Strona 1 z 2

[All] Ciekawostka - Swap na 2.5tdi z A6 C4

: 21 cze 2010, 16:03
autor: funnyboy88
Witam, zastanawiam się jak wyglądałaby sprawa wstawienia silnika 2.5 TDi najlepiej w wersji 140 KM do naszych poczciwych 80tek :-) Na miejsce pod maską raczej nie będzie można narzekać, jednak zastanawiam się jak z przeniesieniem napędu, jaka skrzynia i czy w ogóle będzie to jakoś wykonalne :-) Czy ktoś już coś takiego widział, dowiadywał się bo sam o czymś takim myślał ? Jeżeli powieliłem temat, przepraszam, ale naprawdę nic takiego znaleźć nie mogłem. Haker ze mnie żaden :-P

: 21 cze 2010, 16:28
autor: trepek
Do łap powinien silnik pasować. Skrzynia 6 biegowa plus półośki, komp z elekryką i jedziesz :mrgreen:

: 21 cze 2010, 16:47
autor: funnyboy88
trepek pisze:Do łap powinien silnik pasować. Skrzynia 6 biegowa plus półośki, komp z elekryką i jedziesz :mrgreen:
O mocowanie się nie boję, wszystko można zawsze dorobić, chodzi o to, czy skrzynia nie będzie jakoś specjalnie cofnięta i czy podejdzie ta ori od tego 2.5 TDi z A6, 6stopniowa bez żadnego ale :-) Nie chcę bawić się za bardzo w zmiany mechaniczne by podkręcać swojego zetorka, myślę właśnie nad swapem na coś oszczędnego, mocnego i trwałego :-) Wybór padł na 2,5 TDi 5 cyl

: 21 cze 2010, 19:00
autor: Lukasz1988
Kolego powiem Ci że wolał bym za tą kasę to wsadzisz w tego całego swapa zrobić jakieś porządne mody i objedziesz trzy razy takie 2.5 :-) Jak się postarasz możesz wyciągnąć ze 160km z tego silnika i to dalej będzie chodzić jak trzeba.1.9 to naprawdę trwała i oszczędna jednostka Nie jestem miłośnikiem wsadzania innych motorów, jak dla mnie robi się trochę ulep. A kosztów nigdy nie odzyskasz

: 21 cze 2010, 19:11
autor: cinekp82
Kiedyś sam myślałem nad taką zabawką od tak żeby mieć coś innego ;)
Najprościej będzie wsadzić w budę po 2.3 wtedy będzie pasował na łapki.
Nie masz cięcia i spawania a mocowania silnika to nie wszystko.
Co do skrzyni zmienisz tylko zabieraki no i kaseta zmiany biegów (A4/B5)

: 21 cze 2010, 20:51
autor: UKI_XX
budy z 2.3 pod maską nie trzeba szukać bo jest taka sama czy to dla R4, R5 czy V6, moim zdaniem aplikacja R5 TDI jest sensowna gdyż zawsze można coś więcej dorzucić do tych 140KM i wtedy R4 wysiądzie, sam myślałem nad czymś takim i blokuje mnie jedyne brak $$ i czasu :-/

osobiście chodzi mi po głowie silnik 2.5TDI R5 (AEL 140KM) i buda z B4 2.8qattro, ze skrzynią od benzyny byłby problem bo TDI nie kręci się tak wysoko jak benzyna ale to tylko Vmax by ucierpiało, a żeby było i odejście i ładne Vmax to przydała by się skrzynia np z A4 quattro AFN

pomysł jest tylko ciekawią mnie opinie i jak by wyszło z realizacją ;-)

: 21 cze 2010, 21:06
autor: guziq
Skrzynia od 1,9TDI z audi A4 - 5 biegow. Pasuje w miejsce seryjnej, nie trzeba przerbiac tunelu itp jak w przypadku 6g

: 21 cze 2010, 21:07
autor: trepek
Do 90'tki b3 AEL też wejdzie bez problemu bo łapy te same co w b4.

@UKI_XX
Spalanie też by było wyższe na skrzyni od benzyny ale za to jakie odejście :mrgreen:

: 21 cze 2010, 23:56
autor: funnyboy88
Lukasz1988 pisze:Kolego powiem Ci że wolał bym za tą kasę to wsadzisz w tego całego swapa zrobić jakieś porządne mody i objedziesz trzy razy takie 2.5 :-)
Myślałem nad wzmocnieniem i modami, ale do tego przydałby się remoncik, by taka jednostka trochę posłużyła.. A wtedy koszta się wyrównują..
UKI_XX pisze:moim zdaniem aplikacja R5 TDI jest sensowna gdyż zawsze można coś więcej dorzucić do tych 140KM i wtedy R4 wysiądzie
Kolega ma rację, 2,5 TDi 140 KM ma w standardzie i nadal jest oszczędne i trwałe, w razie gdy zaczyna nam brakować mocy, drążymy temacik i robi się spokojnie tyle mocy co z niedającego już więcej rady 1.9, a myślę że z 2.5 TDi osiągnąć 200 KM to nie jest zbyt wielki problem...
UKI_XX pisze:osobiście chodzi mi po głowie silnik 2.5TDI R5 (AEL 140KM) i buda z B4 2.8qattro,
Tutaj niestety muszę ograniczyć się do swojej budy, bez Quattro... :-( tak daleko nie mam co brnąć bo zwyczajnie lepiej wyszłoby kupić A6 C4 w wersji S-line z 2,5 TDi i Quattro na pokładzie :-) a te na razie są jeszcze dość w cenie... :-(

Wracając do tematu, buda od poczciwego zetorka, do tego 2,5 TDi i wychodzi na to że skrzynia od A4.. Choć nie ukrywam że wolałbym skrzynie 6-o biegową.. ekonomia obudzi się w trasach...

: 22 cze 2010, 16:08
autor: Vision
funnyboy88 pisze:2,5 TDi 140 KM ma w standardzie
wtryski 0,210 i pompę 11mm po sofcie 180kM uzyskują , sam miałem takie plany , tylko $$$ blokowały jak szukałem , w tym roku można było A6 2.5TDI po dzwonku kupić za za 3000 jak dla mnie to było już za późno :-( , bo zagościł 1Z
R5 to bardzo udane i wdzięczne jednostki a dźwięk jest zniewalający :-P , kolega trochim ma b4 R5 Q mTDI link do jego galerii http://picasaweb.google.com/ukf4ever/CoupeQuattro# foty są stare i nieaktualne

: 22 cze 2010, 19:03
autor: funnyboy88
Czyli już ktoś wcisnął 2.5 TDi :-) No to trzeba wziąć się za kieszeń i szukać czegoś na zakupy :-)

: 22 cze 2010, 23:15
autor: UKI_XX
o ile się nie mylę to 2.5TDI R5 AEL ma wtryski 0.216 ;-) no chyba że takie cacko wkładali tylko do Volvo ale 2.5TDI AAT 115KM mogły mieć 0.210

: 23 cze 2010, 14:56
autor: skoti
A ja czekam na powodzenie planu bo po cichu też mi się kiedyś marzył taki silniczek u siebie :oops:
tylko ciiiiiiiiiiiii

: 23 cze 2010, 15:50
autor: trepek
AEL w b2? Srogo by było :mrgreen:

: 23 cze 2010, 16:09
autor: Vision
UKI_XX pisze:o ile się nie mylę to 2.5TDI R5 AEL ma wtryski 0.216 ;-)
fajnie by było , wielu twierdzi że od 150 kM to 216