Strona 1 z 4

[b4 2.6 ABC] Ciekawostka - swap na 1.8T - teoria ?

: 14 sty 2010, 20:44
autor: javor
Witam wszystkich,
Czy ktoś z was ma może doświadczenia ze swapem w modelach B4 2,6 ABC? Z kumplem szykujemy taki projekt. To jest chcemy do B4 włożyć 18T.
Co o tym myślicie? Jakie mogą być problemy? Co będzie pasować a co nie (np. skrzynia)

Pozdr
M

: 14 sty 2010, 20:50
autor: Mortiis
Ja mysle że to w deche pomysł cichociemny :) niestety doświadczeń z takim projektem nie miałem, więcej 1.8T wsadzają ludziska do golfów mk2 i mk3, wydaje mi się że z a4 jak weźmiesz całośc tzn silnik, skrzynie, wiązke powinno bez problemu podejść nie wiem jak jest z sankami pod silnik i nie wiem czy zawiechy nie będziesz musiał przerabiać.

: 14 sty 2010, 20:54
autor: javor
a może ktoś zna jakiś godny polecenia warsztat z doświadczeniem w takich sprawach ?

: 14 sty 2010, 21:02
autor: chmiel25
ja wsadzalem tdi z nowego passata wsadzenie 1.8 t to pestka!!
szczegolnie jezeli bylo 2.6
napiszcie na gg do mnie wszystko wam opisze
pozdro

: 14 sty 2010, 21:03
autor: Skuciok
Frano robił swap z 2.0 ABT na 1.8T zobacz jego projekt.

Hmm, masz silnik V6, masz miejsce i mocowania na V6, może lepiej byłoby spróbować zrobić swapa na coś bardziej "mięsnego" np. 2,7 BiT ? w serii 265 kucyków. występował między innymi w s4, allroad

: 14 sty 2010, 21:23
autor: javor
Masz rację na pierwszy rzut oka tak się wydaje. Ale po głębszym zastanowieniu 1,8 jest bardziej popularny więc łatwiej dostępny itp, tańszy lżejszy i można go dłubać prawie w nieskończoność. Target to max 400KM.

: 14 sty 2010, 21:32
autor: Krycha
Tak tak każdy myśli że zrobić tyle kuni w 18te to tak łatwo i parę groszy.


Jak masz zamiar to rób, a jak nie to daj sobie spokój. Nikt Ci tu nie pomoże bo nikt takiego silnika nie wkładał własnymi rekami i nie ma doświadczenia.

: 14 sty 2010, 21:47
autor: chmiel25
Jak masz zamiar to rób, a jak nie to daj sobie spokój. Nikt Ci tu nie pomoże bo nikt takiego silnika nie wkładał własnymi rekami i nie ma doświadczenia.[/quote]



kolego jests w wielkim bledzie! ja wsadzalem tdi w bude v6 i robilem wszystko sam od podstaw! i wsadzienie i podlacznie avf-a. wiec nie pisz ze tu nie ma ludzi ktorzy nie pomoga i nie robili takich rzeczy. mroozo tez wkladal avf sam do siebie i podlaczal.

wsadzcie 1.8 t zrobcie najtaniej jak sie da 250ps i to wystarczy dalej to juz duza kasa. niestety

2.7 moze i fajne ale drogie w zakupie i wiekszosc nie trzyma serii a doprowadzenie go do sensownego stanu jest 2xdrozsze niz 1.8 t
pozdro
ps buda b4 v6 rozni sie znacznie mocowaniem silnika wzgledem r4 i to dosc znacznie w sumie to najlepsza buda na wsadzanie tam przeroznych silnikow!! :mrgreen:

: 14 sty 2010, 22:08
autor: Krycha
kolego jests w wielkim bledzie! ja wsadzalem tdi w bude v6 i robilem wszystko sam od podstaw! i wsadzienie i podlacznie avf-a. wiec nie pisz ze tu nie ma ludzi ktorzy nie pomoga i nie robili takich rzeczy. mroozo tez wkladal avf sam do siebie i podlaczal.
a temat jest o dizlach czy o jedenosiem te?

: 14 sty 2010, 22:43
autor: szuan
chmiel25 pisze:ps buda b4 v6 rozni sie znacznie mocowaniem silnika wzgledem r4 i to dosc znacznie w sumie to najlepsza buda na wsadzanie tam przeroznych silnikow!!
jeśli to nie kłopot, to jak rozwiązałeś sprawe umocowania silnika? - łapy, itp.. (najlepiej potwierdzone foto) ;-)


a co do 1.8t, to w ostatnich modelach cabrio było zastosowane 1.8 20v(podobny silnik), więc z umocowaniem serduszka raczej chyba niepowinno być większego problemu? <osohozi> choć Franek pisał w swoim temacie, że łatwo niebyło ale on z abt zmieniał - może więcej sam już napisze <piwo>

pozdrawiam.

: 14 sty 2010, 23:08
autor: chmiel25
szuan pisze:eśli to nie kłopot, to jak rozwiązałeś sprawe umocowania silnika? - łapy, itp.. (najlepiej potwierdzone foto) ;-)
nie widze problemu ale to pw lub gg :-D
AUDI_A6 pisze:a temat jest o dizlach czy o jedenosiem te?
jak zdobedziesz odpowiednia wiedze to prosilbym wtedy o wypowiedz.

: 14 sty 2010, 23:30
autor: Słonik
Coraz wiecej osob widze chce sie porwac na grubsze rezanko :-)
Dobrez dobrze, dzialajcie chlopaki, ja trzymam kciuki za powodzenie misji <ok> .
Skrzynia moze zostac od Vki, fajne dlugie przelozenia bedziesz mial wtedy ;-)

: 15 sty 2010, 09:46
autor: Krycha
nie widze problemu ale to pw lub gg :-D
A nie możesz tu? Będzie dla potomnych. Czy o takie rzeczy trzeba się prosić na GG?
chmiel25 pisze:jak zdobedziesz odpowiednia wiedze to prosilbym wtedy o wypowiedz.
Chyba do niej nie dorosnę, bo klekociarni wkładać nie będę :mrgreen: Spokój Panie spokój i nie kozacz włożonym dizlem tylko pomóż ludziom tutaj, a nie na PW/GG, bo jak widać takie pytanka pojawiają się częściej, a konkretnych odpowiedzi na nie brak.

: 15 sty 2010, 10:11
autor: chmiel25
spoko
zdjec nie mam tylko rysunki bo projekt mial byc nie pokazywany.

nie zrozumiales mojej wypowiedzi, niechodzilo mi zebys wkladal dizla porostu sprawdz sobie w etce mozowania 1.8 t i 1.9 tdi ze sa identyczne wiec nie ma roznicy jaki silnik wkladasz wazna jest liczba cylindrow. ale tez nie do konca bo jesli dorobisz lapy do 1.8 t z passata b5 to mozesz wtedy kazdy silnik w nim wystepujacy zalozyc plug&play.
z podlaczeniem jest podobnie. jak zrobisz instalacje pod ori instalacje silnika podepniesz kazdy silnik.

poszukam jakis zdjec ale nie obiecuje dopiero przy wkladaniu teraz avf-a zrobie pelna dokumentacje.

pomoge kazdemu kto bedzie chcial i bedzie chcial sluchac, mroozo posluchal i jak widac wklada bez problemu tdi.
pozdrawiam
ps moglismy sie poprostu niezrozumiec

: 15 sty 2010, 10:55
autor: labek
chmiel25 pisze:wsadzcie 1.8 t zrobcie najtaniej jak sie da 250ps i to wystarczy dalej to juz duza kasa. niestety
Jeśli odrazu założysz że chcesz 300/350 koni to zrobisz to w tych samych kosztach co 250, wiec myśle, że to nie problem, szczególnie że dużo rzeczy można przygotować jak wkładasz silnik, a to bardzo duże ułatwienie.