Witam
Mam takie pytanie do was. Otoz jakie macie wydechy w swoich V-kach? Chcialem zrobic jakis dosc fajnie brzmiacy wydech. Tylko nie mam koncepcji a eksperymentowac z cieciem obecnego to nie bardzo sie rozpedzam. Moj wydech wyglada tak, zamiast katalizatorow mam strumienice (wstawil je poprzedni wlasciciel), dalej wygladajacy na seryjny srodkowy wydech oraz koncowy firmowany "ulter". Jednak dzwiek tego silnika mnie nie zadowala, jak to kumpel okreslil chodzi to jak uno na dziurawym tlumniku.
Chcialbym cos w ten desen.
Macie jakies rady?
: 15 gru 2009, 08:54
autor: p371
Dobrego brzmienia na pewno nie dają strumienice - ja nie lubię tego dźwięku (albo kat albo tłumik przelotowy). Co to ostatniego wydechu to nie wiem jaki będzie dobry, ja lubię mieć cisze w aucie, sam dźwięk silnika mi wystarcza.
: 15 gru 2009, 08:59
autor: flgmnft
Wiem, mi sie tez strumienice nigdy nie widzialy. No ale nie ja je wstawialem. Mam zamiar je na wiosne wyciac, wstawic po prostu zwykle rury. Zdejme tez wydech koncowy, poslucham jak to chodzi. Jakies rady jeszcze? Otwieral ktos z was tlumnik i wywalal np sama wate z niego? albo likwidowal komory w nim? Nie chce calkowicie go oproznic.
: 15 gru 2009, 11:11
autor: hct
co do wstawienia rur w miejsce strumienic to nic to nie zmieni ja mam rury reszta seryjna i tez chodzi jak uno
: 15 gru 2009, 11:22
autor: flgmnft
hct pisze:co do wstawienia rur w miejsce strumienic to nic to nie zmieni ja mam rury reszta seryjna i tez chodzi jak uno
Dobrze wiedziec.
Kiedys mialem polowke z '91 ta juz okraglejsza. Wywalilem z niej caly srodek z seryjnego koncowego wydechu, i wstawilem koncowke z polerowanej nierdzewki 40mm. Fajnie to mruczalo na wolnych obrotach. Reszte wydechu mialem seryjna.
Zastanawia mnie jak jest zbudowany koncowy wydech w srodu, mowa o tym ulterze u mnie. Jesli jest aluminiowy to nawet go nie rozcinam, bo nie pospawam go pozniej niczym. Jesli beda komory to mozna je polaczyc na upartego, moze to by dalo jakis ciekawy efekt.
Kiedys znalazlem dosc fajna stronke o budowie wydechow dla silnikow wolnossacych, ale teraz tego nie moge nigdzie znalezc.
Panowie jesli macie jakies ciekawe wydechy w swoich V-kach to zapraszam do podzielenia sie spostrzezeniami.
: 15 gru 2009, 17:17
autor: pandamix
ja mam R5 i mogę się pochwalić swoim wydechem,nie mam kata zamiast niego rura,do czasu nie miałem środkowego ale było brzydko i głośno,zbywał mi środkowy od omegi 2.5 wiec czemu nie zrobic eksperymentu?i tak zrobiłem,końcowy seria i ładnie chodzi nie powiem,napewno lepiej niż na pełnej seri,najlepiej jakby Miodek się wypowiedzial,a tłumnik to już miałem w różnych wersjach,wszelakie u siebie próby słyszalem,środkowy w każdym razie musi być,może nie byc końcowego
: 15 gru 2009, 22:55
autor: flgmnft
Koncowy tlumnik musi byc. Takze z wlasnego doswiadczenia wiem, ze srodkowy tlumnik musi byc jednak. Swego czasu wytargalem caly wydech w polowce na krawezniku (mialem ja dosc tak posadzona) Pogielo mi srodkowy wydech, wiec niewiele myslac wstawiona zostala rura. Tym samym zostal mi kat no i koncowy pusty wydech. Darlo sie to niemilosiernie, pojezdzilem tydzien i samochod i tak zostal sprzedany.
Dlatego tez wlasnie ciagle pisze o koncowym wydechu i jego kombinacjach. Bo moim zdaniem to od niego w glownej mierze zalezy dzwiek.
: 17 gru 2009, 20:42
autor: MIODEK
pandamix pisze:i tak zrobiłem,końcowy seria i ładnie chodzi nie powiem,napewno lepiej niż na pełnej seri,najlepiej jakby Miodek się wypowiedzial,a tłumnik to już miałem w różnych wersjach
Potwierdzam teraz to bardzo ładnie chodzi, musisz jeszcze popracować na estetyką końcowego tłumika co by było glanc :mrgreen:
: 17 gru 2009, 20:51
autor: pandamix
ja bede dalej kombinował z tłumnikiem bo mi przepalił sie dzis na zlaczce a na koncowym urwałem uchwyty o krawężnik
: 17 gru 2009, 23:53
autor: ATLAS
Ja mam 1 katalizator, potem duży, seryjny dla cabrio tłumik środkowy, a na końcu przelotowy tłumik polskiej produkcji RM Motors Model: RM3 z dwoma końcówkami po 76mm bez rezonatorów. Brzmi świetnie, bez basowo. Dźwięk jest wściekły na wysokich obrotach, a na niskich spokojny. Wygląda pięknie
: 18 gru 2009, 07:37
autor: flgmnft
Przyjdzie wiosna, bede sie bawic z tlumnikiem, narazie szukam recepty. ATLAS, dalbys rade wstawic filmik krotki z dzwiekiem wydechu swojego?
[ Dodano: 2009-12-18, 08:04 ]
Tu cos znalazlem. http://www.midori.pl/inochi/forum/viewt ... ?f=7&t=161
Co prawda to tylko budowa, ale moze dac do myslenia. Teraz tylko ciagle sie zastanawiam jak jest zbudowany np basowy tlumnik a takowy by mnie interesowal.
: 18 gru 2009, 08:12
autor: ATLAS
flgmnft, gdy robiłem powyższe zdjęcie zrobiłem film idąc wokół auta, ale to na wolnych obrotach... więc raczej nie przydatny film. Ale nakręcę w sobotę i tu wrzucę.
A dźwięk z filmów, które zapodałeś powala mnie! Też bym taki chciał choć byłby uciążliwy w jeździe, szczególnie w bezdaszniku
[ Dodano: 2009-12-18, 12:38 ]
Panowie a zakladal ktos dwa tlumiki srodkowe? Poczytalem sobie troche... tlumik srodkowy jest tlumikiem absorbcyjnym, http://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82umik_absorpcyjny. Tylko ze jak sie przygladalem jak to wyglada od dolu w naszych samochodach to nie ma opcji zeby srodkowy fabrycznie byl wlasnie taki jak opisuje to Wiki. Moze tutaj lezy glowny problem. Albo trzeba by bylo go rozciac i wpakowac troche waty mineralnej tylko w madre miejsca.pandamix, Jak wygladal ten srodkowy od Omegi?
: 18 gru 2009, 16:49
autor: pandamix
mam go umieszczonego patrzac od tyłu zaraz prawie za końowym,nie w tym miejscu gdzie środkowy,bo środkowy oryginał to bardziej kwadratowy był a ten podłużny jest,no cięzko to wytłumaczyć,to trzeba zobaczyć
: 18 gru 2009, 19:15
autor: MIODEK
pandamix pisze:mam go umieszczonego patrzac od tyłu zaraz prawie za końowym,nie w tym miejscu gdzie środkowy,bo środkowy oryginał to bardziej kwadratowy był a ten podłużny jest,no cięzko to wytłumaczyć,to trzeba zobaczyć