Strona 1 z 1

[b3 1.6 PP] Modyfikacje - swap na 1.8 ?

: 25 cze 2010, 18:31
autor: sashatomashov
Witam. Czy silnik 1.8s będzie pasował do AUDI 1.6 ? Mam możliwość kupienia tanio pszczółki z dobrym silnikiem ale nie wiem czy da rade to przeswapować.

: 26 cze 2010, 08:17
autor: WOJTEK26
Napisz jaki to silnik 1,8 jaki ma układ zasialania.

: 26 cze 2010, 21:17
autor: Vision
sashatomashov pisze:Czy silnik 1.8s będzie pasował do AUDI 1.6 ?
tak p&p , zostaje tylko kwestia sterowania tego silnika ( elektryka) np 1.6 to gaźnik a 1.8 to mono wtrysk
do tej kasty możesz wkładać większość silników np Pb , TD, TDI kwestia $$$$

: 27 cze 2010, 22:04
autor: sashatomashov
Ja mam 1.6 PP na gaźniku a ten 1.8 też jest na gaźniku. Mam okazje kupić AUDI za tysiaka i pomyślałem że warto by zmienić silnik bo w moim nie ma już prawie kompresji i pali dużo oleju. Co polecalibyście tam wsadzić ?

: 28 cze 2010, 00:38
autor: sagem
Możesz wsadzić co chcesz, zależy ile masz pieniędzy i do czego ma służyć auto, proste.

: 28 cze 2010, 11:08
autor: sashatomashov
Powiedzmy, że pieniądze nie grają roli. Gdybym chciał wsadzić większy silnik z całym osprzętem to co trzeba by przerabiać? Zmieściłby się bez problemu czy trzeba by wstawiać inne półosie itd.?

: 28 cze 2010, 13:58
autor: skoti
sashatomashov pisze:Powiedzmy, że pieniądze nie grają roli.
No to bierz 7A lub 1.8t lub wiele innych i mocnych silników

: 29 cze 2010, 23:39
autor: kacper85
PP najtaniej i chyba najłatwiej zamienić jeśli zależy Ci na mocy na coś na mechanicznym wtrysku jak ACE czy 6A. W przypadku czegoś na wtrysku dochodzi masa elektryki.

: 30 cze 2010, 00:13
autor: sagem
Zmieściłby się bez problemu czy trzeba by wstawiać inne półosie itd.?
To zależy od mocy, ale jak zapakujesz coś mocnego to i skrzynia i półosie też będą do zmiany, przy 4.2 chyba serwo do zmiany, najmniej przeróbek będzie przy 4 i 5 cylindrowych silnikach, a i tak bez spawania się nie obejdzie, chyba że chcesz wsadzić coś od b3.



Jeżeli kasa nie gra roli, to automatycznie spalanie też nie, w związku z czym, LPG i traktory odpadają, bo po co Ci oszczędność, teraz możesz cieszyć się z jazdy, więc celował bym w jakąś doładowaną benzynę, lub 4.2 V8, najmniej kłopotów będziesz miał z 1.8T lub z 2.2T, ew 2.7 bi turbo ale tu pewnie było by trochę zabawy, 7a odpuść bo na pewno wyjdzie drożej z naprawami, częściami i po za tym silnik w porównaniu z tymi co podałem praktycznie nie rozwojowy. Moim zdaniem temat powstał tylko na forum i tutaj się pewnie skończy, ale jeśli masz na prawdę kase i chęci, to kupuj motor i rozpoczynaj projekt :mrgreen: Powodzenia <ok>

: 30 cze 2010, 00:49
autor: Audi 80 Polska
Tutaj opisałem jak w poprzednim B3 1,6 PP włożyłem inny silnik, jak rozwiązałem kwestie zasilania paliwem :arrow: https://audi80.pl/80-b3-16-pp-zamian ... t33746.htm

: 30 cze 2010, 08:59
autor: piotrek 250279
witam podepne sie pod temat.Terz u siebie zamiezam wykonac takiego swapa,Tylko ze u mnie pieniadze odgrywaja duza role.I w zwiazku z tym wlozenie tam 1,8 na gazniku moim zdaniem to najprostsze i najtansze rozwiazanie. Tylko mam pytanko czy podejda mi z mojego 1,6 niekture czesci (bo zamiezam kupic goly silnik z samym tylko gaznikiem) to jest alternator , rozrusznik, pompa wody , pompa wspomagania, chlodnica , i pod nogami pasazera jest taka metalowa puszka z takim grobym kablem co to takiego jest?jakies sterowanie?i czy to terz podejdzie do 1,8 .Moglby ktos cos mi powiedziec na ten temat?

: 30 cze 2010, 09:42
autor: Audi 80 Polska
piotrek 250279 pisze:Tylko mam pytanko czy podejda mi z mojego 1,6 niekture czesci (bo zamiezam kupic goly silnik z samym tylko gaznikiem) to jest alternator , rozrusznik, pompa wody , pompa wspomagania, chlodnica ,
Mi podeszły ale... Najbardziej bym się obwiał innego mocowania alternatora.
piotrek 250279 pisze:i pod nogami pasazera jest taka metalowa puszka z takim grobym kablem co to takiego jest?jakies sterowanie?i czy to terz podejdzie do 1,8
To jest komputer sterujący gaźnikiem Pierburg 2EE który występował tylko przy silniku PP. Jeśli chcesz jakieś 1.8 z grupy VAG to tam są zazwyczaj mniej skomplikowane gaźniki które nie mają komputera tylko co najwyżej skomplikowane podciśnienia.
Byłby potrzebny gdybyś zostawił stary gaźnik.
Jeszcze pozostaje skrzynia biegów bo te montowane przy PP są bardzo krótkie i ucierpi vmax i spalanie.

: 30 cze 2010, 09:52
autor: piotrek 250279
poczytalem aldi jak ty to zrobiles , i mysle ze gaznik terz bym zostawil bo autko chula caly czas na gazie itak.Ana vmax nia zalezy mi wogule bo itak jezdze 90 no czasami 120 jak wyprzedzam kogos . Auto jest stare a ja 2 dzieci woze ze soba przewaznie to niema co szalec.Ale za to na takiej krutkiej skrzyni przyspieszenie od 0 powinien miec dobre