Strona 1 z 1
[b3 JN] Przeróbka na DZ
: 28 lut 2010, 20:15
autor: iciek
Witam posiadam audi 80 B3 z silnikiem JN mam pytanie czy idzie go w prosty sposób przerobić na DZ bo jest duży przyrost mocy a baza silnika jest chyba ta sama a różnica chyba tylko w dozowaniu benzyny tak mi się wydaje.Z góry dziękuję za pomoc i proszę o pomysły jak łatwo zwiększyć kopytko temu silnikowi:D Katalizator przelotowy już jest:D
Na przyszłość stosuj tagi.
: 01 mar 2010, 15:45
autor: ivaszko
Moc w DZ Wynika z innej konstrukcji głowicy i konty na krzywkach wałka rozrządu są inne.
: 01 mar 2010, 20:10
autor: iciek
To co bym musiał dokładnie załatwić aby takiej przeróbki dokonać??
: 01 mar 2010, 21:11
autor: GerB3
Przerabiałem to, nie opłacalne.
Inne zawory, wałek, kolektor wydechowy K-jet zamiast KE-jetronica itd.
Samego JN też ciężko jest dobrze zrobić, daj sobie wkładkę filtra wywal kata daj środkowy tłumik przelotowy, wiecej jest już nie opłacalne. Znaleźć DZ w dobrym stanie jest bardzo ciężko, a kopa rzeczywiscie ma, idzie równo z 2,0B3, bo 2,0 B4 nawet startu nie ma, szkoda że fabrycznie ich nie montowali zamiast JN albo PM
: 02 mar 2010, 17:30
autor: iciek
O jaką wkładkę filtra dokładnie chodzi?? Zamiast katalizatora mam już strumienice wsadzoną słychać klanku a o tłumik środkowy to chodzi że zamiast niego wsadzić rurę zwykła przelotową o takiej samej średnicy??
: 02 mar 2010, 19:47
autor: GerB3
Chodzi o wkładkę filtra sportową (nie papierową jak fabryczny filtr). A tłumik środkowy ma być przelotowy - nie wywalaj go bo pogorszysz strasznie osiągi, tylko znjadź jakiegoś dobrego tłumikarza który Ci takie coś zrobi.
: 02 mar 2010, 22:24
autor: skoti
GerB3 pisze:. Znaleźć DZ w dobrym stanie jest bardzo ciężko, a kopa rzeczywiscie ma, idzie równo z 2,0B3, bo 2,0 B4 nawet startu nie ma, szkoda że fabrycznie ich nie montowali zamiast JN albo PM
Znaleźć ogólnie dz czy pv to jest wyczyn a w dobrym stanie to jak szukanie igły........
Kopa ma bo tj prawie to samo różnica jest w 2-3KM i jak się nie mylę systemie zasilania