Zastanawiałem się na swapem silnika G60 do audi 80 B3 1.8 S. Co o tym sądzicie? Zastanawiam się nad spasowaniem silnika i skrzyni, czy da się to jakoś połączyć?
Czy mocowanie silnika będzie pasowało?
Czy skrzynia wytrzyma?
Czy sprzęgło z G60 będzie pasowało?
Zastanawiałem się na wstawieniem takiego silnika, który będzie bazą do dalszych modyfikacji. Zrezygnuję z oryginalnego kompresora g60 a myślę wstawić jakiś kompresor np. Eaton m62 albo jakieś turbo. Do tego IC i jakiś konkretny wydech - kolektor 4w1 i układ wydechowy 2,5 cala. Może lepiej by było pokombinować ze wstawieniem G60 do audi 80 B3 2.0 16v ? Co myślicie o takiej modyfikacji?
: 11 wrz 2010, 16:53
autor: GerB3
Mocowania pewnie trzeba bedzie przerobić w jakimś stopniu, co do skrzyni i sprzęgła to nie wiem. Plan bardzo dobry, G60 ma bardzo duzy potencjał, ja bym przerzucił cały silnik z kompresorem, w dodawanie kompresora do 2.0 16V nie bawiłbym się. G60 też miałoby śmigac na gazie?
: 11 wrz 2010, 21:50
autor: turbofin
Na początek nie zakładałbym gazu, może później można by założyć instalację gazową opartą na wtryskach gazu .
Zastanawiało mnie kupno audi 80 b3 2.0 16v i włożenie do niego silnika G60. Te auto ma seryjnie 137 KM to pewno ma mocniejszą skrzynię i podzespoły od 90- cio konnej.
: 12 wrz 2010, 14:26
autor: PI7er
Jest takie Polo 86C kolegi Adny, tam siedzi 2.0 16v z jakiegos VAGa amerykanca w seri mial 136KM i tyle tez pkazal na hamowni. Auto z podluznicami i wozkiem zawieszenia z golfa MK2. Ostatnio tam dolozyl kompresor z G60 i odprezyl silnik. Na majówce stanol na 1/4 z Polo 6N2 1.8T 180KM i zostawil je spokojnie z tylu...
Tylko czy nie lepiej kupic 1.8T odrazu i dlubac, masz duzo wieksze prawdopodobienstwo ze 1.8T bedzie zdrowszym silnikiem, a najlepiej to poszukaj 5 garów z turbo do swojej budy
Czy można by spasować np silnik 2.0 ze skrzynią 1,8 albo 1,8 g60 ze zwykłym 1.8 lub 2.0 16 V ze skrzynią z 1.8 ?
Podobno bloki G60 i 1,8 90 KM są takie same ale nie jestem tego pewien na 100 %.
: 14 wrz 2010, 16:45
autor: GerB3
turbofin pisze:
Podobno bloki G60 i 1,8 90 KM są takie same ale nie jestem tego pewien na 100 %.
Wg. ETKI blok PG z g60 jest taki sam jak RP czyli odpowiednika naszych JV i PM więc wychodzi że są te same:
: 14 wrz 2010, 18:12
autor: turbofin
Jesteśmy na dobrej drodze . Można coś pokombinować z tym silnikiem. Jeżeli blok jest ten sam to powinien pasować do skrzyni. Ciekaw jestem jak wygląda sprawa sprzęgła ?
Czy sprzęgło z G60 ( tarcza + docisk ) spasowało by sie z wałkiem wychodzącym ze skrzyni?
Jaka jest różnica pomiędzy sprzęgłem z G60 a sprzęgłem z PM czy JV ?
: 14 wrz 2010, 18:42
autor: PI7er
Kup 2.0 16V odprez tlokami z ABK lub ABT i dmuchaj, pozostaje tylko niewiadoma ile wytrzymaja tloki seryjne albo odrazu kupuj kute tloki przeznaczone do odprezania ABFa.
: 14 wrz 2010, 18:44
autor: Dziki
skrzynia pasować bedzie zawsze do silnika czy to silnik 4 cylindrowy a skrzynia od V6, R5 itp. różnica może być w kole zamachowym, co za tym idzie trzeba mieć pod nie rozrusznik odpowiedni.
Wszystkie 80 B3 i B4 z tego co widzialem maja na 23 zeby, moze wystarczy kupic tarcze 228mm od ABK/ACE na 23 zeby...
: 15 wrz 2010, 15:23
autor: turbofin
Z tego co się zorientowałem, to w audi 80 wszystkie tarcze są na 23 zęby. Różnica jest w średnicy tarczy.
210 mm x 23 - wszystkie 1,6 i 1.8 oprócz 1.8 quattro
228 mm x 23 - wszystkie 2,0 ( 3a, 6a, add, abk, ace ) oraz 2.3 NG
228 mm x 28 - PG, ABF, VR6
[ Dodano: 2010-10-18, 23:46 ]
Myślę, że można by spasować silnik PG ze skrzynią od 1,8 90 KM. Wałek w skrzyni ma 23 zęby a średnica tarczy w PG ma 228 mm to można by do silnika PG zamontować tarczę sprzęgłową od 2.0 pod docisk G60. Czy może ktoś to sprawdzić ? Czy tarcza sprzęgłowa od PG różni się od tarczy od 2,0 (pomijając wielowypust )?