Strona 1 z 1
[b4 2.0 ABK] Modyfikacje - swap na 2.3 NG
: 15 wrz 2010, 12:25
autor: snufflux
Witam. Jest to moj pierwszy temat tu na forum takze prosze o zrozumienie. Posiadam Audi B4 z silnikiem 2.0 ABK w ktorym poszly panewy a z tym ze trudno dostac ten silnik lub jest to bardzo daleko co mi sie nie oplaca chcialbym zamontowac 2.3 E gdyz mam tanie dojscie i moje zapytanie do was drodzy forumowicze co bede potrzebowal do swapa? Czy skrzynia podejdzie czy musze kupic od 2.3 ? Jakie prerobki sie z tym wiaza ? Mial juz ktos do czynienia z tym lub bawil sie w takie cos? Prosze o rady i podpowiedzi co musze zakupic, przerobic. Z gory uprzejmie dziekuje.
: 15 wrz 2010, 12:37
autor: Audi 80 Polska
Trochę roboty będzie, skrzenia podpasuje tylko tulejki ustalające trzeba będzie przełożyć.
Włożenie silnika to połowa sukcesu bo trzeba będzie przeszczepić cały wtrysk, wiązki czyli trzeba co nieco porozbierać wnętrze.
Nie wiem jaką cenę będziesz musiał ale jeśli nie będziesz miał żadnych promocji to za osprzęt dasz drugie tyle ile silnik kosztuje.
Po drugi NG z zajechanym mechanicznym wtryskiem szczególnie przy pracy na LPG to będzie koszmar nie do ogarnięcia.
Tutaj podobny temat ale w drugą stronę:
https://audi80.pl/b4-23ng-zamiana-si ... t36732.htm
I
popraw nazwę tematu zgodnie z
zasadami nazywania tematów bo administracja skasuje go.
: 15 wrz 2010, 13:07
autor: snufflux
A czy bede musial sprzeglo zmienic ?
: 15 wrz 2010, 21:17
autor: shellah
jeśli sprzęgło jest w dobrym stanie to raczej nie musiałbyś wymieniać ale dlaczego akurat NG?
Proponowałbym poszukanie jakiegoś ABT bo tylko skarbonkę sobie możesz sprawić
: 15 wrz 2010, 23:46
autor: dave9331
NG hmmm czyżby dla tego pieknego niepowtarzalnego brzmienia silniczka ? hehe
silniczek jezeli jest w dobrym stanie kolego to nie ma z nim zadnych klopotow.
Z tego co slyszalem to ten silnik nie znosi gazu.takze nie polecałbym montowania lpg.
Jezeli chcesz miec go w benzynce to lepiej zebys mial gruby portwel
Silnik sporo pali (moje spalanie to okolo 10-13 l/100 ) a w miescie przy ostrej jezdzie hehe spali tyle ile wlejesz
ale ja noge mam ciezka
Naprawde polecam ten silniczek .
ehh...i ten dzwięk
: 16 wrz 2010, 01:12
autor: PI7er
Koszt panewek to ok 150zł, jezeli zostal porysowany wal to dodatkowo 100-200zł.
Jest sens szukac inny silnik, który tez bedzie niewiadomą ? Jezeli juz sie upierac przy innym silniku to ABK jest wlasnie najlepiej dostepnym silnikiem do B4...
: 16 wrz 2010, 11:40
autor: snufflux
Tak owszem dzwiek przepiekny hehe
. Wal niestety stanal i silnik sie zatarl wiec to naprawde nie ma sensu. Chce zalozyc piecio cylindrowca. Duzo przerobek z instalacja ? Co trzeba bedzie zmienic z nia ?
: 16 wrz 2010, 14:40
autor: Audi 80 Polska
snufflux pisze:Duzo przerobek z instalacja ? Co trzeba bedzie zmienic z nia ?
Trzeba będzie wymienić połowę instalacji elektrycznej (jeśli o nią Ci chodzi). Chodzi o część silnik > skrzynka bezpieczników > wiązka komputera. I dlatego należałoby wywalić pół wnętrza aby się do niej dobrać.
To wariant optymistyczny jeśli będziesz miał wiązki z B3/B4, jeśli z innego modelu to na elektrykę pójdzie więcej czasu i pieniędzy niż na mechaniczne sprawy.
Tylko czasem trudno o niepocięte wiązki bo większość szrotów zamiast zdejmować kostki i wyciąć kable w całości wycina co się tylko da przy użyciu sekatora.
: 17 wrz 2010, 12:55
autor: snufflux
A powiedzcie mi jesli zostawie ta skrzynie od ABK to bedzie duza rozncia w przelozeniach ?
: 17 wrz 2010, 14:17
autor: jacekku
Lepiej powiedz ile kasy i czasu jesteś w stanie przeznaczyć na swapa? Robiłem prostrzy swap z abt na ada. To tylko wbrew pozorom wydaje się takie proste. W Twoim przypadku dodatkowo byś musiał ingerować w wydech.
: 17 wrz 2010, 23:43
autor: snufflux
Kompletny silnik z osprzetem i skrzynia biegow plus komputer, puszka bezpiecznikow, pompa paliwa i lapy silnika juz mam. Co jeszcze bede potrzebowal procz wiazek ?
[ Dodano: 2010-09-20, 14:02 ]
Kurcze przedni pas nie pasuje i co teraz? Musze kupic przednia belke od 2.3 ?