[Coupe 2.0 AAD] Modyfikacje - K-jet > gaźnik czy Swap?
: 14 mar 2010, 12:45
autor: ślepak
Ostatnio posiedziałem trochę przy audi. Wysprzątałem je itd i stwierdziłem że oddawać mi je za pół darmo jest naprawdę szkoda bo buda w super stanie i naprawdę ładnie się prezentuje autko. Jedynym najekonmiczniejszym wyjsciem w moim wypadku było by teraz zmiana ke jeta na gaźnik.Silnik jest w dobrym stanie ogólnie co się bardziej opłaca? kupić kolektor wraz z gaźnikiem czy cały silnik z 1.8 na gażniku? wydaje mi się że przy zakupie używanego silnika zaraz wyskoczy jego remont więc wolał bym wsadzic inny kolektor i gażnik. Jak wygląda sprawa podania paliwa? przy ke jecie jest inne cisnienie paliwa? inna pompa? co trzeba wymienic??
: 14 mar 2010, 13:10
autor: Audi 80 Polska
Przy gaźnikowcach jest mechaniczna pompa paliwa napędzana krzywką wałka pośredniego. W tym miejscu masz zapewne odpowietrzenie skrzynie korbowej.
Możliwe że masz wałek pośredni bez krzywki więc nie będzie mógł pędzić takiej pompki.
Możesz wykorzystać elektryczną pompkę paliwa bo i tak akumulator (zasobnik) paliwa (taki jakby regulator ciśnienia stosowany w gaźnikach bez "przelewu") podaje takie ciśnienie aby pływak dał radę zamknąć zawór a akumulator wypuści nadmiar paliwa do zbiornika. Ale nie mam pewności czy ten akumulator paliwa będzie miał odpowiednią wydajność aby mógł wypuścić odpowiednią ilość ciśnienia wężem powrotnym.
Co do kolektora z gaźnikowego silnika to ma on okrągłe kanały a w głowicy i kolektorze od k-jeta są owalne ale można sobie z tym łatwo poradzić domowymi sposobami.
: 14 mar 2010, 14:05
autor: ślepak
aldi, z punktu ekonimiczego co byś bardziej polecał??
: 14 mar 2010, 16:13
autor: Audi 80 Polska
ślepak pisze:z punktu ekonimiczego co byś bardziej polecał??
Chodzi Ci o pompkę paliwa? Chyba kilka złotych taniej byłoby użyć elektrycznej pompy paliwa ale musiałbyś sprawdzić czy nie jest zbyt wydajna bo może ten zasobnik paliwa nie dać rady kierować paliwa nadmiarem i będzie podawał za duże ciśnienie na gaźnik.
BTW. tak on wygląda:
PS. Poszukaj na forum VW Golfa tam jest sporo o takich operacjach
Jeszcze muszę Cie przestrzec przed jednym problemem który może wystąpić. W AAD jest inny aparat zapłonowy (na niego jest większa dziura w bloku) takiego chyba nie dostanie się z odśrodkowo-pneumatycznym przyspieszaczem zapłonu więc będziesz musiał zostawić komputer od AAD żeby zmieniał Ci zapłon. Mam kolegę któremu właśnie wysiadł silnik JN (zapłon przyspieszany mechanicznie przez aparat zapłonowy) zmienił sam blok z głowicą na AAD, który ma inny aparat niż JN. Musiał wsadzić ten z AAD bez przyspieszacza efekt - gdy ustawi się zapłon aby jako tako chodził na wolnych obrotach to powyżej 3000 RPM wyraźnie słabnie.
: 14 mar 2010, 16:33
autor: matt1988
A nie lepiej zrobić swapa na coś z elektronicznym wtryskiem np 1.8 20V. Niż pchać gaxnik
: 14 mar 2010, 18:23
autor: AchtungCabrio
Ekonomia i gaźnik chyba nie idą razem w parze
: 14 mar 2010, 18:27
autor: bloku
Ja nie widzę ekonomii w żadnych z obu przypadków - nawet jak wsadzisz 1,8 20V to koszt przekładki zwraca się dopiero....no jakiś czas to potrwa Takie moje zdanie. Lepiej ogarnąć rozdzielacz paliwa i jeździć tak jak jest - zawsze taniej. Spalanie na mechaniku a gaźniku jest zbliżone.
: 23 mar 2010, 08:45
autor: Kwietniu
bloku pisze:Ja nie widzę ekonomii w żadnych z obu przypadków - nawet jak wsadzisz 1,8 20V to koszt przekładki zwraca się dopiero....no jakiś czas to potrwa Takie moje zdanie. Lepiej ogarnąć rozdzielacz paliwa i jeździć tak jak jest - zawsze taniej. Spalanie na mechaniku a gaźniku jest zbliżone.
a ja widzę i to duże oszczędności w perspektywie <ok> oczywiście a mianowicie LPG. poszukaj najlepiej jakiegoś weberka DCOE albo DHLA albo mikuni poziomego to nie będziesz miał zadużej straty w mocy tylko ze takie trochę kosztują
ps. zapłon zostaw ori nawet 20 letnia elektronika jest precyzyjniejsza niż rozwijana od 120 lat mechanika <ok>
ps.jak chcesz mam mały tutek jak wsadzić gaźniki z motoru do R4 tylko w ENG jct to pisz pw
: 07 kwie 2010, 18:15
autor: paprykarz
witam,kolegów jeśli można dołączyć do tego tematu,kolega chce jeździć tanio ?czy szybko,ja niestety miałem padnięty motor więc jak w opisie zmieniłem go na diesla,wiem że dla coupe to katorga,ale miałem stare tdi,więc go tam przeszczepiłem,może rewelacji nie ma ale za to nie palacze przy tankowaniu,piszę bo sam to robiłem,troszkę czasu zajęło ale opłacało się,mam stary motor na wtrysku,mogę się wymienić na jakieś graty,
: 23 maja 2010, 15:45
autor: Audi Sport
Dla jasności to to jest wtrysk KE-Motronic, KE-Jetronic jest ponoć bardziej awaryjny i poci się paliwem
ślepak pisze:coupe poszło do żyda.... brak $$$ i mega problemy z ke jetem i lpg.
Tak to niestety jest dlatego masz nauczkę jak już szukać oszczędności to tylko na gaźnikowcu, a mechaniczny wtrysk zostaw w spokoju
: 23 maja 2010, 19:59
autor: ślepak
Audi Sport, uczyć mnie tego kolego nie musisz. Miałem JN bez gazowni i śmiagało aż do śmierci autka a silnik dalej lata w innym OOOO. Odważyłem się na próbę wziąć ke jeta i gazownie z racji tego że nam dużooo osób co mają 1.8\1.9\2.0\2.3 na gozowni i jeźdzą bez problemów.
O co Ci chodzi z motronicem bo nie łapie
: 23 maja 2010, 22:53
autor: trepek
Znaczy, wsadziłeś do aad gazownie?
Nie taniej by Ci było kupić turbo gnojka a swego bylego AAD spylić? No ale to już tak wszystko po.
: 23 maja 2010, 23:13
autor: skoti
On go kupił z gazem i z pajęczyną przewodów/kabli pod maską i innymi pierdołami które utrudniają życie