Strona 1 z 2

[b3 1.8S JV] Modyfikacje - zmiana gaznika na weber 2x34

: 19 wrz 2010, 20:51
autor: turbofin
Jeśli ktoś posiada audi 80 na seryjnym gaźniku keihin to warto zmienić go na weber 2x34. Koszta takiej modyfikacji są niskie a efekty zadowalające. W moim przypadku auto na gazie było o 10 km/h szybsze, lepiej przyspieszało i szybciej wkręcało się na obroty. Przy tak dużych przelotach gaźnik ciężko było dostroić, żeby dobrze chodził na benzynie, ale mi się to udało . Efekt był taki, że auto rozpędzało się do 213 km/h, ale paliło bardzo dużo benzyny i trzeba było w czasie jazdy trzymać powyżej 2000 obrotów.

: 20 wrz 2010, 10:55
autor: Zima783
Ale to trzeba ten gaznik ustawiac???

: 20 wrz 2010, 18:02
autor: turbofin
Zima783 pisze:Ale to trzeba ten gaznik ustawiac???
Tak jeśli zwiększymy przeloty gardzieli to trzeba pozmieniać, dopasować dysze od paliwa i powietrza a na gazie wyregulować reduktor.

: 20 wrz 2010, 18:16
autor: GerB3
A ile wynosiły wolne obroty ? Podniosły się w stosunku do serii? Mówię o zimnym i ciepłym silniku.

Re: [Audi 80 B3 1.8S zmiana gaznika na weber 2x34]

: 20 wrz 2010, 19:58
autor: PI7er
turbofin pisze:Przy tak dużych przelotach gaźnik ciężko było dostroić
turbofin pisze:ale mi się to udało
turbofin pisze:trzeba było w czasie jazdy trzymać powyżej 2000 obrotów.
:?: :roll:

: 21 wrz 2010, 14:42
autor: Audi 80 Polska
To jest taki Weber jak w Polonezie albo 125p (tylko tam chyba były mniejsze gardziele)?
Jeśli tak to czy mieścił się on z mikserem od gazu i obudową filtra powietrza pod maską :?:

: 21 wrz 2010, 14:58
autor: Dziki
Mi zalegają gaźniki 4x od jakiegoś motorka juz teraz nie pamietam od jakiego...
wypadało by kupić jakieś 4cylindrowe autko i się dokształcić :roll:
ale gdyby ktoś chętny to sprzedam <ok>
ewentualnie zacząć kompletować graty, płyte z otworami do przykrecenia "kolektora" ssącego juz mam pod głowice z jednopunktem/gaźnikiem, jednak jak dobrać długość kanałów które proste nie bedą mogły być...
Gaźniki bedą szły w bok a nie do góry wiec lepiej bedzie je upchać.
aldi pisze:czy mieścił się on z mikserem od gazu i obudową filtra powietrza pod maską :?:

mając 1.8 NE pamiętam że po zastosowaniu miksera pod ten talerz z filtrem powietrza i zastosowaniu jednej śruby centralnej zamiast 3 trzymających ten talerz do gaźnika, powstała mi dziwna skaza na masce od wewnetrznej strony :mrgreen:
wiec wypadałoby zeby wszystko sie obyło bez cięcia maski przy takich gaźnikach od poldka które są jednak wysokie :idea:

: 21 wrz 2010, 21:57
autor: turbofin
GerB3 pisze:A ile wynosiły wolne obroty ? Podniosły się w stosunku do serii? Mówię o zimnym i ciepłym silniku.
Obroty dało się wyregulować tak jak nam odpowiadało zarówno na benzynie jak i na gazie.

[ Dodano: 2010-09-21, 22:08 ]
aldi pisze:To jest taki Weber jak w Polonezie albo 125p (tylko tam chyba były mniejsze gardziele)?
Jeśli tak to czy mieścił się on z mikserem od gazu i obudową filtra powietrza pod maską :?:

Tak to jest ten sam gaźnik z poloneza lub fiata 125p. Oryginalnie mają przeloty 26 i 27 mm ale da sie je zwiększyć do 2 x 34 poprzez wyjęcie zwężek i wstawienie w to miejsce tulejek.

Gaźnik z filtrem od poloneza wejdzie tylko trzeba dorobić cienka przejściówkę pomiędzy kolektorem a gaźnikiem. Mikser od poloneza raczej nie podejdzie chociaż można spróbować. Ja u siebie miałem to rozwiązane w filtrze powietrza ( dwie rurki wprowadzone w filtr ). Obudowa w środku nie posiadała filtra, zamontowałem stożek.

: 28 wrz 2010, 00:01
autor: gacus
Witam !
Wprawdzie posiadam silnik 1600 (EZ) i w VW Golf mk2 , lecz również swapowałem gaźnik z pierburga 2e2 na webera.
Mimo różnicy w układzie silnika, głodnych wiedzy zapraszam do tematu o przeróbce (w 1-szym poscie link do całej obszernej dyskusji) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=61522

pozdrawiam Michał

: 10 paź 2010, 18:21
autor: turbofin
Bardzo szczegółowo wszystko opisałeś <ok> Na pewno wielu osobom przyda się Twój opis, ale mam kilka pytań.

Zamontowałeś seryjny gaźnik weber?
Robiłeś coś z przelotami, z dyszami?
Jak u Ciebie wgląda instalacja gazowa i doprowadzenie gazu do każdej gardzieli?

: 10 paź 2010, 19:07
autor: kusiu_87
jakie zastosowałeś dysze w weberze? ja mam wsadzone na pierwszej przepustnicy 135 na drugiej 145, nie wiem czy to najlepsza konfiguracja... acha i co do pytań o mikser do gazu to ja mam wszystko bardzo ładnie upchane pod maske, zmiesciło się na "styk"
zrobie fotkę to wrzucę

: 11 paź 2010, 19:24
autor: turbofin
Standardowe przeloty mają coś około 26 i 27 mm, ja w miejsce tych zwężek wstawiłem tulejki chromoniklowe także średnica gardzieli wynosi 2x34 mm. Dysze jakie zastosowałem:

Przelot I - Dysza paliwowa - 220, dysza od powietrza - 220
Przelot II - Dysza paliwowa - brak, dysza od powietrza - brak

W przelot I doprowadzoną miałem rurkę z gazem, a na przelot II zamontowałem mikser 34 mm po to, by opory zasysanego powietrza były jak najmniejsze, do tego osobny reduktor gazu na każdy przelot ( na jednych będzie chodziło, ale osiągi będą słabsze)

: 11 paź 2010, 19:30
autor: kusiu_87
zwężki wychodzą łatwo czy trzeba cos "rzeźbić"?? :) można je wycisnąć??

: 11 paź 2010, 19:51
autor: turbofin
zazwyczaj zwężki wychodzą lekko, może być problem z rozpylaczami, ale wystarczy od doły gaźnika lekko puknąć jakimś drewnianym kołkiem i powinno wyskoczyć :-D

: 11 paź 2010, 20:05
autor: kusiu_87
rozpylacze są zamontowane w zwężkach czy trzeba je jakoś z gaźnika wyciagnąć?
obiecuje że to już ostatnie pytanie :mrgreen: