Strona 1 z 3

[b3 1.8 PM] Zwiększenie mocy

: 04 kwie 2010, 17:16
autor: GerB3
Znalazłem taką ściąge na temat zwiększenia mocy w silniku RP volkswagena - jest to w 99% odpowiednik naszego PM'a - skok i wymiary tłoka, zawory dolotowe i wydechowe i prawdopodobnie wałek rozrzadu alo to musze się upewnić - taki sam jest układ zasilania i zapłonowy. Na forum golfa ktoś rozkminił taki sposób na zwiekszenie mocy w tym silniku:

Silnik RP/AAM : St. spr.(CR). 9:1 , zaplon sterowany podcisnieniem/zaplon sterowany ECU.

- dopręzenie do 11:1, dla 10:1 to ok 0.8-1mm , dla 11:1 to od 1.8-2.2mm splanowania
- rozwiert kolektora i przepustnicy + nowa klapka wieksza w przepustnicy
- walek z abs/pf/pb/2e, wskazany walek z 2E/PF
- przyspieszenie zaplonu o 4-8st.
- kolektor wydechowy z PF/PB/2E wraz z portkami
- porting glowicy+polerowanie komory spalania
- kolo z reg.faza na rozzadzie dla stopnia 11:1 i wyzej.
- spilowanie podgrzewacza(jeża) w kolektorze
- mozna sie pobawic z regulatorem cisnienia paliwa
- opcjonalnie stoczyc/dowazyc zamach
- wkladka sportowa filtra K&N lub jakas dobra inna

plus oczywiście modyfikacja wydechu.

Co sądzicie o takich zmianach w tym silniku, przyrost mocy ok 15-20KM ma być wiec osiagi takie jak 2.0 ale wiekszy moment ok 180-190nm. Koszt wszystkiego ok. 1200zł

: 06 kwie 2010, 10:38
autor: Motostacja pl
GerB3 pisze:Koszt wszystkiego ok. 1200zł
Chyba wolałbym za te pieniądze zrobić jakiegoś SWAPa.

: 06 kwie 2010, 13:29
autor: Mortis
założyć diesla :-P

1. bedzie więcej mocy
2. Większy moment obr.
3. mniejsze spalanie.

:-)

: 06 kwie 2010, 18:47
autor: keczy
nie wiem czy oplacalne jest pakowac kaske w silnik 90 konny, mozna kupic cos mocniejszego na swapa jak kolega Labiel napisal, ale ja bym sie skusil, gdyby u mnie dalo rade za taka kaske zyskac te 15, 20 konikow :-D

: 06 kwie 2010, 20:08
autor: luk448
Nie no 1200zł to nie są jakieś tak wielkie koszta.A przynajmniej wiadomo co wtedy będziesz miał pod maską(nie mam tu na myśli mocy).Ja bym się pobawił.

: 12 lip 2010, 10:18
autor: ramzes13
Ostatnio miałem spotkanie z kolesiem co zakłada turbo i przerabia turbinowe silniki od audi na Litwie.
Gdy powiedziałem że zamierzam modzić swego PM'a to wyciągnął papkę z różnego rodzaju notatkami.
Co z tego wynikło - do PM pasuje wałek rozrządu od 3A czyli 2,0 82kw.
Jako że mam mini szrot i posiadam głowicę od 3A to chyba bedę zamieniał, dam znać jak pujdzie, kolektor też będzie od 3A, dwie rury, no i pewiem koleś zrobi mi lekki porting kanałów.
Silnik będzie pod LPG. Moze jeszcze przepustnica od ABK (2,0 mono), podobno jest wieksza.

: 12 lip 2010, 10:27
autor: jacekku
Za 1200zł nie zrobi raczej swapa. Jeżeli masz zdrowy silnik, wolną kasę na wydatki i przede wszytkim pewność że będziej lepiej to warto się skusić.

: 12 lip 2010, 17:09
autor: GerB3
ramzes13 pisze:....
Swietnie by było jakbyś zrobił to co piszesz. Dałeś bardzo dobrą podpowiedź z kolektorem od 2.0, ja myślałem cały czas nad tym z 1,8 DZ 112km. Z wydechu też trochę momentu mozna wyciągnąć, ja teraz będę myślał na tłumikiem końcowym.

Polecam jednego sprawdzonego moda - omiń drogę powietrza przez tego rogala koło filtra tylko rurę od filtra poprowadź bezpośrednio zza lampy - trzeba w tym plastiku wyciać dziurę. Efekt na pewno zauważysz, lepiej zbiera się z niskich obrotów.

: 12 lip 2010, 19:23
autor: Dziki
1.8 NE na gaźniku ma tak oryginalnie ;-) a i bym pokąbinował ze znalezieniem tłoków od NE doprężą silnik. jak masz możliwość zobacz że się różni w porównaniu z innymi 1.8 typu RU PM ...

: 12 lip 2010, 22:08
autor: GerB3
Ciekawa jest jeszcze opcja zwykłej rury średnicy wydechu zamiast tłumika środkowego - Supersprint takie coś oferuje chyba za ok. 180zł ale takie coś mozna zrobić za 50zł.

Tylko w sumie co to da ? Moment większy, inaczej przesuniety, moc ?

: 13 lip 2010, 09:13
autor: ramzes13
Swego NE juz nie będę modyfikował, zakupiłem Audi 80 z silnikiem PM (Czarny Hella tyl, Kamei ospoilerowanie), te modyfikacje będą robione w niej. Zrobie fotostory napewno.
Posiadam Audi 90 na czesci wiec zawieszenie bedzie od audi 90 kompletne, nie mowiąc o innych modach.

Dodałem linka gdzie podobno sa te same dane. Po rosyjsku ale możno przetłymaczyć.

http://audiforum.ru/forum/viewtopic.php ... light=audi

: 13 lip 2010, 15:39
autor: skoti
ramzes13 pisze: Silnik będzie pod LPG. Moze jeszcze przepustnica od ABK (2,0 mono), podobno jest wieksza.
Ja bym zaczął od pozbycia się tego czegoś tak na początek i na pewno odczujesz różnice, oczywiście na plus, a potem dalej myślał co i jak

: 13 lip 2010, 17:10
autor: maciek889
skoti pisze:
ramzes13 pisze: Silnik będzie pod LPG. Moze jeszcze przepustnica od ABK (2,0 mono), podobno jest wieksza.
Ja bym zaczął od pozbycia się tego czegoś tak na początek i na pewno odczujesz różnice, oczywiście na plus, a potem dalej myślał co i jak
LPG jest dobrym paliwem gdy się chce zwiększyć stopień sprężania. Nigdzie się nie dostanie paliwa mającego ponad 100 oktanów za 2,20zł.
Tylko trzeba go odpowiednio podać a na pewno nie przez mikser (znany pod nazwą: świetny dławik silnika).

: 13 lip 2010, 17:17
autor: skoti
Eeeeeeeee nie jarzę :?: czyli moje 95/98 za 5zł jest gorsze od lpg za 2zł?!

: 13 lip 2010, 19:15
autor: maciek889
skoti pisze:czyli moje 95/98 za 5zł jest gorsze od lpg za 2zł?!
Pod względem właściwości przeciwdetonacjnych jest lepsza ale i tak dobrze zaprojektowane silniki na benzynę 92/95/98 oktanów jej raczej nie wykorzystają.
Przykładem może być silnik w polonezach w których te o większej mocy mają podsiniony stopień sprężania i na LPG chodzą ciszej i bardziej kulturalnie niż na benzynie.
Kiedyś był zawodnik który ścigał się na 1/4 mili Hondą (jak dobrze pamiętam) na LPG.