Strona 1 z 2
[80 B3 1,8 ALL] Tuning silnika z epoki- ABT, Nothele itd.
: 02 gru 2009, 21:15
autor: GerB3
Przegladając niemieckie strony natrafiłem na wzmianki o ok. 130 konnych odmianach silników 1,8 modzonych przez ABT, Bergmeistera oraz Nothele. Jedyne dokładniejsze info mam o wesji Bergmeistera - wyśjciowo 1,8 DZ na K-jecie po zmianach 190NM i 140KM.
Co mogło być pozmieniane w tych silnikach że osiągali taką moc, oraz czy modzono wtedy silniki na Mono-Jetronicu czy tlko na K/KE-Jetronicu ?
: 02 gru 2009, 23:47
autor: seba6891
GerB3 pisze:Co mogło być pozmieniane w tych silnikach że osiągali taką moc
walek rozrzadu, wieksze zawory, dedykowany uklad wydechowy i dolotowy. mozna by wymieniac i wymieniac
benzyne da sie podkrecic tyle ze wiekszym nakladem $$$ niz turboklekota gdzie wgrywasz wirus i po klopocie
: 03 gru 2009, 17:32
autor: GerB3
seba6891 pisze:walek rozrzadu, wieksze zawory, dedykowany uklad wydechowy i dolotowy
A masz jakies konkretniejsze dane, np. średnica zaworów, kolektor 4-2-1 czy 4-1, tłumniki itd. ?
: 03 gru 2009, 23:34
autor: seba6891
GerB3 pisze:A masz jakies konkretniejsze dane
to byly domysly, albo raczej metody ktorych trzymaja sie nadworni tunerzy przy podkrecaniu silnikow
: 04 gru 2009, 09:13
autor: FranoF1
GerB3 ludzie wydawają duże pieniądze, a Ty sobie myślisz ze Ci wszystko na tacy podają? Od czego masz google? Chcesz być lepszy od kogoś to musisz szperać po sieci.
: 04 gru 2009, 09:35
autor: Michau
FranoF1 pisze:GerB3 ludzie wydawają duże pieniądze, a Ty sobie myślisz ze Ci wszystko na tacy podają? Od czego masz google? Chcesz być lepszy od kogoś to musisz szperać po sieci.
a to tajne jest?
raczej wystarczy dokładnie to co opisał seba do tej mocy. a co do tego ze w benzynie ciężko podnieść moc - taaa porównuj wolnossaka u TURBOdieslem ;p
: 04 gru 2009, 17:00
autor: GerB3
FranoF1 pisze:GerB3 ludzie wydawają duże pieniądze, a Ty sobie myślisz ze Ci wszystko na tacy podają? Od czego masz google? Chcesz być lepszy od kogoś to musisz szperać po sieci.
Mnie chodziło o te konkretnie firmy, a na temat ich tuningu 80ki nie ma praktycznie nic - wiem że dużo rozwiązań odnosnie mocy można podpatrzyć np. w golfach i passatach. Np. na temat takiego Golfa I ABT jest prawie cały artukuł łacznie ze szczegółami jak srednica zaworów a np. do 80ki Bergmeistera mam tylko zdjęcie z aukcji na ebayu z którego nie da się nic odczytać
: 04 sty 2010, 20:56
autor: wujo1
GerB3, masz jakieś linki zdjęcia na temat właśnie tuningów 80 w tamtych latach jak np ABT itp <hmm> bo właśnie ja nie mogę znaleźć nic
: 05 sty 2010, 21:25
autor: Oofol
Zdradzę wam małą tajemnicę dlaczego firmy tuningowe nie publikują sposobu tuningu i parametrów zmian - ONI NA TYM ZARABIAJĄ!!!
Jeśli by od tak publikowali takie dane do masa ludzi zamiast jechać do nich w domowym zaciszu sama by kombinowała;-)
Ja jestem w trakcie modów głowicy i kolektorów, nie mam na razie planu na wałek a raczej firmy która mi go przerobi.
Do tego można przetoczyć zamach - tutaj lepiej się wkręca ale obniża się V-max.
Całość zakańczam modami dolotu i wydechu - liczę na 10KM to by było już coś;-)
: 05 sty 2010, 22:55
autor: Dziki
Oofol PM męczysz
jak na moje oko to nie wskurawsz wiele lejąc paliwko jednym wtryskiwaczem. Ja kiedyś robiłem kolektor pod 4gaźniki ale graty leżą i nie moge sie zebrać żeby to skończyć :mrgreen:
: 06 sty 2010, 20:31
autor: Oofol
Męczę nie męczę - mam kompletną głowicę z kolektorami na boku to sobie skrobie - muszę u siebie wymienić uszczelniacze to przy okazji lekko poprawioną głowicę założę;)
Kilka rumaków dojdzie - jak pisałem nie liczę na cuda;-)
: 06 sty 2010, 20:56
autor: GerB3
Właśnie nie ma za dużo informacji o tym co było robione w tych autach - wiadomo ogólnie ale tak jak pisałem i koledzy potwierdzili nie ma konkretnej rozpiski jak np. były zbudowane układy wydechowe itd.
Wiem tylko że właśnie 90% tych aut miało jednak wielopunkty mechaniczne.
: 11 lut 2010, 10:40
autor: ramzes13
Witam.
Ja sam teraz wlasnie posiadam silnik PM i zamierzam cos pomodzic przy glowicy, dolocie i wylocie.
Posiadam takze kompletny silnik ABT, glowice od 3A, i kompletny silnik 1.6 na wielopunkcie z b4 (oczywiscie doloty i wyloty tez mam).
Moze macie info co z tych silnikow mozna by spasowac do PM aby poprawic osiagi? Auto bedzie na lpg
: 11 lut 2010, 16:13
autor: Karto
Gdzieś na forum był link do filmiku, gdzie w kolektor dolotowy (silnik wolnossący oczywiście, niestety nie pamiętam jaki dokładnie) były wstawione przepustnice od motorów- w ten sposób silnik mógł zasysać powietrze o wiele sprawniej (cały dolot był o wiele krótszy) i podobno szmocy mu od tego przybywało.
: 12 lut 2010, 19:58
autor: ramzes13
Moze kolega Oofol ma jakie idee co mozna spasowac?
zasob czesci co posiadam jest dosyc duzy