B
AUDI  8D0615601B

ZAMIENNIKI&#58;
ATE&#58; 24.0110-0210.1
TRW&#58; 2771
A.B.S. &#58; 16329
BREMBO&#58; 08.6911.14
&#8226; łożyska z A4 B5 BJ: 97 Sedan/Avant [2 x link - inter-cars] (nie jestem pewny)

Kod: Zaznacz cały

nazwa&#58; Zestaw łożysk koła 
opis&#58; ŁOŻYSKA KOŁA &#123;TYŁ&#125; AUDI A4/A4 AVANT 1.6-2.5TDI
95.01-97.12 OD NR NADW. 8DV152677 
Ograniczenia 
Strona zabudowy&#58; oś tylna 
Strona zabudowy&#58; z lewej 
Strona zabudowy&#58; z prawej 
Ciężar &#91;kg&#93;&#58; 0,33 
Wysokość 1 &#91;mm&#93;&#58; 14,732 
Wysokość 1 &#91;mm&#93;&#58; 16,637 
Wysokość 2 &#91;mm&#93;&#58; 14,224 
Wysokość 2 &#91;mm&#93;&#58; 15,494 
Średnica 1 &#91;mm&#93;&#58; 19,05 
Średnica 1 &#91;mm&#93;&#58; 29 
Średnica 3 &#91;mm&#93;&#58; 45,237 
Średnica 3 &#91;mm&#93;&#58; 50,292 
od roku prod.&#58; 1997.01 
od numeru podwozia&#58; 8D-V-152677 
&#8226; Klocki hamulcowe [link - allegro]
&#8226; Zaciski (lewy i prawy) [link - Inter-Cars]

Ostateczny plan topicu jest taki, ze chce kazda czesc podlinkowac, chociazby do czesci ze sklepu inter-cars, tak azeby kazdy mogl dowiedziec sie jaka dokladnie potrzeba jest dana czesc.

Pomozcie w przetlumaczeniu artykułu i w dobraniu odpowiednich podzespołów do kompletnego montażu piast 5x112.

: 19 lis 2009, 17:43
autor: Bibol
Kolego ja również bardzo interesuje się tym tematem, z moich porównań z Etki to wynika to iż bez zmiany ori zacisków należy przełożyć tylko piasty P-T i nowe tarcze do tego, tarcze są takie same czyli P - 280x22 i T - 245x10. Elementy oczywiście z A4, ja będę rezał taki zestawik w grudniu jednak będę się opierał jak na razie o zaciski jednotłoczkowe które mam seryjnie zamontowane. Klocki również pasują i łożyska także. O zaciskach dwu tłoczkowych będę myślał w okolicach marca. Jak na razie będę chciał zobaczyć jak to się będzie sprawowało i hamowało. Pozdrawiam

: 21 lis 2009, 20:15
autor: wujo1

: 25 lis 2009, 00:50
autor: Dziki
tył w B3 tarczowy jest zamienny z tarczami z A100 C4.
czop może zostać jest taki sam w obu autach,
mieniamy piasty tarcze, zaciski z tyłu są takie same.
przód dopiero mnie czeka z 5x112 ale bez przegubów sie nie obejdzie...
Obrazek

: 25 lis 2009, 11:46
autor: SowaBezOka
Zatem nie trzeba ponosic tak duzych kosztów jak myslalem na poczatku. <ok>
Wszystkie czesci jakie podaje od A4 sa szukane pod silnik 1.8 ADR. Mysle, ze najblizej jemu do ABK, dlatego swoje poszukiwania opieram na ADR.

: 25 lis 2009, 21:59
autor: Dziki
ja jestem ciekaw tylko jak ktoś ma ABS, jak on bedzie działał :roll:
moge powiedzieć tylko o tyle bo tym sie zajołem, w 80tce jest wraz z piastą pierścień absu z drobnymi ząbkami, małe i jest ich gesto...
natomiast w C4 są duże zęby i z wiekszymi odstępami.
jak bedzie sie miał czujnik do tego :mrgreen:
mi to lotto bo nie rezam juz absu ale daje do zrozumienia innym o zaistniałym fakcie <ok>

: 26 lis 2009, 07:11
autor: wenon
Dziki pisze:ja jestem ciekaw tylko jak ktoś ma ABS, jak on bedzie działał :roll:
moge powiedzieć tylko o tyle bo tym sie zajołem, w 80tce jest wraz z piastą pierścień absu z drobnymi ząbkami, małe i jest ich gesto...
natomiast w C4 są duże zęby i z wiekszymi odstępami.
jak bedzie sie miał czujnik do tego :mrgreen:
mi to lotto bo nie rezam juz absu ale daje do zrozumienia innym o zaistniałym fakcie <ok>
raczej nie. pierscien (zabki) od absu nie sa w piascie tylko w przegubie

: 26 lis 2009, 07:58
autor: Dziki
wenon pisze:Dziki napisał/a:
moge powiedzieć tylko o "tyle" bo tym sie zajołem
czytanie ze zrozumieniem ;-) z tyłu masz na piaście ząbki i w żaden sposób owego pierścienia nie zmienisz bo jest jednolity z piastą.

: 06 sty 2010, 13:45
autor: JacoP
Mam takie pytanie interesuje mnie przerobienie piast na 5x112 ale w audi quattro co potrzeba bylo by na tył graty z audi A4 quattro :?:

: 06 sty 2010, 14:23
autor: wujo1
JacoP pisze:Mam takie pytanie interesuje mnie przerobienie piast na 5x112 ale w audi quattro co potrzeba bylo by na tył graty z audi A4 quattro :?:

z audi S2 podejdą

: 07 sty 2010, 10:46
autor: FranoF1
Chyba czegoś nie rozumiecie. Panowie jeszcze raz od początku, zakładanie gratów z S2 lub A4 pasuje tylko do samochodów wyposażonych w napęd quattro, gdzie z tyłu macie wahaczowe zawieszenie.

JacoP masz ośke? czy quattro?

: 07 sty 2010, 11:28
autor: prezes.pl
Z tego co wiem to piasty tylnie pasuja z A4 co do piast przednich to roznia sie wysokoscia. Narazie szukam dawcy i bede probowal cos z tym zrobic. W etce do tylniej belki czesci sa te same rozni sie tylko piasta i tarcza.

: 07 sty 2010, 15:14
autor: wujo1
FranoF1, z tego co wiem to przednie piasty z S2 podejdą bez problemu z tyłu zaś jak ma się ośke to tak jak mówi prezes.pl,

: 07 sty 2010, 17:24
autor: JacoP
mam zwykłą B4 mam w planach zakup quattro i pytam się t6ak jakby na zapas

: 08 sty 2010, 10:16
autor: mikoPKK99
Panowie czym się kierujecie przy zmianie rozstawu na 5x112? Oczywista sprawa to większy wybór w kółkach, ale czy u kogokolwiek jest to podyktowane zmianą hebli na jakiś konkretniejszy zestaw niż z s2?