Strona 1 z 1
[b3 2.3 7A] Modyfikacje - uturbienie na k26 od 2.2T
: 13 lip 2010, 08:07
autor: blackbikers
mam audi 90 2.3 ng dokupilem calego grata na parts z silnikiem 7a a ostatnio znalazlem za 700zl kompletny silnik 2.2turbo 10v i zamierzam turbo zalozyc do 7a a pozniej calosc przelozyc za ng koles juz kolektor dorabia z kwasowki i zobaczymy jak to bedzie ile mocy itp jeszcze uszczelka pod glowice tylko niewiem z skad wziasc grubsza na odprezenie tego silnika moze ktos wie kto lub gdzie takie cos maja?
: 13 lip 2010, 08:24
autor: !StaSiu
Poszukaj gdzieś aluminiowej uszczelki.
: 13 lip 2010, 09:28
autor: karolas123
Kolego, w warszawie jest warsztat który dorabia uszczelki, i kanapką tez by się zajoł.
: 13 lip 2010, 09:50
autor: Leo
chcesz odprężać uszczelką? Powodzenia...
Bezpieczniej dla silnika będzie jak wyfrezujesz odrobinę tłoki, żeby zmniejszyć kompresję.
: 13 lip 2010, 11:49
autor: karolas123
Leo, Z tego co mi wiadomo, to zaturbiając silnik nez turbiny, zwykle zakłąda sie odpręzające tłoki i własnie uszczelkę kanapkę...
: 13 lip 2010, 12:06
autor: chmiel25
Leo pisze:chcesz odprężać uszczelką? Powodzenia...
Nieżle ciekawy jestem powodzenia tego projektu. Posluchaj rad Leo.
I tak spłynie o ile odpali.
pozdro
: 13 lip 2010, 16:20
autor: Leo
karolas123 pisze:Leo, Z tego co mi wiadomo, to zaturbiając silnik nez turbiny, zwykle zakłąda sie odpręzające tłoki i własnie uszczelkę kanapkę...
Ano można. Przy silnikach które wywodzą się z dużego fiata, pewnie tak.
w 7A jak i innych 2.0/2.3/2.2 20v komora spalania jest niesymetryczna, co powoduje, że odprężając uszczelką na kanapkę, ryzykujemy pojawianiem się spalania stukowego/detonacyjnego w komorze spalania.
przy niewielkich doładowaniach, być może i nic się nie stanie, ale, nie po to zakłada się uszczelkę, żeby mało ładować doładowania. Bo przy niewielkim doładowaniu to i odprężenie niekonieczne jest.
: 13 lip 2010, 17:19
autor: karolas123
hhhhhhmmmmmmmmm
: 14 lip 2010, 06:23
autor: blackbikers
ja gadalem z gosciem ktory ma firme tunningujaca mechanicznie i mowil ze tlokow lepiej nie frezowac bo beda slabsze lecz tylko uszczelka do 0,5bara na turbinie wiec sam juz nie wiem w przyszlosci jak wpadnie co grosza to kupie kucizne w stanach LEO a ty ile masz w tej s2?
: 14 lip 2010, 07:22
autor: Leo
ano właśnie, głowica jest niesymetryczna i ona daje niesymetryczną komorę spalania.
Wystarczy przyjrzeć się, jak zawory wchodzą w cylindry, pod jakim kątem.
Audi Sport kombinowało w swoich czasach z głowicą 20v do 2.2T symetryczną, gdzieś nawet miałem fotki, ale niestety czas tego silnika dobiegł końca i nie zostało to wprowadzone.
Ja bym nie kombinował z odprężaniem.
ps. moje auto jest opisane w garażu tutaj na forum.