Strona 1 z 1

[All] Modyfikacje - polerowanie głowicy

: 17 mar 2010, 22:14
autor: Nyga69xd
Gdzieś mi się to obiło czy po planowaniu głowicy można ja jeszcze spolerować i mam pytanko jakim papierkiem to robić i czy to coś da i czy nie popsuje czegoś a i z jaka silą przykręcać głowicę kluczem dynamometrycznym ?? w audi 1.8s gazik 90 koni ???

: 18 mar 2010, 00:32
autor: percevalle
Tak wygląda że takie sprawy to oddaje sie do specjalistycznego zakładu szlifierskiego. Do głowicy z papierem ściernym nawet nie podchodź, to nie maluch albo duży fiat.

: 18 mar 2010, 07:32
autor: Nyga69xd
no to ja wiem co to jest planowanie głowicy samemu się tego nie robi ale mi chodzi czy można spolerować po takim planowaniu przykład papierem 2000

: 18 mar 2010, 10:04
autor: percevalle
Nyga69xd pisze:no to ja wiem co to jest planowanie głowicy samemu się tego nie robi ale mi chodzi czy można spolerować po takim planowaniu przykład papierem 2000
Nie sądze by miało to większy sens skoro głowica została profesjonalnie splanowana co do setnych milimetra. Nic tylko zakładać dobrą uszczelke i dokręcać i tak sie wszystko z uszczelką zwulkanizuje.

: 23 mar 2010, 06:10
autor: wenon
pewnie chodzi ci o wyszlifowanie kanałów wlotowych i wylotowych w głowicy. do tego kolektory też pasowało by wypolerować, pokombinować później z wydechem,
po lekim splanowaniu głowicy wzrośnie cisnienie sprężania i już po tym powinien lepiej sie zbierać.
jak chcesz sie tak bawic to jeszcze koło zamachowe do przetoczenia i wyważenia aby było lżejsze bedzie sie dużo lepiej wkrecał w obroty i zbierał z dołu ale bedzie głośniejszy silnik i straci na predkości maxymalnej.

samej powierzchni głowicy po planowaniu nawet nie dotykaj zadnym papierem.

: 23 mar 2010, 10:53
autor: luk_OP_Q89
wenon pisze:eszcze koło zamachowe do przetoczenia i wyważenia aby było lżejsze bedzie sie dużo lepiej wkrecał w obroty i zbierał z dołu ale bedzie głośniejszy silnik i straci na predkości maxymalnej.
Nie w każdym silniku ruszanie koła zamachowego ma sens.Jeśli odchudzisz koło silnik owszem będzie lepiej się wspinał po obrotomierzu ale straci elastyczność , max. moment obr.będzie wyżej i osiągnie mniejszą wartość.Generalnie taka zmiana charakterystyki ma sens w torowym wysokoobrotowym silniku na tor i nie pod seryjną skrzynie.W wersji ulicznej na seryjnej skrzyni będzie wolniejszy.

Po splanowaniu powierzchnia głowicy siada na uszczelkę i finał.Nie należy pchać się tam z papierem.

: 06 kwie 2010, 22:40
autor: zibiwrc
nie do końca, tak z tym polerowaniem - akurat robię na szlifierkach i centrach obróbczych, więc przy planowaniu głowicy niema co szaleć ja ze swojej zdarłem tylko 0.08 bo wystarczyło co do polerowania, jak najbardziej Tak ale tylko i wyłącznie komory spalania i doloty , i oczywiście jezeli jest możliwość "zależy od głowicy" poszerzenie wlotów od kolektora ssącego w moim przypadku o około 4mm na "fi",

: 05 maja 2010, 13:01
autor: jacekku
Pytanie kieruje głównie do luk_OP_Q89 (bo nie wiem czemu nie mogę do nikogo pisać na pw).
Planuje wykonać następujący zabieg:
- Polerowanie kolektora wydechowego
- wstawienie rurki przelotowej w środek kata ( przełożyć sonde trochę bliżej silnika bo skoro nie ma kata to nie dogrzeje się sonda
- zostaje tylko ostatni wydech
- sportowy wkład filtra ( nie stożek)
Ma to jakiś sens? Nie licze na kosmiczny przyrost mocy, chce by po prostu trochę lepiej się zbierała.
Nie chciałbym robić szlifu głowicy ze względu na i tak wysoki stopień sprężania w tym silniku.