Strona 1 z 2
[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - zwiekszenie mocy
: 02 maja 2010, 21:36
autor: icemerc
Witam Mam do was takie pytanie, gdyż nie ukrywam iż nosze sie z zamiarem troszke odetkania mojego TDi
teraz przejdzmy do sedna sprawy. Czy dobry fachowiec, czyli pompiarz jest w stanie podkrecic mi turbo - np do 1 bar oraz ruszyć troszke dawke aby się to lepiej zbierało i nie kopciło przy okazji? Generalnie jestem z łodzi i jestem na etapie poszukiwań takiej osoby... Będę wdzięczny za informacje - bo jak niestety pomparz nie pomorze trzeba bedzie szukać dalej...
Re: [B4 1.9 TDI 1Z] czy pompiarz da rade?
: 02 maja 2010, 21:40
autor: klekocix
icemerc pisze:Witam Mam do was takie pytanie, gdyż nie ukrywam iż nosze sie z zamiarem troszke odetkania mojego TDi
teraz przejdzmy do sedna sprawy. Czy dobry fachowiec, czyli pompiarz jest w stanie podkrecic mi turbo - np do 1 bar oraz ruszyć troszke dawke aby się to lepiej zbierało i nie kopciło przy okazji? Generalnie jestem z łodzi i jestem na etapie poszukiwań takiej osoby... Będę wdzięczny za informacje - bo jak niestety pomparz nie pomorze trzeba bedzie szukać dalej...
Podnieść dawkę można przez kabelek VAG natomiast podniesienie pompowania turbo również robi się programowo (inaczej ustawia się dane że ma pompować do 1.0 czy więcej barów).
Pompiarz niewiele ma tu do powiedzenia. Poszukaj raczej klubowicza znającego się na tym który ma kabelek i wie co robi
Re: [B4 1.9 TDI 1Z] czy pompiarz da rade?
: 02 maja 2010, 23:32
autor: UKI_XX
klekocix pisze:
Podnieść dawkę można przez kabelek VAG
jak ma na boschu to nie da rady <ok> tylko ruszenie nastawnikiem i to jak ktoś dobrze potrafi <ok> a jak ma na pierburgu to tylko w niewielkich granicach zmieni VAGiem a jak chce więcej to bez ruszenia nastawnikiem nie da rady
klekocix pisze:natomiast podniesienie pompowania turbo również robi się programowo (inaczej ustawia się dane że ma pompować do 1.0 czy więcej barów).
Pompiarz niewiele ma tu do powiedzenia. Poszukaj raczej klubowicza znającego się na tym który ma kabelek i wie co robi
ciśnienia VAGiem nie podniesie :mrgreen: albo chip tuning albo oszukanie map sensora lub ECU a jak ktoś chce mieć własną kontrolę to może założyć MBC+limiter pod map sensor (bez tego wywali błąd związany z przeładowaniem)
dokładnie, pompiarz tu nic nie pomoże
: 03 maja 2010, 20:58
autor: icemerc
lipa... czyli trzeba zakupic MBC i... zamontowac no i zegar aby było widać co i jak...
: 04 maja 2010, 09:42
autor: UKI_XX
icemerc pisze:lipa... czyli trzeba zakupic MBC i... zamontowac no i zegar aby było widać co i jak...
możesz jeszcze zrobić inaczej, bierzesz słomkę z dezodorantu (najlepiej pustego
) potem przecinasz wężyk między IC a map sensorem i złączasz go za pomocą tej słomki i robisz w niej dwie dziurki szpilką w odstępie ok 1-2cm i ten zabieg podniesie ciśnienie o ok 0.1bara, jak nie oszukasz map sensora to sam MBC Ci nic nie da <ok>
: 05 maja 2010, 11:06
autor: icemerc
UKI a mogłbys mi pokazać na zdjęciu który to węzyk i jak to ma byc zrobione to wezme się za to
: 06 maja 2010, 00:32
autor: UKI_XX
najpierw zrób zdjęcie silnika bo nie wiem czy to stary bosch czy nowy pierburg (chodzi o przepływomierz) bo miały w innym miejscu map sensory
: 06 maja 2010, 15:54
autor: icemerc
oczywiście pierburg siedzi u mnie pod maska
: 06 maja 2010, 16:28
autor: UKI_XX
więc ten wężyk co idzie do ECU <ok> szukaj nad nogami pasażera z przodu
: 31 maja 2010, 22:55
autor: icemerc
A powiedz mi UKI_XX, czy ta słomka nie będzie za mała? jak patrzyłem to przekrój tego wezyka nieco wiekszy jest niż słomka...
: 01 cze 2010, 00:02
autor: UKI_XX
no nie wiem jaki dezodorant rozciąłeś :mrgreen: jak jakiś mały 50ml to może i za cienka
no i zależy jak przymierzałeś, bo te co ja rozcinałem to słomki miały ok 4-4.5mm średnicy i ciasno się zakłada na tą słomkę wężyk (jest taki sam jak powrotny od wtrysków)
: 01 cze 2010, 23:07
autor: Ross
tak a na koniec uszczelnić wszystko plasteliną...
Zmien wtryski na AFN, z wymianą zmieścisz się w 400zł, przy okazji korekta dawki na ok 3mg. Wywal katalizator to zobaczysz jak przyjemnie zacznie się zbierać. Później chip od ktoregos kolegi z forum i jestes happy.
Daj sobie spokój z jakimiś słomkami, szpilkami, drutami i plasteliną, to nie maluch....
: 02 cze 2010, 07:28
autor: icemerc
Ross, oprócz wtrysków juz wszystko co napisałes jest
i nawet bez wtrysków jestem zadowolony
: 02 cze 2010, 14:28
autor: UKI_XX
ja u siebie jeździłem z takim czymś przez kilka miesięcy i było wszystko dobrze
efekt był taki że doładowanie podniosłem tym sposobem z 0.85 do ok. 1.0bara, tylko jak N75 odmówił mi posłuszeństwa i to zdemontowałem, to potem nie chciało mi się założyć tego z powrotem i pracowałem nad zwiększeniem doładowania przy użyciu "rezystora na wyłączniku"
: 27 cze 2010, 22:23
autor: icemerc
Ross, jak bym sie z wymiana zmieścil w 400zł to już dawno bym je miał... kurcze znajdz mi od AFN