Strona 1 z 2
[Coupe] Ciekawostka - Roznice miedzy 2.3 10V NG a 2.3 20V 7A
: 01 sty 2007, 12:55
autor: tweetyx
mam pytanko czym się różni silnik 2.3 10V od 2.3 20V oprócz głowicy i mocy bo chciał bym taki sobie włożyć do mojej audiczki! i czy trzeba dużo przerabiać orginał!
: 01 sty 2007, 21:59
autor: jmm
Osprzętem, sterowaniem silnika, zawieszeniem, hamulcami, obrotomierzem :mrgreen: , teoretycznie wszystkim
: 02 sty 2007, 16:23
autor: mrx1983
jmm pisze:Osprzętem, sterowaniem silnika, zawieszeniem, hamulcami, obrotomierzem , teoretycznie wszystkim
jak to sie przeklada na osiagi ?
: 02 sty 2007, 20:33
autor: foxbat
2.3 10v - 133-136KM 185-190Nm
2.3 20v - 170KM
no i trzeba liczyć się z odrobinkę większym spalaniem. Zużycie paliwa 2.3 10V (B4 Avant ośka manual) 8.3-10.7 l/100km. Co do 20v niech ktoś inny się wypowie.
zauważ że 10v ma ciut mniejszą moc od 2.0 16v (ACE-140KM) a 20v ma prawie tyle co V6 2.8 12v (AAH-174KM)
: 02 sty 2007, 21:44
autor: mrx1983
2.3 20v - 170KM ja chce to do mojej b3
: 02 sty 2007, 22:32
autor: jmm
2.3 20V 167/170KM i 220/225Nm, 0-100kmh 8.1s, Vmax 225kmh, Spalanie w Q od 8 do 15
: 03 sty 2007, 20:16
autor: foxbat
2.3 20v - 170KM ja chce to do mojej b3
A masz Quattro? Bez tego taka moc nie ma sensu. Mój fabrycznie 133-konny NG w ośce na mokrej nawierzchni zrywa przyczepność już przy 3000rpm na 1 biegu...
: 03 sty 2007, 20:19
autor: mrx1983
foxbat pisze:A masz Quattro? Bez tego taka moc nie ma sensu. Mój fabrycznie 133-konny NG w ośce na mokrej nawierzchni zrywa przyczepność już przy 3000rpm na 1 biegu...
nie mam,ale wszytkiego sie mozna nauczyc,ja lubie wyzwania
: 03 sty 2007, 20:23
autor: foxbat
Technika jazdy to jedno ale fizyka też swoje robi - w pewnych warunkach po prostu są spore trudności z wykorzystaniem potencjału autka - i to trochę irytuje - bo masz moc a nie możesz do końca z niej skorzystać - głównie to ruszanie i jazda po mokrych/śliskich nawierzchniach.
Ale z drugiej strony - jak już się trochę rozbujasz to te problemy znikają i wtedy zaczyna się niczym nie ograniczona przyjemność przyspieszania i korzystania z elastyczności silnika...
: 03 sty 2007, 20:31
autor: mrx1983
foxbat pisze:Ale z drugiej strony - jak już się trochę rozbujasz to te problemy znikają i wtedy zaczyna się niczym nie ograniczona przyjemność przyspieszania i korzystania z elastyczności silnika...
wlasnie o to chodzi
: 03 sty 2007, 20:41
autor: Cysztof
problemy oski polegaja tylko na starcie jezeli chodzi o sprint..ustaw oske i q z rolowanego startu na 3cim biegu i zobaczysz co lepiej wyniata....
ale i tak chcialbym miec q
: 03 sty 2007, 20:55
autor: jmm
foxbat pisze:2.3 20v - 170KM ja chce to do mojej b3
A masz Quattro? Bez tego taka moc nie ma sensu. Mój fabrycznie 133-konny NG w ośce na mokrej nawierzchni zrywa przyczepność już przy 3000rpm na 1 biegu...
Eeee bez przesady 7A to nie jakis potwór, zeby koniecznie wymagał Q, nawet fabryka wypuszczała Coupety i 90tki FWD.
Chociaz jak znam swoją furę to przy kazdym dynamicznym starcie w tej pogodzie by mielił :mrgreen:
: 03 sty 2007, 21:08
autor: foxbat
Volvo czy saaby mają i ponad 200KM w ośkach... Wydaje mi się tylko że skoro mialbym pod maską taką moc to nie po to żeby pilnować się z pedałem gazu i sprzęgłem przy ruszaniu. W sumie to moje odczucia co do osiek są dość jednostronne - jeżdziłem tylko ośkami (no i kiedyś fiatem125p) pierw 54KM a teraz mam 133KM i owszem jak już się zapnie II bieg to zaczyna się zabawa - ale jedynka to musi być z wyczuciem używana. O naprawdę dynamicznych startach w taką jak teraz jest pogodę (mokro) to można zapomnieć. A to "tylko" 133KM...a nie 170KM.
: 06 sty 2007, 14:55
autor: marcinelk13
tak samo myśle jak Maroonio ! :mrgreen:
: 19 sty 2007, 17:44
autor: UFOtm
foxbat pisze:2.3 20v - 170KM ja chce to do mojej b3
A masz Quattro? Bez tego taka moc nie ma sensu. Mój fabrycznie 133-konny NG w ośce na mokrej nawierzchni zrywa przyczepność już przy 3000rpm na 1 biegu...
A na jakich oponkach /kolach sie kolega porusza... przy standartach mieli ale wystarczy 17'' z 225 kapciuchem i juz nie bedzie tak latwo mielil...mi tez mieli nawet na 2 biegu 19'' z 215 na sobie ale tylko wtedy kiedy chce...technika jazdy jest najwazniejsza co pokazuje nie jeden zlot audi w ktorym uczestniczylem. Zawsze jednak mozna powiedziec ze jak jest slisko to quattro sluzy tylko do zabawy i nie chodzilo o czas... :mrgreen: