Strona 1 z 1

[All] Modyfikacje - zmiana rostawu srub 4x108 > 5x112

: 10 sie 2010, 09:54
autor: grzechas_audi
Witam, moje pytanie jest następujące, w jaki sposób można zmienić rozstaw śrub w audi b4. każdy wie że w serii jest 4x108 a ja bym chciał 5x112 ze względu na większą możliwość doboru felg. i ewentualnie jaki był by koszt takie przeróbki? pomijam dystanse gdyż można takie zrobić za 500-600zł z tym że wtedy przy mocowaniu felgi trzeba pominąć 5 śrubę więc odpada, z góry dzięki za info. pozdrawiam

: 10 sie 2010, 10:11
autor: Dziki
https://audi80.pl/80-b4rozstaw-srub- ... 590,30.htm
szukaj C4 2.3 na dawce ;-)
edit. mój błąd c4 miały tylko 82mm łożysko czyli zwrotnice od V6 musiałbyś założyć co za tym idzie półosie... narazie to teoria, praktycznej możliwości nie mam jak sprawdzić

: 10 sie 2010, 11:12
autor: szuan
grzechas_audi, właśnie z bratem jesteśmy w trakcie takiej przeróbki w coupe quattro '89r.
jeśli łożysko ma te 75mm (nie pamiętam dokładnego wymiaru), to zapomnij o rozstawie większym niż 110, choć i to jest bardzo niebezpieczne :roll:

średnica kołnieża piasty gdzie są otwory na śruby nie pamiętam dokładnie ale chyba ma ~120mm jakoś i nawet gdybyś zaspawał otwory i chciał nawiercić nowy rozstaw 5x112, to wyjdzie dokładnie na samej granicy i jesteś krótko mówiąc w czarnej d0pie :roll: no chyba, że jesteś hardkorem i lubisz gdy wyprzedzają cie koła <lol>
- ori piasty, z tyłu mają takie jakby wyżłobienia między otworami 4x108 z nabitymi numerami i grubośc tego jest chyba z 3-5mm

wytoczenie jednej piasty u tokarza w małym warsztacie niedaleko mnie wynosi 130-150pln z materiałem (zalezy czy dużo roboty) choć max bezpieczny rozstaw, to chyba 5x108, czy tam 5x110 :cry: (jeszcze dziś brat miał podskoczyć do firmy wykonującej materiały na zamówienie tylko dla wielkich firm i czasem znajomych :mrgreen: )

aaaa i niestety NIE MA możliwości wytoczenie piasty o większej średnicy kołnieża ponieważ blokuje znowu wewnętrzna strona tarczy hamulcowej <czapa>
**********************************************************************

nasz sposób jest taki, że felgi które leżą w garażu RH są z ogromnym ET75 (norma w skrecanych RH) i rozstawem 5x112, które muszą być zakładane wraz ze specjalnymi adapterami do tych felg, czyli wykonamy 4 adaptery przykręcane do piasty z nowym rozstawem 5x1xx oraz później przykrecamy felge z rozstrawem5x112 i voila!

u mnie znowu plan jest na założenie innych felg ale z adapterem (piasta)4x108->5x1xx(felga) - info będzie pewnie w okolicach końca sezonu bo aktualnie jestem bez pracy ;-)

a nad coupe Q prace cały czas powoli trwają ;-)

pozdrawiam <mikolaj>

[ Dodano: 2010-08-11, 19:57 ]
jedno koło już na miejscu ;-)
Obrazek Obrazek Obrazek

: 14 sie 2010, 08:10
autor: PanGie
Koledzy jak sie nie da jak sie da :lol: szukaj c4 jako dawce ja mam 2,8 to też byl 2.8 i mam co chcialem i zaloże jeszcze zaciski brembo bo mam ale musze zobaczyć jak mi to wyjdzie finansowo bo chce pare modyfikacji tam zrobić i mam inne ciekawe autko na stanie, a o piastach pod 5x112 bylo na forum

: 14 sie 2010, 09:06
autor: SowaBezOka
Temat juz byl walkowany: Zmiana piasty z 4x108 na 5x112