Strona 1 z 1
[b3 1.8 JN] Modyfikacje - swap na silnik poprzeczny
: 27 maja 2010, 20:01
autor: Francis1982
Witam. Mam pytanie, czy podejdzie silnik z Audi 80 B3 do jakiegokolwiek Passata z odpowiedniego rocznika?
: 27 maja 2010, 20:31
autor: trepek
Co oznacza słowo podejdzie? Plug&Play? Zapomnij, w tych samochodach jest o 90 stopni różna orientacja silników. Jak pokombinujesz to i włożysz. Pytanie, jakie masz zdolności i możliwości.
: 27 maja 2010, 21:44
autor: Francis1982
Owo podejście rozumiem pod względem tym, że silnik tak samo wisi na sankach jak w B3, po drugie, czy otwory w odlewie pasują do łap tych oryginalnych z Passata, no i najważniejsze czy pasuje rozstaw śrub ze skrzyni biegów. Bo z wiadomych względów moja nie podejdzie. Zdaję sobie sprawę, że silnik jest obrócony. Tylko że może firma VW poszła na łatwiznę
i... po najmniejszej linii oporu wstawiła w poprzek istniejący już motor z Audi. No i oczywiście wierzę, że silniki Audi wyprzedzały w czasie te z VW. Nie ukrywam że wydaje mi się, że VW to kopia Audi z uboższą jakością i wykonaniem. Ostatnio wymieniłem silnik w swojej niuni, cały zespół napędowy prawie sam na podwórku. Tylko do zajęć siłowych potrzebowałem pomocy żeby wyjechać silnikiem. Posiadam walizkę giedorów, ileśtam kilo tradycyjnych kluczy, troszkę doświadczenia i nieco chęci do pracy. Nie mam niestety profesjonalnego zaplecza. Tyle posiadam.
: 27 maja 2010, 22:56
autor: sebastianek133
Na 99% powinien podejść jeśli to ta sama pojemność czy model. Na silniku jest kilka otworów na śruby tak że wygląda jakby na uniwersalny
Nie jestem pewien jak jest ze śrubami od skrzyni czy tak zwanej flanszy. Ważne żeby pojemność się zgadzała i nie kombinuj z czymś takim jak zmiana mono na wielopunkt bo wiadomo będzie problem z elektryką
: 27 maja 2010, 23:41
autor: Francis1982
Bo problem polega po prostu na tym, że chcę dobrze spożytkować silnik jaki posiadam, mianowicie JN 1.8 z bogatym osprzętem. Bardzo trudno znaleźć Audiczkę B3 z uszkodzonym silnikiem. A Passaty to według mnie również "wdzięczne autka". Zwłaszcza te starsze modele. No i nie wiem, ale VW chyba nie praktykował obu kolektorów z jednej strony głowicy. Bo jak dojdzie do tego przekąłdka głowicy to odpadam. ( VW Golf 2 mojego taty ma po obu stronach kolektory wydechowy i ssący). Ale obejrzę dokładnie cel moich poszukiwań. Calówka i aparat na pewno się przydadzą
Jak mi nie wyjdzie, to przynajmniej ktoś inny może z tego skorzysta
: 28 maja 2010, 00:32
autor: trepek
Nie wiem jak będzie z misą olejową.
A co do głowic to powinny być te same, przynajmniej w 1.6 TD głowice były takie same w Audi jak i w VW.
: 28 maja 2010, 13:15
autor: Francis1982
Witam. Znalazłem opis typu:
http://www.vw-passat.pl/portal/passat-b3-b4
I myślę porównać numery z Etki bloków (Odlewów) silnika JN oraz porównać je z tymi z passatów. Jak się będą zgadzać to musi podejść. A silniki odpowiednie to: AAM RP, ABS PF PB. Mają różne moce od 75 do 112 KM. Różnice wynikają pewnie ze sposobu zasilania paliem (gaźnik, mono lub wielopunkt) i stopnia sprężania. Jak ktoś ma Etkę, to może szybko sprawdzić. Da się może wykonać wydruki kołnierza bloku silnika, gdzie przychodzi skrzynia w tych silnikach. Ja na razie nie posiadam takowej.
: 29 maja 2010, 00:15
autor: trepek
Zarejestruj się tutaj
www.vagcat.com
Taka etka online
: 29 maja 2010, 12:05
autor: Francis1982
Dziękuję za odpowiedź. Jak znajdę troszkę czasu to wejdę i porównam.
[ Dodano: 2010-05-29, 23:30 ]
Witam.
Po pierwsze Poszukałem w torrentach Etki i znalazłem. Etka 7 plus aktualizacje. I po zainstalowaniu okazało się że są też silniki JN w VW. I też w opcji 1.8 90 KM.
Po drugie znalazłem
http://moto.allegro.pl/item1049971761_uszkodzone.html
Czy jak był automat to czy można zastąpić całą jednostkę napędową? Silnik ze skrzynią razem na jednostkę manualną.
: 30 maja 2010, 16:36
autor: trepek
Skrzynia to skrzynia, silnik to silnik
: 31 maja 2010, 06:08
autor: Francis1982
Mam rozumieć, że śmiało można brać Tą B3 i wsadzać całą jednostkę napędową manualną zamiast starej automatycznej? Jedna poduszka jest mocowana do karoserii i oby ona podeszła, bo ta druga to na blaszce się trzyma. I trzeba będzie sprzęgło zamontować. Siłownik od skrzyni mam, zostaje wynaleźć pedały(z pompką hydrauliczną sprzęgła), przewód i zasilić to wszystko ze zbiorniczka płynu hamulcowego. Chyba to nie będzie takie proste.
[ Dodano: 2010-07-09, 19:03 ]
niestety ale okazało się że życie czasami płata figle i jestem zmuszony zmienić plany.
Proszę o zamknięcie tematu.