Strona 1 z 11

[All] Modyfikacje - Tłumik sportowy

: 27 maja 2007, 18:40
autor: kamils
Sorki że zakładam nowy temat z tak drobnego powodu ale nie miałem sie gdzie dołączyć.Poszukuje schemat lub jakiś projekt tłumika sportowego. Chodzi mi o dokładny opis co powoduje że brzmi basowo po co jest w nie których końcówkach w środku dziurawa rurka w taka "wata" itd.Dzięki, pozdrawiam

: 27 maja 2007, 19:56
autor: sliszew
no to i ja sie przylacze,jakie koncowe wydechy polecacie? :roll:

: 28 maja 2007, 21:42
autor: marcinelk13
ja proponuje założyć rynnę ! :-P

To juz drugie ostrzeżenie. Wyluzuj proszę - Doc.

: 28 maja 2007, 22:10
autor: homer
marcinelk13 pisze:ja proponuje założyć rynnę ! :-P
wypowiedzi ktore nic nie wnosza mogl bys wsadzic sobie w dupe bo tylko smiecisz :-/

a wracajac do tematu: dzwiek zalerzy od wnetrza tlumika(membran, wytlumien) ktore powoduja zmiane zawirowani wypychanych spali badz ja znacznie zwalniaja(mamy wtedy cichutko) krztalt i "dziurawosc" samej koncowki nie ma znaczenia raczej innego procz estetycznego moim zdaniem nie ma co robic burczka z audi albo sama nakladka z nierdzewki albo zostaw serie... ale to juz twoja sprawa :mrgreen:
POzdro
HOMER

: 20 sie 2007, 19:27
autor: ptasior1988
Z tego co sie orientyje wata wygłusza bbzęczenie rurka ta ponawiercana powoduje wyciszenie a z kąd bas ściągnij tłumik a sie przekonasz moja jak wrc chodziła :-D

: 21 sie 2007, 22:13
autor: zserty
homer pisze:krztalt i "dziurawosc" samej koncowki nie ma znaczenia raczej innego procz estetycznego
Nie zgodzę się z tym. Kształt końcówki ma duże znaczenie przy dźwięku. Proponuję zamontować samą końcówkę, a zobaczysz, że mam rację. Oczywiście sam sposób montażu też ma znaczenie. Inaczej będzie brzmiał kiedy końcówkę przymocujemy do poprzedniej końcówki, inaczej kiedy starą wytniemy i podspawamy nową, a jeszcze inaczej kiedy w tłumiku po wycięciu starej powiększymy otwór w tłumiku na wielkość nowej i dopiero wspawamy. Sprawdzone osobiście.

: 22 sie 2007, 00:26
autor: tomek_com
ytresz, a ktore z Twoich wyzej opisanych mozliwosci moze dac delikatny basowy dzwiek ale nie jak w imprezie tylko cos na wzor rs4?Czy trzeba niestety szykac takiego wydechu?
I jeszcze jedno czy tlumik koncowy od rs4 podejdzie do b4 V6?Moze ktos wie? ;-)
Chodzi mi o to czy nie bedzie spadku mocy i jakis innych ubocznych

: 22 sie 2007, 12:25
autor: zserty
Nie wiem jak jest w rs4, ani jak jest w imprezie. Nie słyszałem tych wydechów.
Najdelikatniejsza zmiana to kiedy końcówkę przymocujemy do poprzedniej końcówki.
Większa zmiana to kiedy starą wytniemy i podspawamy nową.
A największa to kiedy w tłumiku po wycięciu starej powiększymy otwór w tłumiku na wielkość nowej i dopiero wspawamy.

Kompromisem jest pozycja druga. Estetycznie to wygląda i lepiej brzmi.

: 25 wrz 2007, 21:19
autor: kamilB4
A jaki polecacie do 2,6 v6??
Mam zamiar też go wymienic na sportowy tylko nie wiem jaki,prosze o porade.

: 25 wrz 2007, 21:28
autor: homer
kamilB4 pisze:A jaki polecacie do 2,6 v6??
Mam zamiar też go wymienic na sportowy tylko nie wiem jaki,prosze o porade.
ja mam cusik takiego zakladalem dzisaj TLUMIK i powiem ci brzmi cudownie sam bas ktory nie meczy a po zdjeciu nogi z gazu i zwalnianiu silnikiem..slychac dosc glosne bum bum bum(potrafi strzelac, ale moze dlatego ze jeszcze nie wypalony) pozdro :mrgreen:

: 26 wrz 2007, 01:28
autor: tomek_com
homer, jak zamontujesz to zrob jakiegos filmika chociaz komorka i wstaw na serwerek albo wrzuc mi na maila chodzi mi glownie o dzwiek.
widzialem juz wiele tlumikow ale wiekszosc z nich dawala dzwiek pustej puszki albo typowego dzwieku WRC, ja juz szukam dosyc dlugo i nic nie znalazlem chodzi mi o dekikatny pomruk z lekkim gwizdem ten od rs4 jest idealny ale boje sie ze 150KM tego nie pociagnie i wywale 300 funciakow w bloto :-?

: 26 wrz 2007, 13:25
autor: Cino
Koledzy to moze ja sie wypowiem, troche mialem doczynenia z wydechem i to nie w jednym aucie a w kilku i dziesiatki razy wydech byl przerabiany. A zaczynalem od poloneza;) po skode feilicje, safrane 3.0, golfa GTI mk3, a teraz biore sie za audice 2.8 V6, to z mojego wlasnego doswiadczenia, a i u znajomych widzialo sie to i tamto i slyszalo. Do rzeczy, uwazam ze jak robic wydech to nie tylko po to aby ladnie to wygladalo i ladnie brzmialo, uwazam ze jak robic wydech to tez po to aby zmienic dynamike auta ale oczywiscie na plus a nie na minus. Generalnie moja propozycja do uzyskania i ciekawego brzmienia i uzyskania wiekszej dynamiki bedzie przebudowa wydechu i zrobienie jakiegos sensownego dolotu.
1. (najpierw szukamy naszej sondy lambda i pamietamy ze przy przerobkach wydechu jej nie wolno ruszac!!!!!!!!! bo mozemy tylko nachrzanic) Jak ktos ma autko zasilnae gazem, smialo wywalamy katalizator, wstawiamy albo rure o tej samej srednicy zamiast katalizatora albo jak ktos bardzo kocha świsty- strumienice(moze byc podoba na ksztalt do kata aby nikt sie nie przyczepil) zreszta jazda bez kata nie tylko odmula autko ale i nie zmienia dzwieku no moze bardzo delikatnie, to jeszcze sprzedajac kata mamy na wydech koncowy kase i na koniec nie zatruwamy srodowiska bo i tak jezdzimy na ekologicznym gazie :)
2. srodkowego tlumika albo inaczej pierwszego za katem lepiej nie ruszac, no chyba ze chcemy jechac na konkurs na najglosniejszy wydech to droga wolna.....
3. Zajmujemy sie ostatnim, koncowym tlumikiem i kolejno:
- najlepszym i naprostszym wyjsciem jest wywalic seryjny tlumik a zastapic go sportowym jak zwal tak zwal. Jak wykonany z kwasowki to mamy spokoj na 3-5 lat. Aby nie pogorszyc osiagow autka dobieramy taki tlumik ktory ma srednica dolotu taka sama jak nasz stary tlumik, jak tlumik jest wolny przelotowy to uzyskamy troche lepsze osiagi a mam tu na mysli Nm! Konikow nie przybedzie moze 1-2-3KM w zaleznosci od pojemnosci silnika, natomiast Nm to nawet 10-20Nm jak jeszcze pokabinujemy sprytnie z dolotem zimnego powietrza.
-Jak nie chcemy aby nasze autko bylo glosniejsze a nabralo tylko basowego pomruku to jest taka zasada ze jak srednica wylotu z tlumika rowniez bedzie taka sama jak naszego poprzedniego wydechu to dzwiek nie powinien byc odczuwalnie glosniejszy, jak ma koncowke z dyfuzorem czyli z takimi malutkimi otworkami to nabierze on basowego pomruku ten nasz ukochany odglos pracujacej jednostki :) - powinien byc odczuwalny tylko na niskich obrotach. Jak chcemy cos wiecej wybieramy wieksza srdenice itd. Im wieksza srednica wylotowa naszej koncowki tym glosniej za autem - no i glosniej na calym przedziale obrotow.
Ja kiedys nie mialem zadnego tlumika, sama rura 50mm i puszka na koncu aby mozna bylo do czegos przyspawac koncowke wydechu ktora byla najwieksza jaka tylko byla na rynku bo miala 12cm srednice wylotu - stope mozna bylo wlozyc do wydechu. Glos niesamowicie mocny, autko dostalo skrzydel, takie testy robione byly w polonezie 1,5 na gazniku i bez problemu poldek wkrecal sie na 8000obr. zadnego dlawienia itd. ludzie mowili ze mam pod maska 2.0 - 2,5 heheh. tyle plusow a minusy? Sprzedalem radio po tygodniu bo go nie slyszalem, wygluszylem cale wnetrze i nic. dalej glosno, policja tylko czatowala na mnie wiec jak przejezdzalem i z daleka widzialem niebieskich to na jalowe obroty i na luzie sie czlowiek sunal, chociaz na tych obrotach pracowal jak V8, potega basu byla tak duza ze jak przyjezdzalem pod dom do dziewczyny to krzyczala zebym gasil silnik bo jej okna drzaly w domu. Sprzedalem autko i tyle bylo z tej glupoty ;) Kazdy wiek ma swoje prawa.
A glosno bylo bo ten dzwiek uciekal na calej dlugosci wydechu w kazda strone, dlatego tak fajnie chodza te wydechy ktore w srodku sa wygluszone wtedy dzwiek z puszki nie ucieka gdzie popadnie i przez to w aucie nie mamy glosno a ucieka przez koncowki nadaja naszej kolumbrynie agresywnosci. Kiedys zbudowalem wydech na wlsnym pomysle i dzialal w golfie cudownie, pochwale sie: najpierw wywalilem kata, srodkowy przenudowalem, rozcialem go i w srodku te rurki ktore wyprowadzaly spaliny w puszcze polaczylem aby byla plynnosc przelotu, ponawiercalem otworki aby zmienic cisnienie i aby jednak troche w ta termiczna wate uciekalo tych spalin ale aby nie mialy zawirowan. Koncowy wydech to juz mugen (do golfa pasowal mi taki) oczywiscie na maksa przelotowy ale wiedzialem ze bedzie bardzo glosno wiec jego tez rozcialem i przestrzen miedzy rura ze spalinami a reszta obudowy rowniez wygluszylem wata termiczna z rozwalajacego sie zburzonego uprzednio kominu z jakiejs fabryki. Wata gesta (podobna do szklanej) tylko tyle ze wytrzymuje ogromne temperatury wiec bylem spokojny. Efekt koncowy byl taki autko z serii mialo 10,4 do setki moj czas 9,97 ze 115KM wzrost az na 121KM dzwiek przepiekny, elastycznosc duza, cichy naprawde! a jak ostro dawalem po garach z 1-go na 2-gi bieg to na koncy wydechu czasami delikatnie plunelo ogniem-niewypalonym paliwem. A zauwazylem to dopiero po odworzeniu filmiku w domu na kompie hehe - miodzio.

Teraz o dolocie wam powiem, zakladamy albo stozek albo wlkad, doprowadzamy duzo zimnego powietrza nic na pale wszystko trzeba przemyslec jak ktos nie wie to prosze pytac podpowiem bo to nie takie proste jakby sie moglo wydawac, mam akcelerometr wiec robilem juz troche pomiarow z filtrem bez itd. itd. wiec cos nie co moge doradzic ale powiem na koniec ze to filtr wprowadzi najwiecej pomruku i rasowego dzwieku jak depniemy ostro w pedal gazu, a rowniez doda nam troche dynamiki w naszym aucie.
Ale sie rozpisalem, nie wiem kto to bedzie czytal, pozdro.

aha ktos tam pytal jaki wydech do 2,6 V6 nie wiem jaka jest srednica dolotu do tlumika ale podejzewam ze 60mm wiec z jednej strony tlumika cos takiego a koncowki wylotowe to tak aby to pasowalo pod zderzak jak w swoim cabrio 2.8 V6 bede zakladal wydech o koncowkach 2x76mm jak koncowki w wersji S2 :) o pieknym okraglym ksztalcie.
powodzenia :mrgreen:

A TU PROBA MOJEGO SERYJNEGO WYDECHU ;)

: 26 wrz 2007, 17:19
autor: homer
tomek_com pisze:homer, jak zamontujesz to zrob jakiegos filmika chociaz komorka i wstaw na serwerek albo wrzuc mi na maila chodzi mi glownie o dzwiek.
widzialem juz wiele tlumikow ale wiekszosc z nich dawala dzwiek pustej puszki albo typowego dzwieku WRC, ja juz szukam dosyc dlugo i nic nie znalazlem chodzi mi o dekikatny pomruk z lekkim gwizdem ten od rs4 jest idealny ale boje sie ze 150KM tego nie pociagnie i wywale 300 funciakow w bloto :-?
brzmi on tak (filmik innego kolegi z PKA80), z tym ze on ma wywalony tlumik srodkowy(nie wiem po co bo z tego co ja sie orientuje-moge sie mylic- to jest przelotowy) i wyciety kat. ja mam i kat i srodkowy a brzmi identycznie wiec milego ogladania/sluchania i powodzenia :mrgreen:

[ Dodano: 2007-09-26, 17:24 ]
Cino, to kolega mi zaprojektuje dolot do ABT :mrgreen: :-D :lol: :lol: bez urazy ale kminie juz chyba 2 miesiace i ani wkladow nie widzialem ani nic sensownego nie moge wymyslic co by to druciarnia nie byla :roll:

: 26 wrz 2007, 17:49
autor: mrx1983
Cino, ciekawa wypowiedz,milo bylo poczytac...

: 26 wrz 2007, 19:26
autor: Cino
wklady sa KN 150 w naszych papierach, na allegro bez problemu mozna dostac,a mozna i dzialac ze stozkiem ale pamietac trzeba ze to co zaprojektowano przez inzynierow lepiej nie modzic w domowym garazu - czyli lepiej nie zminiac dlugosci dolotu powietrza do kolektora ssacego, tak jak i poziomu bo to bedzie wplywac na prace naszej jednostki. Tu tez sa pewne zasady:
Im dluzsza odleglosc miedzy filtrem a kolektorem tym lepiej autko bedzie sie zbierac na niskich obrotach i odwrotnie. Jak wysokosc ulegnie zmianie to autko moze mniej ssac powietrza a jak bedzie za wysoko to bedzie sie dlawil nasz silnik. No i najwazniejsze filterek powinien byc maxymalnie odizolowany od cieplego powietrza, no i doplyw powinien byc tak przemyslany aby po:
1. nie brudzil sie zbytnio
2. aby woda nam sie nie dostawala na filterek
3. aby powietrze dostarczane bylo z poza auta wiec dolot albo od zderzaka, albo zza lub obok lampy przedniej a najtrudniej z boku na nadkolem czy z maski.
4. i na koniec wylot powietrza bo za duzo go tez nie moze byc jak chcemy np obudowac komore z naszym filtrem.
Reasumujac do pelnego sukcesu:
zimne powietrze, nie zmieniamy polozenia, odizolowac filterek i obudowac go. No i dbac o niego ;) ja stosowalem olej do tego przystosowany i mylem filterek i bylo miodzio. Znam goscia ktory ladnie obudowal filtr stozkowy i odizolowal go w ten sposob od cieplego pwietrza w jednostce benzynowej o pojemnosci 2,5 na hamowni moc wzrosla az o 15KM! powodzenia.