Strona 1 z 1

[b3 1.8 JN] Modyfikacje - swap na silnik poprzeczny

: 27 maja 2010, 20:01
autor: Francis1982
Witam. Mam pytanie, czy podejdzie silnik z Audi 80 B3 do jakiegokolwiek Passata z odpowiedniego rocznika?

: 27 maja 2010, 20:31
autor: trepek
Co oznacza słowo podejdzie? Plug&Play? Zapomnij, w tych samochodach jest o 90 stopni różna orientacja silników. Jak pokombinujesz to i włożysz. Pytanie, jakie masz zdolności i możliwości.

: 27 maja 2010, 21:44
autor: Francis1982
Owo podejście rozumiem pod względem tym, że silnik tak samo wisi na sankach jak w B3, po drugie, czy otwory w odlewie pasują do łap tych oryginalnych z Passata, no i najważniejsze czy pasuje rozstaw śrub ze skrzyni biegów. Bo z wiadomych względów moja nie podejdzie. Zdaję sobie sprawę, że silnik jest obrócony. Tylko że może firma VW poszła na łatwiznę :-P i... po najmniejszej linii oporu wstawiła w poprzek istniejący już motor z Audi. No i oczywiście wierzę, że silniki Audi wyprzedzały w czasie te z VW. Nie ukrywam że wydaje mi się, że VW to kopia Audi z uboższą jakością i wykonaniem. Ostatnio wymieniłem silnik w swojej niuni, cały zespół napędowy prawie sam na podwórku. Tylko do zajęć siłowych potrzebowałem pomocy żeby wyjechać silnikiem. Posiadam walizkę giedorów, ileśtam kilo tradycyjnych kluczy, troszkę doświadczenia i nieco chęci do pracy. Nie mam niestety profesjonalnego zaplecza. Tyle posiadam.

: 27 maja 2010, 22:56
autor: sebastianek133
Na 99% powinien podejść jeśli to ta sama pojemność czy model. Na silniku jest kilka otworów na śruby tak że wygląda jakby na uniwersalny ;-) Nie jestem pewien jak jest ze śrubami od skrzyni czy tak zwanej flanszy. Ważne żeby pojemność się zgadzała i nie kombinuj z czymś takim jak zmiana mono na wielopunkt bo wiadomo będzie problem z elektryką

: 27 maja 2010, 23:41
autor: Francis1982
Bo problem polega po prostu na tym, że chcę dobrze spożytkować silnik jaki posiadam, mianowicie JN 1.8 z bogatym osprzętem. Bardzo trudno znaleźć Audiczkę B3 z uszkodzonym silnikiem. A Passaty to według mnie również "wdzięczne autka". Zwłaszcza te starsze modele. No i nie wiem, ale VW chyba nie praktykował obu kolektorów z jednej strony głowicy. Bo jak dojdzie do tego przekąłdka głowicy to odpadam. ( VW Golf 2 mojego taty ma po obu stronach kolektory wydechowy i ssący). Ale obejrzę dokładnie cel moich poszukiwań. Calówka i aparat na pewno się przydadzą :-D Jak mi nie wyjdzie, to przynajmniej ktoś inny może z tego skorzysta ;-)

: 28 maja 2010, 00:32
autor: trepek
Nie wiem jak będzie z misą olejową.

A co do głowic to powinny być te same, przynajmniej w 1.6 TD głowice były takie same w Audi jak i w VW.

: 28 maja 2010, 13:15
autor: Francis1982
Witam. Znalazłem opis typu:
http://www.vw-passat.pl/portal/passat-b3-b4
I myślę porównać numery z Etki bloków (Odlewów) silnika JN oraz porównać je z tymi z passatów. Jak się będą zgadzać to musi podejść. A silniki odpowiednie to: AAM RP, ABS PF PB. Mają różne moce od 75 do 112 KM. Różnice wynikają pewnie ze sposobu zasilania paliem (gaźnik, mono lub wielopunkt) i stopnia sprężania. Jak ktoś ma Etkę, to może szybko sprawdzić. Da się może wykonać wydruki kołnierza bloku silnika, gdzie przychodzi skrzynia w tych silnikach. Ja na razie nie posiadam takowej.

: 29 maja 2010, 00:15
autor: trepek
Zarejestruj się tutaj www.vagcat.com
Taka etka online ;-)

: 29 maja 2010, 12:05
autor: Francis1982
Dziękuję za odpowiedź. Jak znajdę troszkę czasu to wejdę i porównam. :-D

[ Dodano: 2010-05-29, 23:30 ]
Witam.
Po pierwsze Poszukałem w torrentach Etki i znalazłem. Etka 7 plus aktualizacje. I po zainstalowaniu okazało się że są też silniki JN w VW. I też w opcji 1.8 90 KM.
Po drugie znalazłem http://moto.allegro.pl/item1049971761_uszkodzone.html
Czy jak był automat to czy można zastąpić całą jednostkę napędową? Silnik ze skrzynią razem na jednostkę manualną.

: 30 maja 2010, 16:36
autor: trepek
Skrzynia to skrzynia, silnik to silnik ;-)

: 31 maja 2010, 06:08
autor: Francis1982
Mam rozumieć, że śmiało można brać Tą B3 i wsadzać całą jednostkę napędową manualną zamiast starej automatycznej? Jedna poduszka jest mocowana do karoserii i oby ona podeszła, bo ta druga to na blaszce się trzyma. I trzeba będzie sprzęgło zamontować. Siłownik od skrzyni mam, zostaje wynaleźć pedały(z pompką hydrauliczną sprzęgła), przewód i zasilić to wszystko ze zbiorniczka płynu hamulcowego. Chyba to nie będzie takie proste.

[ Dodano: 2010-07-09, 19:03 ]
niestety ale okazało się że życie czasami płata figle i jestem zmuszony zmienić plany.
Proszę o zamknięcie tematu.