Strona 1 z 1
[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - zwiekszanie mocy - etapy
: 02 maja 2010, 00:05
autor: klekocix
Witam
Prosiłbym Was o konkrety celem wyboru optymalnej drogi tuningu mojego TDI. Jako że wolałbym od razu nie wydawać "grubej kasy" na pełen tuning zastanawiam się nad kolejnymi etapami.
Chciałbym prosić o opinie szczególnie ludzi którzy mają w swoich samochodach podniesioną moc zgodnie z moimi koncepcjami - ile $$$ wyniosły modyfikacje oraz jakie były przyrosty KM i Nm.
Ile z seryjnego silnika 1Z wyciągnie się za pomocą:
- wtrysków AFN na seryjnym programie 1Z
- chipa "na miarę" bez zmiany wtrysków
- wtrysków 216 na seryjnym programie
- wtrysków AFN + chip "na miarę"
- wtrysków 216 + chip na miarę
Sam miałem już w życiu jedno auto TDI (Golf 3 z silnikiem 1Z) gdzie po zastosowaniu wtrysków od AFN + chipa z allegro (za 200 czy 300zł) test na hamowni dał 124KM i 320Nm.
: 02 maja 2010, 00:36
autor: Mortiis
Ile z seryjnego silnika 1Z wyciągnie się za pomocą:
- wtrysków AFN na seryjnym programie 1Z - na tym setupie około 100-105 koni
- chipa "na miarę" bez zmiany wtrysków - bez zmiany wtrysków efekt bedzie znikomy
- wtrysków 216 na seryjnym programie - obecnie mam teraz taki steup i szacuje na około 110-115 koni
- wtrysków AFN + chip "na miarę" - na takim setupie miałem 140 kucy i 300 momentu
- wtrysków 216 + chip na miarę - czekam na program ale myśle że około 150-160 kucy da rade wyciągnąć
co do kasy to za wtryski z AFN liczyć musisz około 400 zł za wtryski 216 nówki około 1000 zł albo dorwać używki, program zależy gdzie bo ceny różnie sie przedstawiają średnio około 800 zł plus do tego pomiar na hamowni.
Najlepiej będzie jak zwóricisz sie do kolegi kostrza on powie ci dokładnie co i jak.
: 02 maja 2010, 08:25
autor: klekocix
Mortiis pisze:Ile z seryjnego silnika 1Z wyciągnie się za pomocą:
- wtrysków AFN na seryjnym programie 1Z - na tym setupie około 100-105 koni
- chipa "na miarę" bez zmiany wtrysków - bez zmiany wtrysków efekt bedzie znikomy
- wtrysków 216 na seryjnym programie - obecnie mam teraz taki steup i szacuje na około 110-115 koni
- wtrysków AFN + chip "na miarę" - na takim setupie miałem 140 kucy i 300 momentu
- wtrysków 216 + chip na miarę - czekam na program ale myśle że około 150-160 kucy da rade wyciągnąć
co do kasy to za wtryski z AFN liczyć musisz około 400 zł za wtryski 216 nówki około 1000 zł albo dorwać używki, program zależy gdzie bo ceny różnie sie przedstawiają średnio około 800 zł plus do tego pomiar na hamowni.
Najlepiej będzie jak zwóricisz sie do kolegi kostrza on powie ci dokładnie co i jak.
Bardzo cenne informacje mi przekazałeś (a zapewne nie tylko mi ale i innym obserwującym temat tuningu TDI i wahającym się jeszcze)
A jak sprawa się ma jeśli chodzi o zmianę wtrysków z AFN na 216? Po chipie tego pierwszego konieczna jest tylko korekta programu czy cały chip trzeba pisać od początku i cena znów 1000zł?
Jak wytrzymuje seryjne sprzęgło poszczególne setupy? (o ile masz seryjne sprzęgło?)
Oczywiście do kolegi "kostrz" również się odezwę
: 02 maja 2010, 21:59
autor: tokarka606
Mortiis pisze:- chipa "na miarę" bez zmiany wtrysków - bez zmiany wtrysków efekt bedzie znikomy
No proszę cię ,bez jaj ,115km i 270Nm już to miałem i różnica jest duuuża.
A co do reszty to się z tobą zgadzam.
: 03 maja 2010, 13:07
autor: Mortiis
klekocix pisze:A jak sprawa się ma jeśli chodzi o zmianę wtrysków z AFN na 216? Po chipie tego pierwszego konieczna jest tylko korekta programu czy cały chip trzeba pisać od początku i cena znów 1000zł?
Jak wytrzymuje seryjne sprzęgło poszczególne setupy? (o ile masz seryjne sprzęgło?)
Wymiana samych wtrysków to jakieś 30 minut roboty jak się ma narzędzia
co do programu to tylko korekta ale to też zależy od "pisarzyka" ale zazwyczaj korekta jest tylko no i pomiary na hamowni.
No tego w pełni nie jestm w stanie Ci powiedzieć bo jak kupiłem audiczke może dwa tydnie pojeździłem i sprzęgło się wysypało, sam zmieniłem na nówke z sachsa i narazie nie ma problemu, zobaczymy jak będzie ale jeśli w większe moce planujesz proponuje się rozejrzeć na sprzęgłem z VR6
tokarka606 pisze:
No proszę cię ,bez jaj ,115km i 270Nm już to miałem i różnica jest duuuża.
Źle się wyraziłem
chodzi mi o to że lepiej dożucić 400 zł kupić wtryski z AFN i mieć większą zabawe z zetora bo prawda jest taka te 117 kucy to duża różnica z serią ale po krótkim czasie padnie stwierdzenie że za mało
: 03 maja 2010, 14:35
autor: karol121
Mortiis pisze:ale jeśli w większe moce planujesz proponuje się rozejrzeć na sprzęgłem z VR6
masz na mysli sam docisk :?:
: 03 maja 2010, 15:30
autor: klekocix
karol121 pisze:Mortiis pisze:ale jeśli w większe moce planujesz proponuje się rozejrzeć na sprzęgłem z VR6
masz na mysli sam docisk :?:
Kompletne sprzęgło, nie tylko sam docisk. I nie chodzi tu o moc tylko moment obrotowy a właściwie nagły jego przyrost. Tylko takie sprzęgło wytrzymuje.
Miałem przygodę z kiepskim sprzęgłem w moim Golfie TDI po modach. Na 1,2 i 3 biegu auto przyspieszało bez zarzutu, natomiast wrzucając 4 czy jadąc na 5 i wciskając mocniej gaz obroty silnika rosły a prędkość nie
: 03 maja 2010, 16:38
autor: karol121
klekocix pisze:Kompletne sprzęgło, nie tylko sam docisk. I nie chodzi tu o moc tylko moment obrotowy a właściwie nagły jego przyrost. Tylko takie sprzęgło wytrzymuje.
ale zamach moze zostac przeciez tu chodzi o sile docisku Nm i on tu ma duzo do gadania jak tuninguja sprzegla to pierwsze co jest robione to ziekszaja sile docisku czyli w vr6 jest mocniejszy docisk