Strona 1 z 1

[All] Modyfikacje - Rozwiercanie przepustnicy

: 16 wrz 2010, 16:07
autor: PI7er
Jak w temacie ma ktos sprawdzony sposób, aby rozwiercic przepustnice ? Czy mozna to zrobic w warunkach domowo garazowych ? Czym ?

: 16 wrz 2010, 18:57
autor: _DJ_3
a po co chcesz ją rozwiercać? w jakim celu? i jak dużo ma być rozwiercona?

: 16 wrz 2010, 22:28
autor: PI7er
Dokladnie chodzi o monowtrysk, fabrycznie ma 38mm potrzebowal bym go rozwiercic do 42-44mm. Silnik ma dostawac wiecej powietrza.

: 17 wrz 2010, 00:05
autor: Audi 80 Polska
Tylko jak powiększysz przepustnicę to na benzynie może być problem z jazdą bo wtedy będzie benzyny za mało dostawał w stosunku do powietrza.

: 17 wrz 2010, 00:07
autor: PI7er
Docelowe paliwo to LPG ale dawke benzyny tez mozna zawsze zwiekszyc...

: 17 wrz 2010, 19:48
autor: _DJ_3
a za przepustnicą jest na tyle szeroko żeby pociągną tyle co da 42-44mm?

: 17 wrz 2010, 22:38
autor: shellah
zdaje mi się że Skull u siebie coś takiego robił ale musiał później nadlewkę wykonać bo ścianki brakowało :-P

: 17 wrz 2010, 22:47
autor: GerB3
Przypuszczam ze samo powiększenie przepustnicy niewiele da skoro średnica kolektora pozostanie bez zmian - bedzie wąskim gardłem ;-)

: 17 wrz 2010, 23:13
autor: shellah
ale za przepustnicą kolektor ma większą średnicę więc napewno jakieś efekty przyniesie

: 19 wrz 2010, 20:35
autor: turbofin
Na pewno jakieś efekty będą. U mnie seryjny gaźnik ma 20 i 26 mm. Po zmianie na gaźnik weber o przelotach 2x34mm osiągi auta znacznie sie poprawiły, prędkość max wzrosła o 10 km/h no i auto lepiej przyspieszało i szybciej wkręcało sie na obroty.

: 25 lut 2011, 00:07
autor: king86
A może ktoś zna firmę która dobrze to zrobi i dorobi motylek(klapkę).? :?:

: 25 lut 2011, 11:11
autor: Słonik
PI7er, pierwsza sprawa to musisz sobie ogarnac taka klapke o srednicy do jakiej chcesz rozwiercic przepustnice. druga kwestia to taka ze w warunkach domowych nie polecam bo powierzchnia musi byc idealnie spasowana z klapka, jesli beda szczeliny to obroty na biegt jalowym bedziesz mial za wysokie bankowo, taki zabieg ogarnac powienien kazdy szlifierz ktory zajmuje sie obrobka glowic i cylindrow.

Mozna tez rozszlifowac przepustnice ale tylko na wejsciu i wyjsciu pozostawiajac miejsce styku z motylkiem nietkniete, poprostru wygladzasz tam wszystkie nierownosci oraz progi a calosc rozszlifowujesz do srednic przed i za przepustnica, srubki trzymajace motylek do trzpienia rowniez zeszlifowujesz tak aby nie wystawaly poza trzpien, uwaga wczesniej najlepiej wkrecic je na dobry klej do gwintow zeby sie nie okazalo ze ktoras sie wykrecila i pofrunela w cylinder.

: 25 lut 2011, 11:48
autor: king86
Słonik, pierwsza sprawa to raczej rozwiercenie a później dopasowanie klapki do średnicy przepustnicy.
A co do rozwiercenia to pozostało tylko przejść się do okolicznych ślusarzy i szlifierzy :roll:

Kilka fotek :
:arrow: standardowa przepustnica 38mm;
Obrazek

:arrow: rozwiercona i odchudzona oś przepustnicy 43mm;
Obrazek

:arrow: porównanie osi przepustnic;
Obrazek

:arrow: klapki w tym przypadku 38mm i 43 (max rozwiert bez tulejowania przepustnicy to 46-47mm)
Obrazek