Strona 1 z 2

[b4 2.8 AAH] Modyfikacje - odpowiedni tłumik

: 07 lip 2010, 12:15
autor: Chuppa83
Mam dwie propozycje różnych ekspertów mianowicie chce nadać V6-tce trochę ciekawszy dźwięk, jeden warsztat oferuje wymianę katalizatorów na strumienice i środkowych tłumików na sportowe bez ruszania ostatniego tłumika. Druga propozycja obejmuje jedynie wymianę końcowego tłumika (Koleś który mi proponował samą końcówkę nie wydaje mi się zbyt wiarygodny). Dla ścisłości chce ciekawszego dźwięku który nie „wrzeszczy” i na autostradzie nie jest uciążliwy. Co myślicie?

: 07 lip 2010, 12:24
autor: kris0181
Jeśli chcesz ciekawczy dźwięk bez "wrzeszczenia" to myslę ze fajnie by było gdybyś wyciął katalizatory i dał jakiś ciekawy tłumik na końcu a środkowe zostawił ori.

: 07 lip 2010, 12:32
autor: Motostacja pl
kris0181 pisze:to myslę ze fajnie by było gdybyś wyciął katalizatory
Ale zostawienie pustej puszki po kacie to raczej niewskazane. Chyba że wstawisz w środek normalnie rurkę. Miałem okazje jeździć autami które miały pustą puszkę po kacie. Strasznie kijowo to brzmiało.

: 07 lip 2010, 12:39
autor: Chuppa83
Limit kosztów jaki sobie postawiłem to 700zł a dedykowanych tłumików ostatnich w tym przedziale cenowym nie znalazłem, montażowy mi odradzali.

: 07 lip 2010, 12:55
autor: Karto
Zamiast katów można wstawić małe środkowe przelotowe.
Mam tak u siebe w NG i na początku nie było dużej różnicy ale ostatnio pod dużym obciążeniem zaczyna bardzo ładne warczeć:) Nie wiem jednak czy to ten środkowy się przepalił w środku jak trzeba czy to któryś z innych.

: 07 lip 2010, 12:55
autor: PanGie
w aah końcowy tłumik ma wejście pojedyncze przynajmniej u mnie i nie ma problmu z doborem tych pseudo sportowych tłumików 8-)

: 07 lip 2010, 15:25
autor: Leo
żadnych k... strumienic! wywal katalizatory, wstawiając w ich miejsce małe tłumiki przelotowe, do tego zostaw środkowe oryginalne tłumiki, a końcowy wymień na sportowy i voila.

: 07 lip 2010, 15:59
autor: Chuppa83
Leo, Co masz do strumienic, że się tak oburzasz? Mówisz z doświadczenia? Strumienica podobno ładniej „chrupie” od przelotowego . A końcowy to masz na myśli montażowy? Ja nie chce żeby to było za głośne a nabrało ciekawszego dźwięku.

: 07 lip 2010, 16:30
autor: lesli
poczytaj o strumienicach

: 07 lip 2010, 16:37
autor: Chuppa83
lesli, Czytałem i ile postów tyle różnych zdań, dlatego szukam kogoś kto może coś konkretnego powiedzieć najlepiej z własnych doświadczeń. Handlarze oczywiście chwalą, mechanicy też różnie się wypowiadają wiec szukam jakiegoś uczciwego zorientowanego co dobrze doradzi.

: 07 lip 2010, 16:49
autor: gornik
Z tego co ja czytałem to jeśli strumienica to droga, a nie z allegro za 80 zł.
Dlatego też radziłbym wsadzić rury przelotowe.

: 07 lip 2010, 16:50
autor: Leo
właśnie Ci dobrze doradziłem.

przerabiałem wiele aut , czytałem o wielu strumienicach montowanych w autach, i nigdy, NIGDY strumienica nie spełniła swojego zadania, nie zwiększyła mocy, nie dodała dźwięku. Hamownie to potwierdzały.

Były nawet w niektórych projektach podejrzenia, że przez strumienicę silnik się zepsuł.
Co to znaczy "chrupie" :shock:

Ja przerabiałem w swoim Audi 80 2.6v6 kieeeedyś kieeedyś, zrobiłem tak jak Tobie napisałem, i dźwięk był bardzo bardzo przyjemny i wcale nie za głośny, dlatego wszystkim to polecam. Miałem ostatni tłumik SuperSprint uniwersalny, środkowych nie ruszałem, bo mój tuner nie zalecał, jedynie katalizatory wywaliłem i dałem zamiast nich tłumiczki małe przelotowe.

: 07 lip 2010, 16:52
autor: Chuppa83
gornik, warszat który proponował wersje ze strumienicami proponował 350zł za dwie plus środkowy za 100-200zł

: 07 lip 2010, 16:54
autor: gornik
Chuppa83, ciekawe czy porządne strumienice czy marże.
Ja to jestem świeżak, ale Leo miał już parę dłubniętych aut i
szczerze bym polecał jego opinię dotyczącą przelotowych tłumików.

: 07 lip 2010, 16:58
autor: Chuppa83
Leo, I to jest odpowiedź na jaką czekałem, 2.6 jeżeli w ogóle to pewno nie wiele się różni od 2.8. A „chrupanie” to jest naprawdę ciężko opisać ten dźwięk o który mi chodzi. Wielkie dzięki