Strona 1 z 4
[b3 1.9 SD] Modyfikacje - zwiekszanie mocy
: 02 mar 2010, 23:03
autor: enzoo
Witam
Nie znalazłem żadnego podobnego tematu, więc otwieram nowy. Może nie jestem takim znawcą jak wy i dlatego chce zasięgnąć waszej rady. Otóż po wszystkich remontach w sercu, chce podwyższyć moc. Myśle nad montażem turbiny z a4 1.8T lub s2 2.2T
a wy co mi proponujecie?
ps. mam nadzieje że mi nie usuniecie tematu, a jak coś napisałem źle to poprostu napiszcie co mam poprawić
: 02 mar 2010, 23:40
autor: KaZi_2005
Ja proponuje nie zawracać sobie głowy... bo to koszty przekraczające wartość Twojej B3... za duża rzeźba.
: 03 mar 2010, 00:12
autor: enzoo
a mi to nie przeszkadza planuje zostać do końca zywotu jej przy niej
: 03 mar 2010, 16:43
autor: GerB3
Szczerze, to ja bym się w uturbianie takiego silnika nie bawił, za duże koszta, mniejsza wytrzymałość niż silnika fabrycznie przystosowanego do turbo itd., ogólnie przysłowiowa rzeźba w g...nie.
Możesz tak :
-albo przeróbka tego silnika co masz ale wciąż wolnossący czyli wałek, obróbka głowicy, dolot wydech, zasilanie (Ty masz chyba k-jet czyli tu trochę problem jest) i powinieneś mieć teoretycznie z 20KM wiecej, ewentualnie np. gaźniki zamiast k-jet ale to też rzeźba straszna
-albo swap, ale ja bym w turbo sie nie bawił bo jak sam widizałeś na forum to wciaż masa pracy i duże koszta - ja bym szukał 16V bo sam nad czyms takim kiedys myślałem i masz te 136KM na starcie, a to już w naszej budzie B3ki bardzo fajnie sie odpycha
: 03 mar 2010, 22:29
autor: enzoo
no u mnie ze stożkiem i dolotem to będzie problem dużo przeróbek choć się da, wydech na dniach będzie prostowany i kat wywalany tylko pytanie czy rurka czy strumienica zamiast kata
: 04 mar 2010, 08:21
autor: guziq
Rurka. Strumiennice to mit
no u mnie ze stożkiem i dolotem to będzie problem dużo przeróbek choć się da
To jesli zniecheca Cie liczba przerobek przy montazy stozka, to jak mozesz wogole myslec, o montazu turbo?
: 04 mar 2010, 08:55
autor: enzoo
guziq, jakbym wiedział jak to bym zrobił ale wczoraj całą noc obszukałem forum i nie znalazłem, widze w twoim podpisie że żajmujesz się swapami, uturbianiami itp. , może coś doradzisz
: 04 mar 2010, 09:57
autor: guziq
Najtaniej wyjdze wywalenie tego silnika i wsadzenie 1.8t. Taniej sie nie da, zeby bylo bezawaryjnie.
Zeby dolozyc turbo do tego co masz i ew. zeby to mialo racje bytu to:
- wywalic mechaniczny wtrysk (zakladam ze taki tam siedzi) i przejsc na elektroniczny
- dorobic uszczelke odprezajaca (2 seryjne uszczlek + przekladka miedzy nie z blachy kwasowki cietej woda)
- wyspawac nawet najsprostrzy kolektor pod turbo
- kupic turbo - od 1.8t bedzie dobre bo potencjal turbiny bedzie sie zapewne konczyl pozniej niz wytrzymalosc silnika
- kupic intercooler
- zrobic dolot
- "poloznic" wydech - jakies mniej restrykcyjne tlumiki na przyklad
+ cala masa dupereli, ktorych nie wymienilem, a beda pewnie kosztowalu ok 1000zł.
Dla mnie nie ma najmniejszej merytorycznej przeslanki, zeby wydac na uturbianie tego silnika chocby 100zł.
: 04 mar 2010, 11:10
autor: enzoo
też patrzyłem na silnik 2.3 ten dohc co ma 174km, nie wiem naprawde co zrobić a dużo by było przeróbek jeśli bym chciał wsadzić ten 1.8T i ile tak na oko taka przekładka razem z silnikiem by wyniosła na oko
: 04 mar 2010, 11:14
autor: jacekku
enzoo wele osób pisze, że to gra nie warta świeczki. Powiedz o jakim doładowaniu mówisz. Duzo czytałem na ten temat i jesli się zastanawiasz nad tym to może nie koniecznie turbo ale za to np kompresor od jakiegoś merca. Mysle że to byłby leprzy pomysł niż turbina.
: 04 mar 2010, 11:15
autor: enzoo
wiesz poprostu chce podnieść moc silnika najmniejszym kosztem w role wchodzi przekładka silnika, uturbienie lub kompresor
: 04 mar 2010, 11:25
autor: jacekku
Zakładamy doładowanie rzędu 0,4 - 0,5 bar to już max. Myśle że ok 3-4 tyś musisz szykować napewno.
Jeśli inny silnik to na jaki? Ile mocy chciałbys uzyskac?
: 04 mar 2010, 11:42
autor: guziq
kompresor od jakiegoś merca. Mysle że to byłby leprzy pomysł niż turbina.
Tez tak tanio nie bedzie. Kolo do napedu kompresora trzeba zrobic, lape do kompresora, dolot, przejsc na elektroniczny wtrysk, i jeszcze kilka innych dupereli
: 04 mar 2010, 12:08
autor: jacekku
Ale odchodzi modyfikacja kolektora wydechowego, układ chłodzenia turbiny i o ile się nie myle to nie jest też konieczny intercooler.
Poza tym ładniej od samego dołu by się zbierała. Zarówno turbo jak i kompresor wymaga elektronicznego wtrysku.
Łapa do kompresora to chyba nie jest jakieś ogromne wyzwanie.
Nie wiem ile on by chciał uzyskać mocy.
Wymiana samego silnika raczej nie wchodzi w gre. Dochodzi tu wymiana kompa z całą wiązką kabli oraz skrzynia.
Jeżeli silnik ma naprawde zdrowy to to o poleciłbym jednak kompresor.
: 04 mar 2010, 12:13
autor: enzoo
na pewno troche więcej myślałem nad silnikiem też 7A czyli tym 2.3 170km