Strona 1 z 2
[All] Ciekawostka - Roznice 2.3 20v 7A i 2.2T 3B/ABY/AAN
: 22 sty 2010, 00:32
autor: motorzeszow
witam przymierzam sie do kupna audi z takim silniczkiem 7a, i zastanawiam sie w jakim stopniu roznią sie one od silnikow 2.2 turbo od s2, niegdy niemialem do czynienia z silnikiem 7a wiec pytam, czy trudno uturbic tą jednostkę czy jest to jakies podobienstwo wersji s2?? bardzo prosze o wyrozumialą odpowiedz
Pozdrawiam
: 22 sty 2010, 01:07
autor: kula_sc
wszysto da się zrobić tylko trzeba mieć worek $$$ (turbinka, odprężenie silnika itd. + robota)
więc jeśli starczy Ci mniej mocy niż ma s2 i do tego chcesz usłszeć dzwięk 5 garów to czemu nie bierz 7A
: 22 sty 2010, 07:26
autor: motorzeszow
mam b4 z silnikiem 2.8 V6, a pytam dlatego bo ciekawi mnie czy np kolektor wydechowy z wyjsciem na turbine jest wjakims stopniu podobny do kolektora od 7A,
: 22 sty 2010, 09:53
autor: Leo
w żaden sposób podobny. Różnic jest trochę, a najważniejsza z nich to pojemność, inna elektryka wtrysków, komputera, gdzie indziej akumulator, kolektory, ukł. wydechowy, dolotowy, przednie wzmocnienie...
: 27 sty 2010, 18:59
autor: Michau
silniki są bardzo podobne, różnią się jedynie tłokami. (głowice stosowane zamiennie) Różni się osprzęt, całkowicie się różni. Uturbić 7a... można, napewno wyjdzie taniej niż kupno S2. Za dobre 7a trzeba położyć ok 10kzł a za trupiasta s2 20kzł. Uturbić auto kase którą się na tym zaoszczędzi to nie problem, każdy warsztat ci to wykona. Jak juz masz 7a to droga krótka, kupujesz kolektor wydechowy od 2.2t, turbine, przystawke filtra oleju z przewodami olejowymi, jakąś świnie która to wysteruje i pare pierdół których mi sie nie chce juz wymieniac. Nie ma nic za darmo, ale da sie
pzdr
: 27 sty 2010, 19:45
autor: kuba2955
zapomniałes o zfrezowaniu tłoków żeby zmniejszyc stopień sprężania
: 03 maja 2010, 08:58
autor: blackbikers
sorki ze sie wtracam ale ja tez mam wlasnie taki plan zalozenia turbiny kkk03 lub 04 nowa w stanach kosztuje 500$ to nie problem tylko jak zreszta jak zawory itp?
: 09 lip 2010, 22:24
autor: nmr88
Witam,
przepraszam że odkopuje taki stary temat
Wczoraj padła nam głowica w silniku 2.3 20V okazyjnie mogę kupić głowicę od 2.2 Turbo. Czy te głowice są identyczne?
Słyszałem że tak ale wolę mieć 100% pewność
Pozdrawiam
: 09 lip 2010, 23:40
autor: Leo
głowice z 2.2T20v to tylko z silnika 3B ale musisz przełożyć wałki i aparat zapłonowy.
pozatym... głowice z turbo są bardziej zajechane niż z 7A...
ja bym szukał z 7A
: 10 lip 2010, 07:47
autor: blackbikers
[quote="nmr88"]Witam,
przepraszam że odkopuje taki stary temat
Wczoraj padła nam głowica w silniku 2.3 20V okazyjnie mogę kupić głowicę od 2.2 Turbo. Czy te głowice są identyczne?
Słyszałem że tak ale wolę mieć 100% pewność
ja na twoim miejscu to bym zrobil 7a za kpl regeneracje zaplacisz 500 max 600 zl i wiesz co masz a kupisz od 2.2t to niewiesz co masz i tak do roboty i tak!!!!!! ja teraz zakladam turbo k26 do 7a a kupilem kpl silnik 2.2t 10v za 700zl tylko przerobek troche bo wydech inny a reszta jest ok pozdrawiam
: 10 lip 2010, 09:49
autor: nmr88
Za regenerację zapłacę 2 tyś.
14 zaworów pogiętych na pierwszy rzut oka ale do wymiany i tak wszystkie.
Cykające samo regulatory więc do regeneracji lub wymiany.
Łańcuch łączący wałki do wymiany, zębatki na wałkach do wymiany koło na rozrządzie do wymiany bo ścięło klin.
To "chyba" wszystko na pierwszy rzut oka. Głowicę z 2.2 T mam raczej pewną bo ten chłopak robił jej kompletną regenerację nie dawno
: 11 lip 2010, 16:17
autor: Leo
powodzenia. A z któego silnika jest ta głowica ? z AAN ? jeśli tak to nie podpasuje.
: 11 lip 2010, 18:37
autor: nmr88
Leo pisze:A z któego silnika jest ta głowica ?
3B
Będzie ok?
: 11 lip 2010, 18:44
autor: bloku
jeśli masz 7A to w sumie każda głowica od R5 ci podpasi tyle tylko że reszta nei przypasuje. jesli chcesz jednak to poskładac to szukaj 7A lub z silnika NM - tyle tylko że tu skok tłoka jest inny a co za tym idzie zmneijszy sie pojemność i moc do 160KM.
Moja rada...jeśli masz odżałowane ileś $$$ szukaj 3B całego silnika i kompletny swapik... ciężko o zdrową głowicę do 7A czy też 3B (ta tez podpasuje tyle że troszkę gratów musisz jednak pozmieniać)
: 13 lip 2010, 07:30
autor: blackbikers
nmr88 pisze:Za regenerację zapłacę 2 tyś.
14 zaworów pogiętych na pierwszy rzut oka ale do wymiany i tak wszystkie.
Cykające samo regulatory więc do regeneracji lub wymiany.
Łańcuch łączący wałki do wymiany, zębatki na wałkach do wymiany koło na rozrządzie do wymiany bo ścięło klin.
To "chyba" wszystko na pierwszy rzut oka. Głowicę z 2.2 T mam raczej pewną bo ten chłopak robił jej kompletną regenerację nie dawno
w sumie to moze jakiegos rozbitka kupisz jak poszukasz za pare groszy ja kupilem 90 cala bez skrzyni na alu oryginalnych za 1500zl z silnikiem 7a a teraz dokupilem 2.2turbo i zakladam to turbo do 7a gosc mi juz kolektor wydechowy dorabia z kwasówki troche dodatkowo polerki i bedzie lux jeszcze odprezyc silnik zostaje!sluchaj mi gosc za 1.8t 20v wzial 550zl za kompletna regeneracje ze spawaniem wstawianiem prowadnic planowaniem i nowymi zaworami wiec moze poszukaj kogos o takie cos pozdro