Strona 1 z 1

[B3 1.9E SD] Zmiana silnika SD na DX

: 23 lut 2010, 20:40
autor: qterek18
Witam Szanowne grono forumowiczów. Mam takie pytanie czy silnik z golfa o oznaczeniu DX (jest to 1.8 GTI) bedzie pasował do audi? A dokładnie chodzi mi o to, że ten silnik ma mniejsze sprzęgło no i byłby problem z założeniem skrzyni biegów z audi do tego silnika. Po prostu jest mniejsza średnica wprowadzenia wałka ze skrzyni. No i oczywiście jest inny rozrusznik w vw. Czy jest jakaś szansa żeby po przerzucać pare rzeczy z silnika SD do silnika DX, żeby ten DX włożyć do audi? Mocowanie silnika jest takie same. Chcę zmienić silnik bo mój już pada.

: 24 lut 2010, 17:38
autor: Vision
wiedzę masz małą i zapewne skończy się na klikaniu ale przekładasz zamach , sprzęgło , miska , smog , kolektor w. ze swojego SD , skrzynia SD pasuje do DX , mocowanie silnika czy pasuje nie wiem ale to nie problem , no i elektryka

: 24 lut 2010, 21:55
autor: qterek18
Akurat ten silnik DX mam w garażu. Głowice musiałbym przełożyć ze swojego SD wraz z kolektorem ssącym. Głownie chodzi mi o to co musze przełożyć ze swojego SD do DX-a żeby zamontować skrzynie bo wejście na wałek ze skrzyni biegów w DX jest mniejsze no i rozrusznik, bo DX rozrusznik wchodzi w kodłub silnika (w kadłubie jest tulejka) a w SD wyciągam cały rozrusznik. Chce przełożyć motor bo mój SD zaczyna palić już dość dużo oleju przy około 3 tyś. obrotów. Uszczelniacze i prowadnice wymieniałem w głowicy.

: 24 lut 2010, 22:02
autor: Vision
qterek18 pisze:co musze przełożyć ze swojego SD do DX-a żeby zamontować skrzynie bo wejście na wałek ze skrzyni biegów w DX jest mniejsze no i rozrusznik,
j.w.
qterek18 pisze:bo DX rozrusznik wchodzi w kodłub silnika
:-/ mocowany na skrzyni w stronę koła zamach i nie pasuje do Audi np kierunek ;-)
a nie wiem napisałem odnośnie mocowania na ławę :mrgreen:

: 02 mar 2010, 00:08
autor: enzoo
a co ile masz już przejechane że Ci pada? i co się dzieje?

: 02 mar 2010, 15:46
autor: qterek18
Na liczniku jest 192tyś. ale to jest na liczniku. Myślę, że ogólnie ma gdzieś stówe więcej. Objawy są takie, że przy 3 tyś obrotów strasznie kopci na niebiesko ciężej odpala, śwece na trzecim i czwartym cylindrze są lekko czarne, chociaż wczoraj sprawdzałem ciśnienie w cylindrach to na wszystkich mam po 13.5 barów.Ciśnienie oleju przy 90 stopniach i przy 2 tyś./obr. mam 2.5 bar (dodatkowe zegary). Być może to głowica walnięta. W tamtym roku wymieniałem prowadnice i uszczelniacze oraz docierałem zawory. Już sam nie wiem co myśleć o tym. Szkoda mi tego silniczka bo naprawde motorek daje rade.

: 02 mar 2010, 22:51
autor: enzoo
głowice to raczej nie masz walniętej prędzej może uszczelka pod głowicą, powiem Ci tak że mój silnik ma przejechane 240 tys. i mechanicy mówią że jeszcze przejedzie przynajmniej do 500tys bo silnik audi są bardzo dobre i wytrzymałe najlepiej podjedź do mechanika żeby Ci zrobił remont i tyle po co bawić się w przekładki dużo więcej Cie to wyniesie, więc ja bym na twoim miejscu remontował go

ps też mam ten silnik