Strona 1 z 2
[b4 2.0 ABK] Modyfikacje - Uturbienie
: 17 sie 2010, 19:48
autor: Backi
Witam. Zastanawiałem się nad wsadzeniem sprężarki do swojego audi...
Jest to b4 z motorem 2.0 8v.
Chciałem dowiedzieć się jak duże były by tego koszta, ile bym na tym zyskał i co trzeba przerobić (bo słyszałem żę ciąć podłużnice)
Pozdrawiam
: 17 sie 2010, 20:00
autor: masrepus
Chcesz założyć sprężarkę czy turbosprężarkę. Wszystko się da zrobić. Kwestia kasy i chęci. Jak się znasz na temacie to zrobisz to w granicach kilku tysi, a jak zlecasz komuś to wartość dwóch twoich audic przekroczy
. Jak chcesz to mam do sprzedania kompletny swap na abc 2.6 150KM w dobrych pieniądzach. Jest też możliwość zrobienia u mnie tego swapa. To tak na marginesie jakbyś nie wiedział do końca czego chcesz. Jeśli koniecznie sprężarka to koszta są duże. Poszukaj na specjalistyczny forach od tuningów mechanicznych bo tam są naprawdę fachowcy którzy umieją doradzić i ty się tam możesz dużo naczytać. Jeżeli jesteś w tym zielony to powiem ci ze roboty jest z tym 5 razy więcej niż się wydaje. Zależy też na jakie moce celujesz i na jakie doładowanie się nastawiasz. Trzeba wsadzić jakiegoś ecu mastera, dodatkowe lub wydajniejsze wtryski, turbo, dorobić kolektory, zrobić ic, odprężyć silnik i wiele pierdół.
: 17 sie 2010, 22:00
autor: kyjo
jeśli pytasz o takie rzeczy to napewno nie n tym forum tu zaraz polecą posty że i tak tego nie zrobisz , nie opłacalne i takie tam..
Jak jestes powaznie zainteresowany to najpierw zasiegnij lektury bo duza droga przed Tobą..
powdzenia
: 17 sie 2010, 22:44
autor: turbofin
Kolego jak masz głowę, chęci i jesteś obeznany w tym temacie to kombinuj
Ja zamontowałem do swojej audicy kompresor , gaźnik weber i dwa reduktory gazu i też hula :mrgreen:
Jak kolega
masrepus napisał zależy czego oczekujesz po takiej modyfikacji, jakiej mocy wyjściowej sie spodziewasz. Jeżeli ma to być doładowanie rzędu 0,4 bara to jest to opłacalne. Do takiego doładowania polecałbym kompresor.
: 17 sie 2010, 22:56
autor: Backi
chodzi mi o uzyskanie mocy ok 150 km (seryjnie 115)
a samochód hula na gazie także z tego co wiem to trzeba turbo regulować pod gaz jeśli chce się na gazie jeździć...
Chyba że zna ktoś jakiś inny sposób na podwyższenie mocy w rozsądnych pieniądzach, bo jak każdy wie ze 115 wymarło 50 przez podtlenek gazotu
: 17 sie 2010, 23:03
autor: sagem
Chyba że zna ktoś jakiś inny sposób na podwyższenie mocy w rozsądnych pieniądzach, bo jak każdy wie ze 115 wymarło 50 przez podtlenek gazotu
Rozsądnych pieniądzach? to jak, chcesz uturbiać czy jak najtaniej zwiększyć moc czy inaczej rozumując przyjemność z jazdy ? W ogóle co znaczy rozsądne pieniądze, 5, 15 tysięcy ? czy 1000 zł?. Najpierw odpowiedz na to pytanie potem można kombinować dalej
. Jeżeli pojawiło się hasło " rozsądne pieniądze " to czy chce, czy nie chce muszę powiedzieć Ci że sprzedawaj swoje ABK i szukaj AAH lub 7A, to najrozsądniejsza z możliwych opcji w Twoim przypadku, jeśli nie to kolejnym etapem będzie swap, dopiero potem można bawić się w uturbianie...
: 17 sie 2010, 23:41
autor: LUKASZdiy
Backi,
jak chcesz montowac turbo zacznij od remontu silnika, turbo obciaza silnik, sam piszesz ze z 50 koni ci wymarło to moze zanim pompowac powietrze poprostu przywróc silnik do stanu idealnego taniej i lapiej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nie naduzywaj wielokrotnie znaków interpunkcyjnych.
: 18 sie 2010, 07:55
autor: masrepus
Silnik pod takie mody musi być naprawdę w nie złej kondycji. Nie może mieć zaniżonego stopnia sprężania, panewki muszą być ok i ogólnie całość musi być w stanie bliskim nówki bo wiele elementów dostaje po dupie i jak są w silniku jakieś luzy to się to szybko wysra.
: 18 sie 2010, 09:01
autor: Motostacja pl
masrepus pisze:Nie może mieć zaniżonego stopnia sprężania
A nie czasem odwrotnie? To znaczy przy większym ciśnieniu turbodoładowania wskazane jest raczej odprężenie silnika.
: 18 sie 2010, 12:45
autor: Audi 80 Polska
Może kolega się przejęzyczył a chodziło mu o ciśnienie sprężania...
: 18 sie 2010, 14:02
autor: jacekku
masrepus, napiszesz co rozumiesz pod pojęciem "dobre pieniądze"? Chodzi mi konkretnie o tą jednostkę którą posiadasz.
Osobiście jestem pełen podziwu dla kolegi tubofin, który odważył się na ten krok i dokonał doładowania eatonem, którego również uważam za leprze rozwiązannie a niżeli turbiny ale jest to pewnie rzecz gusu,a o gustach się nie dyskutuje
: 18 sie 2010, 15:21
autor: masrepus
aldi pisze:Może kolega się przejęzyczył a chodziło mu o ciśnienie sprężania...
Chodziła mi o to że silnik przed rozpoczęciem modów musi mieć ciśnienie bliskie oryginałowi a nie uturbiac silnik z przedmuchami.
jacekku pisze:masrepus, napiszesz co rozumiesz pod pojęciem "dobre pieniądze"? Chodzi mi konkretnie o tą jednostkę którą posiadasz.
Osobiście jestem pełen podziwu dla kolegi tubofin, który odważył się na ten krok i dokonał doładowania eatonem, którego również uważam za leprze rozwiązannie a niżeli turbiny ale jest to pewnie rzecz gusu,a o gustach się nie dyskutuje
Dobre pieniądze zawsze są do uzgodnienia cena za komplet do swapu może być naprawdę atrakcyjna, zwłaszcza że daję gwarancję na sprzedawany silnik. ok 1400zł
: 19 sie 2010, 06:36
autor: jacekku
masrepus, skoro mowa o takich pieniądzach to przyznaję Ci absolutną rację i w takim wypadku, poleciłbym swapa.
: 19 sie 2010, 08:25
autor: masrepus
Taniej nie da się nic wymodzić ale trzeba doliczyć sobie to że będzie z tym sporo roboty żeby to poprzekładać.
: 19 sie 2010, 08:52
autor: Kokolino
Koledzy, ale staryczy juz tego spamu. <spam> Prosze wrócić do tematu.