Strona 1 z 2

[b3 1.8 RU] Modyfikacje - zwiekszenie mocy>swap

: 10 lut 2010, 20:14
autor: ENZO_89
Jestem posiadaczem B3 z silnikiem 1.8 gażnik (75KM) skrzynia 4 biegowa ;/ Mozne ktoś poleci jaką pojemność wybrać ? Najlepiej benzyna 1.8 wzwyz i zeby nie było duzego problemu z montazem... ;-)

: 10 lut 2010, 20:27
autor: michael80b3
A może lepiej założyć skrzynie 5 biegową, ja mam RU i skrzynie AKM, a sam swap silnika jest o wiele bardziej skomplikowany niż wymiana skrzyni.

: 10 lut 2010, 21:26
autor: ENZO_89
a to 5 biegów co mi może dodać ? bo jedynie co wiem to spalanie mniejsze...

: 10 lut 2010, 21:42
autor: Vision
ENZO_89 pisze:a to 5 biegów co mi może dodać ? bo jedynie co wiem to spalanie mniejsze...
w mieście ok 9 Pb na AKM

: 11 lut 2010, 00:28
autor: irecki76
Na SF mozesz go podmienić ewentualnie SB

: 11 lut 2010, 00:41
autor: bloku
Wszystko zależy co oczekujesz od "nowego" silnika. Jeśli chcesz żwawsze auto które też będzie jeździć na LPG to polecam 6A lub ACE. Z tym że ten drugi wymaga już komputera z pełną wiązką.

Jeśli chcesz coś szybko i bezproblemowo to tylko 3A 2,0 113-115KM. Motor prawie identyczny co JN tyle że większa pojemność za czym idzie zwiększona moc. Proste w przełożeniu jeśli kupisz kompletny silnik z osprzętem i skrzynią biegów. Będziesz potrzebował inny kolektor ssący oraz całego KE-Jeta.


U Ciebie silnik jest gaźnikowy i gdybyś chciał przy tym zostać...kup 3A i wstaw swój kolektor i gaźnik...będziesz miał jakieś 100-105 KM. Jeśli mam być szczery musisz też zastosować skrzynię 4+E która była najczęściej w silnikach DS/JN oraz prawie we wszystkich Coupe B2 z silnikiem R4.

: 11 lut 2010, 15:20
autor: ENZO_89
czyli najlepiej 2.0 115km ? plus skrzynia?

: 11 lut 2010, 15:39
autor: bloku
Dobrze by było gdyby skrzynka była 4+E zamiast 5 - jest szybsza...a nadbieg E czyli jak to mówią potocznie 5 bieg służy do redukcji obrotów.

: 11 lut 2010, 16:05
autor: ENZO_89
kumpel ma 80 B4 2.0E czyli to cos wspolnego ?

: 11 lut 2010, 16:10
autor: bloku
Niekoniecznie. Była dwa warianty mocy z różnym zasilaniem - ABT 90KM na Monotronicu i ABK 115KM - sterowanie kompem (Digifant).

Ale w większości ozanczeń 2,0E oznacza właśnie ABK. Tyle że w B3 2,0 3A 115KM ma KE-Jeta bez sterowania.

: 20 kwie 2010, 16:42
autor: Satar
0Jeżeli masz swojego RU na 75 koniach(keihin II) a chcesz więcej to zamontuj większe dysze do gaźnika. Były 2 warianty różniące się jedynie średnicą dysz. Możesz zrobić wymianę dysz lub zmień Keihina na I. ta druga wersja znacznie droższa. Ale 90 koni plus Skrzynia AKM polecana przez Vision, robi robotę. Idealna skrzynka. Nie butowana odwdzięczy ci sie niskim spalankiem. Mnie kiedyś zadziwiło spalanie. Z okolic Jeleniej do Wawy i spowrotem po dobiciu LPG do pełna na stacji początkowej spalanie 6,8 LPG/100km. 5 osób i bagażnik na full. Tył blisko ziemi ;-), Ale jechałem 1 raz (dużo fotoradarów) prawie wszędzie przepisowo. Teraz wychodzi w granicach 7,5. <ok>

Na zimno żre nawet do 13 litrów zimą na krótkich trasach w zimie :roll:

: 21 kwie 2010, 22:52
autor: trepek
bloku

Dodaj również, że ABK/ABT (2.0 z B4) jest montowany do podłużnic a AAD/3A (2.0 z B3) jest montowany do ławy zawieszenia. Będzie musiał mocowania przerabiać chcąć zmienić silnik na coś z b4. O ile jedna łapa silnika podchodzi bez większych problemów o tyle przy drugiej trzeba dorobić "wspornik", łączący łapę silnika z ławą zawieszenia.
Roboty dokładnie tyle samo, ile by potrzebne mu było do zamontowania 5 cylindrowca z 90'tki (plus modyfikacja belki przedniej i chłodnicy).

: 22 kwie 2010, 08:07
autor: lowslow89
podlacze sie koledzy

bloku
Co do tego silnika 3A, jaki to bylby koszt??

Satar
jak sie spisuja dysze?? wieksze spalanie??

: 22 kwie 2010, 10:32
autor: Satar
lowslow89,

Srednio wychodzi 8-9 LPG/100km więc o ok 1-1,5l mniej niż na punktowym wtrysku Ale na zimno żre J/W

Co do benzyny... Hmmm. Tu różnicy albo nie ma , albo jest niezauważalna

: 10 sie 2011, 14:27
autor: Boski;)
Ja mam silnik 3A + skrzynia i pełny osprzęt , mogę go sprzedać tanio. Ok 700zł za całość. Dodam że silnik ten pochodzi z wersji competition B3 i jest naprawdę mocny :mrgreen: