Strona 1 z 3
[ b2 80 1.3] zmiana silnika na 1.8 wielopunkt
: 09 lut 2010, 11:37
autor: Jarunio
witam!
Jeśli wybrałem złe miejsce na rozpoczęcie tego tematu to przepraszam i proszę o przeniesienie.
Otóż mam swoją b2-ke z silniczkiem 1.3 bodajże 55 koni. Ostatnio strasznie mi się rozpiła (powiem szczerze ze więcej odemnie:)) Pali na poziomie 14-15 litrów przy baaardzo spokojnej jeździe po mieście, dlatego też przymierzam się do swapa na 1.8 na wielopunkcie z audi b3.
Powiedzcie mi jak to widzicie, czy podejmować się wielopunkta bo podobno trzeba mieć już jakąś wiedzę, żeby to porządnie popodpinać. Dodam jeszcze, że silnik jest komplenty ze skrzynią, świerzo wyciągnięty z b3-ki.
Czekam na jakąkolwiek pomoc
pzdr
: 09 lut 2010, 11:43
autor: tomek1982
jezeli masz juz silnik skrzynie wiazke elektryczną i sprawdzales czy podejdzie ci t wszystko pod twoje b2 to pozostaje wiedza lub czyjas pomoc i do dziela
: 09 lut 2010, 11:48
autor: Audi 80 Polska
Jeśli będziesz miał dostęp w rozsądnej cenie do wszystkich części z tego B3 i sam będziesz robił to jest jako-tak szansa powodzenia i nie zrujnowania budżetu na różne drobne pierdoły. Jeszcze jest kwestia łap silnika czyli czy nie trzeba będzie przyspawać nowych mocowań.
Jarunio pisze:Powiedzcie mi jak to widzicie, czy podejmować się wielopunkta bo podobno trzeba mieć już jakąś wiedzę, żeby to porządnie
Niektórzy chcą wyrzucić mechaniczny wtrysk wielopunktowy i wsadzić gaźnik bo mają dosyć jego ciągłych bolączek, widzę że ty masz na odwrót. Wyczyść i wyreguluj swój gaźnik (jeśli masz gaźnik) lub jeśli chcesz wkładać coś większego to też najlepiej jak na najprostszym gaźniku.
Tutaj kolega pozbył się problemów z gaźnikiem wkładając gaźnik Webera:
https://audi80.pl/80-b2-16-zmiana-ga ... t37620.htm
: 09 lut 2010, 11:56
autor: Jarunio
Jeśli będziesz miał dostęp w rozsądnej cenie do wszystkich części z tego B3 i sam będziesz robił to jest jako-tak szansa powodzenia i nie zrujnowania budżetu na różne drobne pierdoły. Jeszcze jest kwestia łap silnika czyli czy nie trzeba będzie przyspawać nowych łap.
Bloki silników mojego i tego z b3 są identyczne pozostaje tylko kwestia przełożenia łap od b3. Natomiast silnik jest świerzo wyjęty z auta, całkowicie kompletny ze skrzynią z półosiami. KOMPLET!
Niektórzy chcą wyrzucić mechaniczny wtrysk wielopunktowy i wsadzić gaźnik bo mają dosyć jego ciągłych bolączek, widzę że ty masz na odwrót. Wyczyść i wyreguluj swój gaźnik (jeśli masz gaźnik) lub jeśli chcesz wkładać coś większego to też najlepiej jak na najprostszym gaźniku.
Tutaj kolega pozbył się problemów z gaźnikiem wkładając gaźnik Webera:
https://audi80.pl/80-b...ber-vt37620.htm
Czyli Twoim zdaniem z wielopunktem są problemy? Ja mam teraz 1.3 ze skrzynią 4 biegową, powiem szczerze, że jak na 1.3 daje sobie rady. Kupiłem go dla niskiego spalania ale skoro ona mi winduje wyniki po 15 litrów to ja dziękuje za takie spalanie. Mówisz o innych silnikach jeśli możesz podaj przykłady. Zastanawiałem się też nad 1.8 z passata na jednopunkcie, kolega ma i powiem szczerze, że silnik nie do zajechania.[/quote]
: 09 lut 2010, 12:18
autor: Audi 80 Polska
Jarunio pisze:Natomiast silnik jest świerzo wyjęty z auta, całkowicie kompletny ze skrzynią z półosiami. KOMPLET!
To mechanika, co z zespołem wtryskowym, rozdzielaczem paliwa, wiązkami elektrycznymi (jeśli pocięte to chociaż wtyczki żeby było na na podstawie schematów da się odtworzyć), czujnikami, komputerem, elektryczną pompą paliwa, zawór stabilizacji biegu jałowego.
Zależnie od wersji mechanicznego wtrysku (wtrysk wielopunktowy stosowany w B3) jeszcze moduł zapłonowy (jeśli oddzielny od ECU), zawór elektro-pneumatyczny od przyspieszania zapłonu i jeszcze pewnie kilka pierdół. Było kilkanaście wersji mechanicznego wtrysku co utrudnia znalezienie właściwych schematów.
Jarunio pisze:Czyli Twoim zdaniem z wielopunktem są problemy?
Tak szczególnie z LPG, taki wtrysk był dobry gdy był nowy, poczytaj o różnych problemach w dziale Benzynowe i LPG tam co chwila są pytania związane z mech. wtryskiem.
Jeśli chcesz zakładać mono-wtrysk to tutaj masz schematy:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=30
: 09 lut 2010, 12:39
autor: Jarunio
To mechanika, co z zespołem wtryskowym, rozdzielaczem paliwa, wiązkami elektrycznymi (jeśli pocięte to chociaż wtyczki żeby było na na podstawie schematów da się odtworzyć), czujnikami, komputerem, elektryczną pompą paliwa, zawór stabilizacji biegu jałowego.
Zależnie od wersji mechanicznego wtrysku (wtrysk wielopunktowy stosowany w B3) jeszcze moduł zapłonowy (jeśli oddzielny od ECU), zawór elektro-pneumatyczny od przyspieszania zapłonu i jeszcze pewnie kilka pierdół. Było kilkanaście wersji mechanicznego wtrysku co utrudnia znalezienie właściwych schematów.
może wkleje co mi gościu pisze w mailach:
"tam gdzie był czujkini to nie pameitam ale chyba wtyczki są ale poucinane, bo zesmy to ze szwagrem demontowali, komputer jest i cała reszta
najlepiej jak byś podjechał i sobie sam zoabczył, co do pompki paliwa to tez powinna byc bo gdzies ja widziałem"
tak odpisał na pytanie które mu zadałem opierając się o Twój post.
: 09 lut 2010, 13:22
autor: Audi 80 Polska
To już będzie grubsza sprawa co do elektryki ale jest do zrobienia. Tylko kwestia aby zdobyć odpowiedni schemat, wziąć wszystkie potrzebne części w uczciwej cenie i to wszystko połączyć.
Gdybyś przekładał z tych samych modeli to by było najłatwiej bo przekładasz tylko wiązki elektryczne silnik-komputer (ECU). Mój kolega tak robił w VW, tylko on zmieniał z mechanicznego wielopunktu na mono-wtrysk. Wypiął jedną wiązkę ze skrzynki bezpieczników, wywalił część z komory silnika włożył na to miejsce nową wiązkę, wpiął w skrzynkę bezpieczników i bez większego główkowania, studiowania schematów podłączył i działa Plug&Play.
Ty będziesz miał trudniej bo przekładasz z całkiem innego modelu i musisz się oprzeć o schematach, wykorzystując i przerabiając wiązkę z tamtego auta albo tworząc swoją własną. Przykład takiego schematu masz w linku z mojej poprzedniej wiadomości.
Jeszcze kwestia czy te graty które chcesz zakupić są sprawne, czy pracowały na gazie. Może się okazać że przez ich wyeksploatowanie nie uzyskasz dobrej pracy silnika i małego spalania.
Nie ma co teoretyzować bo takich osób jak ty już było dużo ale praktycznie bardzo mały ułamek osób zrobił coś w tym kierunku.
: 09 lut 2010, 13:46
autor: Jarunio
Ja nie teoryzuje. U mnie polega to na tym, że ja już na 100% chcę włożyć coś innego pytam tylko czy będą z tym problemy. Ten silnik o którym mowię nie widział gazu. Gościu pisał że dawał sobie radę. Spalał na poziomie 7-8 litrów. Tylko chodzi o koszty, silnik sobie sam wymienie kwestia podłączenia potem tego wszystkiego w całość.
: 09 lut 2010, 14:05
autor: jacekku
Ja u siebie w B4 z 2.0 wymieniłem na 1.6 powiem Ci że jest sporo roboty. Fakt że skrzynia pasowała. Ale musisz pamiętać o elektryce ja maiłem z tym najwieksze problemy. Do tego nie wiem czy wydech będzie pasował czy "portki" bedą mogły zostac stare czy od B3 czy też w ogóle trzeba bedzie wydech modyfikować.
To się łatwo powie ale jest trochę pracy przy tym.
Przełożyć się da ale może to kosztować więcej pracy niż przypuszczasz i więcej kaski.
: 09 lut 2010, 14:09
autor: Audi 80 Polska
Jarunio pisze:Tylko chodzi o koszty, silnik sobie sam wymienie kwestia podłączenia potem tego wszystkiego w całość.
Co od tych kosztów to jeśli chciałbyś zlecić podłączenie tego jakiemuś lepszemu elektrykowi samochodowemu to prawdopodobnie za taką usługę zapłacisz więcej niż za silnik i skrzynię biegów.
Chcesz oszczędzić sobie problemów, załóż sobie to tego jakiś prosty gaźnik. Oczywiście sprawny i wyregulowany.
: 09 lut 2010, 19:20
autor: Jarunio
Chcesz oszczędzić sobie problemów, załóż sobie to tego jakiś prosty gaźnik. Oczywiście sprawny i wyregulowany.
Na forum typowo od B2 napisałem podobny temat, i jeden z forumowiczów napisał, że właśnie tak zrobił. Przełożył sam blok silnika i głowice a osprzęt zostawił z 1.6. Pisze, że fajnie jedzie 10 sek do 100, ale spalanie na poziomie 15 litrów. także nie wiem czy to najlepsze wyjście.
: 09 lut 2010, 22:28
autor: fredi99vv
Jarunio lepjej pomysl nad tym silnikiem z passata,mniej komplikacji,prostrze dzialanie, i PRZEDEWSZYSTKIM wiecej czesci z rozbiurek,prawie nie ma z nim komplikcji, MOZNA ZAGAZOWAC bez problemu i malym kosztem.
: 09 lut 2010, 22:52
autor: Audi Sport
fredi99vv, Coś Ci się pokręciło. Z passata to tylko sam blok będzie pasował. Tam jest silnik umieszczony poprzecznie a w audi jest wzdłużnie. Osprzęt , węże, gumy jest inne i cała reszta też.
: 09 lut 2010, 23:12
autor: bloku
Nie tylko blok. Glowica również. Zmienia się tylko kolektor dolotowy i wylotowy oraz osprzęt - choć to ma najmniejsze znaczenie jeśli ma to być przeszczep.
: 09 lut 2010, 23:34
autor: fredi99vv
Dziekuje BLOCKU za wstwienie sie za mna,widze ze niektorzy sadza ze jak cos jest w poprzek to wzdluz juz sie nie da :mrgreen: wezmy tu dla przykladu prosty silnik VW,AUDI 1.6 d,td znany z Golfa 2(w poprzek) i Audi B3(w zdluz),tak jak furka kolegi Audi Sport. DA sie, a mialo sie nie DAC :mrgreen: