Strona 1 z 4
[b3 2.3 NG] Modyfikacje - zmiana 1.6 TD [RA]
: 13 lut 2010, 23:34
autor: trepek
Witam.
Krótko - trudno do 90'tki z silnikiem 2.3 [NG] wsadzić 1.6 TD? Co z mocowaniem silnika, wystarczy podmiana sanek czy jeszcze gdzieś są mocowania łap?
Na jakie trudności jeszcze można spotkać i na co zwrócić uwagę?
Części są wszystkie, dwa samochody na podwórku, do 90'tki ma trafić 1.6 TD.
: 14 lut 2010, 00:47
autor: Motostacja pl
trepek pisze:Co z mocowaniem silnika, wystarczy podmiana sanek czy jeszcze gdzieś są mocowania łap?
RA/SB opiera się na dwóch poduszkach które są mocowane do sanek. Plus oczywiście odbojnik z przodu.
: 14 lut 2010, 00:50
autor: trepek
Czyli tak jak myślałem, podmiana sanek powinna załatwić problem mocowania.
A co z chłodnicą w 2.3, zmieści się obok niej silnik diesla? Trzeba zmieniać jej położenie, czy może zostać tak "cofnięta" do środka? Chłodniczka oleju z 1.6TD powędrowałaby wtedy przed silnik.
: 14 lut 2010, 02:14
autor: seba6891
pytanie tylko czy taka chlodnica wystarczy? jej zdolnosc chlodzenia zostala wyliczona pod R5 benzyna, a ty wrzucasz R4 diesla.
: 14 lut 2010, 02:14
autor: fredi99vv
TREPEK chlodnica bedzie za mala dla diesla,dieslowska jest duzo duzo wieksza i mocowana powinna byc,ze tak powiem miedzy lampami,za kratka wlotu powietrza.Natomiast chlodnica oleju w 1.6 td mocowana jest przy silniku nad filtrem oleju.Chyba ze chcesz zrobic inna wieksza.
Jedynym malym problemem MOZE byc przednia lapa silnika(ta przykrecona obok alternatora w silniku 1.6td)moze byc za krotka, ale jak sadze to dla Ciebie zaden problem. Nie jestem pewien ale silniki 5-cio cylindrowe mialy inny pas przedni(opierdziel mnie jesli bredze)
Zreszta i tak dasz rade
SIE CHCE SIE UDA :mrgreen: nie takie operacje koledzy robili.
NIECH MOC BEDZIE Z TOBA :mrgreen: i oczywiscie z nowym 1.6td :mrgreen: zaloz odrazu intrcoolera jesli go nie ma.POWODZENIA
: 14 lut 2010, 02:31
autor: trepek
@seba6891
Objętościowo chłodnice takie same, różnica raptem 1-2%.
@fredi99vv
Jeżdżę 1.6TD i ten silnik ma oddzielną chłodniczkę oleju, przed lewym przednim kołem. 1Z ma takie cosik małe, wybrakowane na filtrze oleju (żarcik)
Icka również mam, przed prawym przednim kołem
Pas przedni posiadam z aktualnej czarnulki.
Ludu mój kochany, mam 1.6 TD ale miałem stłuczkę i najprawdopodobniej najlepszym rozwiązaniem jest kupno 90'tki z padniętą jednostką napędową i włożenie tam swojego zetorka. Stąd ten temat.
: 14 lut 2010, 10:39
autor: spiczi
Trepek zmiana silnka pewnie nie wystarczy, trzeba pewnie i skrzynie zmienic, bo pewnie beda inne przelozenia i nie wiadomo czy da sie jezdzic, jak ruszysz skrzynie, to nie wiadomo co polosiami, bo jak sie nie myle byly rozne srednice przegubow wewnetrznych i polosie nie beda pasowac, trzeba bedzie tez zrobic inslalacje grzania swiec, ale to nie wielki problem.
Masz u siebie wspomaganie kierownicy ?
: 14 lut 2010, 11:01
autor: trepek
W tej czarnej nie ma wspomagania, nie ma nic oprócz procon-ten.
Myślałem, że skrzynia z 2.3 będzie dobra bo ta, którą mam aktualnie jest strasznie krótka jak na diesla (a jest to AKM, montowany m.in. w 1.8 na wielopunkcie [JN]). Wiem, że w dieslach była jeszcze dłuższa skrzynia od mojej, coś na wzór tej z 2.3 ale dokładnych przełożeń nie znam.
: 14 lut 2010, 11:26
autor: spiczi
byla bodajrze AXC w dieslu/td orginalnie, a co do wspomagania, to ta 90tka napewno je ma wiec musisz albo to diesla zalozyc pompe wspomagania, albo w 90tce zmienic maglownice na zwykla, bo chyba kierownicy nie ukrecisz.
Jak bys chcial pompe dolozyc do TD to muisz dorabiac kolo pasowe na wal chyba.
: 14 lut 2010, 12:37
autor: Audi 80 Polska
spiczi pisze:Jak bys chcial pompe dolozyc do TD to muisz dorabiac kolo pasowe na wal chyba.
Wystarczy zdobyć takie ze szrotu, przekręca się je z wierzchu wspólnymi śrubami z kołem pasowym alternatora i pompy wody.
Tylko ciekawe czy nie trzeba będzie zmienić mocowań pompy wspomagania i przewodów bo w 90 z R5 jest ona na górze silnika.
Skrzynia biegów z R5 nie pasuje chyba do R4.
: 14 lut 2010, 12:51
autor: Krycha
aldi pisze:Skrzynia biegów z R5 nie pasuje chyba do R4.
kwestia flansz.
: 14 lut 2010, 13:10
autor: trepek
AUDI_A6 pisze:aldi pisze:Skrzynia biegów z R5 nie pasuje chyba do R4.
kwestia flansz.
A dokładniej? Trzeba dorabiać czy z jakiegoś innego modelu wziąć?
No ja tak myślę, że z miesiąc to się będę przy tym dłubał
spiczi pisze:
byla bodajrze AXC w dieslu/td orginalnie,
Ja orginalnie AKM miałem/mam - tak jest napisane na nalepce na tylniej klapie w bagażniku.
: 14 lut 2010, 13:11
autor: grinch
... Ja mam pytanie co ma za sens wkładanie takiego starego silnika :?:
Przecież od razu trzeba remont zrobić itp :roll:
... Way :?: <osohozi>
: 14 lut 2010, 13:35
autor: Kamil 20
grinch pisze:... Ja mam pytanie co ma za sens wkładanie takiego starego silnika
Przecież od razu trzeba remont zrobić itp
nie każdy ma wystarczającą ilość gotówki, kolega rozbił swój samochód i chce w miarę niskim kosztem sprawić sobie nowy <ok>
: 14 lut 2010, 13:40
autor: trepek
grinch pisze:... Ja mam pytanie co ma za sens wkładanie takiego starego silnika :?:
Przecież od razu trzeba remont zrobić itp :roll:
... Way :?: <osohozi>
Przeczytaj temat i moją sytuację a nie ośmieszaj się, ok? Twoja wypowiedź nic do tego nie wnosi. Ja wiem, że dla dzisiejszej młodzieży najtrudniejsze na maturze z polskiego jest czytanie ze zrozumieniem.
Powiedział starszczyzna Frano
Czasem wydaje mi się, że dwa lata to przedział większy niż kanion Kolorado
Po drugie mój silnik jest wciąż zdrowy, głowica szczelna i bez pierdnięcia samochód zapala przy -25*C bez przyśpieszacza a w garażu czeka pompa wtryskowa 10mm.
Ludu mój kochany, mam 1.6 TD ale miałem stłuczkę i najprawdopodobniej najlepszym rozwiązaniem jest kupno 90'tki z padniętą jednostką napędową i włożenie tam swojego zetorka. Stąd ten temat.