Strona 1 z 1
[coupe 2.0 NM] Modyfikacje - swap na 2.3 20v - sens
: 29 kwie 2010, 09:57
autor: lasombra
Witam. Wpadłem na pomysł nietypowego niby swapa. Otóż obecnie mam silnik 2.0 NM 20v i czy dało radę i miało ręce i nogi gdybym włożył dół silnika (blok) 2.3 a resztę z mojego 2.0 NM? Podobno silniki 7A i NM różnią się tylko blokiem a głowica jest taka sama. Co o tym sądzicie?
: 29 kwie 2010, 10:03
autor: chmiel25
Zgadzam sie z toba. Niestety nie bedzie tych 170ps bo NM ma troche inny sterownik i wtrysk
Ogolem wymiana dolu silnika z NM na 7A jest prosta :mrgreen:
pozdro
: 29 kwie 2010, 10:11
autor: chybo101
Co do tego czy pasuje to niestety nie powiem, ale powiem że szkoda by mi było rzeźbić coś takiego z NM-a bo ten silnik to rzadkość.
: 29 kwie 2010, 13:35
autor: lasombra
wiem o tym że rzadkość, lecz to jest straszny muł, trzeba mocno w obroty go wkręcać a i tak nie przyśpiesza jak 2,3 10v a tu była by 20v. Ciekawe czy skrzynia by wytrzymała? (chociaz brałem się z bmw 525 i jak moje quattro się obudziło to była wysadzona - od świateł do świateł miałem przewagi 5-10 metrów ;D)
[ Dodano: 2010-04-29, 13:37 ]
dodam że pchałbym doł od 10-cio zaworówki nie od 7a, co o tym myślicie? wytrzyma?
: 29 kwie 2010, 13:49
autor: chmiel25
1. skrzynia spokojnie da rade nawet niezauwazy roznicy.
2. dol od 10v podejdzie z ng ale tylko sam blok tloki musisz zupelnie inne wsadzic.
3. musisz spasowac dol od 7A :mrgreen:
Reszta mozliwosci jest bez sensu zreszta dol od 7A mozna kupic za 300pln.
: 29 kwie 2010, 14:09
autor: chybo101
lasombra pisze:wiem o tym że żadkość, lecz to jest straszny muł, trzeba mocno w obroty go wkręcać a i tak nie przyśpiesza jak 2,3 10v a tu była by 20v. Ciekawe czy skrzynia by wytrzymała? (chociaz brałem się z bmw 525 i jak moje quattro się obudziło to była wysadzona - od świateł do świateł miałem przewagi 5-10 metrów ;D)
[ Dodano: 2010-04-29, 13:37 ]
dodam że pchałbym doł od 10-cio zaworówki nie od 7a, co o tym myślicie? wytrzyma?
Skoro twierdzisz że 10v przyśpiesza lepiej to lepiej doprowadź go do fabryki bo to powinno latać :shock: A że trzeba wysoko kręcić to chyba jasne.
: 29 kwie 2010, 14:17
autor: lasombra
w sumie to masz racje kolego
: 29 kwie 2010, 14:31
autor: chybo101
No może dotarło do Ciebie jaki rarytas masz pod maską. Poszukam Ci fajnego artykułu o jakimś kolesiu który robił m.in. remont takiego silnika (całego ACQ). Piękna sprawa 8-)
: 29 kwie 2010, 16:30
autor: Oofol
Ja również jestem tego zdania, że lepiej zrobić generalkę przy okazji dopracować dolot i wylot i polerka tam i ówdzie i będziesz zadowolony.
NM powinien latać aż miło! Widocznie masz trochę dojeżdżony egzemplarz...
Podmienisz blok i wyjdą problemy - mieszanka nie ta, zacznie się kombinowanie...
: 29 kwie 2010, 17:06
autor: chmiel25
Niestety was rozczaruje NM nawet w idealnym stanie jezdzi kiepsko dlatego rozumiem kolego ze chcesz cos chce zrobic.