Strona 1 z 3
[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - próba zwiekszenia mocy
: 26 wrz 2010, 06:21
autor: rafal.skromny
Witam klubowiczów mam pytanko do was mam zwykłe 90 koników w swoim zetorze a tak czytam o tych modyfikacjach i bardzo mnie to zaciekawiło.I moje oczekiwania są takie aby zwiekszyć moc na okolo 110 koników...(narazie....)z chipami niechce sie bawić póki co... wolałbym te wtryski wymienić....i pytanie gdzie je mozna kupić,jaki numer maja miec, jakie najlepiej dobrać i czy trzeba cos w komputerze zmieniać typu:bledy kasować,dawki zwiekszać.Czy takie wtryski można sobie samemu w domu zmienić czy jest z tym jakiś kłopot...chciałbym sie wdrożyć w temat jakie koszty bo mam cheć to zrobić...bo juz kase zaczynam na to odkładać....pozdrawiam wszystkich klubowiczów...
: 26 wrz 2010, 07:18
autor: levis1991
jesli masz vaga(komputer zeby podlaczyc pod samochod) i znasz sie troche na mechanice to czemu nie, same wtryski nie dadza Ci takiej efektywnosci ze bedziesz mial odrazu 110 koni. Radzilbym ci zmienic na początek komputer tzn kupic od KOSTRZA z Parczewa.
Najbardziej kupywane wtryski do audi b4 to Afn(z passata) asv(golf) 216(od volvo)
w przyszlosci jakbys chcial mec wiecej koni niz 110 a duzo kasy nie wydac na wtryski wydaje mi sie ze AFN-a bylby najlepszym rozwiazaniem.
: 26 wrz 2010, 08:02
autor: Niki20
rafal.skromny, tak jak Ci levis radzi. Na wtryskach dużo nie wyciągniesz...Wtryski + program to już 110 przekroczysz.
: 26 wrz 2010, 18:09
autor: rafal.skromny
ok czyli powiedz mi dokładnie levis 1991 co mam zrobić na początek i jakie koszty a vaga ma kumpel...tak wiec z tym bym nie miał problemu.Napisz krok po kroku od czego zacząć i w jakich pieniądzach się bym zmieścił...z góry dzięki... 8-)
[ Dodano: 2010-09-26, 18:10 ]
ale zmienić komputer to jak bo nie rozumiem...cały trzeba kupić....????
: 26 wrz 2010, 19:09
autor: levis1991
zalezy ile masz kasy <ok> , jesli masz kase i tak z 650-700 kupisz komputer z wtryskami
jesli masz mniej kasy powiedzmy z 300-350 radzilbym ci narazie wymienic komputer u Kostrza kupisz do 300zł.
jesli masz wiecej pytan pisz na pw;) pozdrawiam
[ Dodano: 2010-09-26, 19:14 ]
jesli chcesz miec chipa i tak w optymalnej ilosci koni do 110 to wystarczy ci komputer jesli chcesz miec powyzej to komputer i wtryski. Komputer u kostrza kupic dostrojony to twego auta z taka iloscia kucy ile potrzebujesz.
Ja ci bym radzil jesli cos robic to zrobic zeby to mialo rece i nogi czyli komputer zamowic i wtryski u kostrza. Wtedy bedziesz mial pewnosc ze auto ne bedzie mial falowań podczas przyspieszania na wysokich obrotach bo orginalne wtryski nie daja takiego efektu jak od passata czyli AFN-y i wtedy bedziesz mial wiecej koni.
: 26 wrz 2010, 19:21
autor: proket
Zależy też czy
rafal.skromny, celuje tylko w 110km czy potem chce coś więcej
: 26 wrz 2010, 19:51
autor: levis1991
no i własnie nie bedzie wiadomo na orginalnych wtryskach ile mozna zrobic kucy na nich, z Brzozowa do Parczewa masz 280km... musialbys sie doglebnie zastanowic co robic, jak chcesz kolego porozmawiac to pisz na pw lub gg
: 26 wrz 2010, 20:20
autor: MUNIOR
rafal.skromny pisze:witam klubowiczów mam pytanko do was mam zwykłe 90 koników w swoim zetorze a tak czytam o tych modyfikacjach i bardzo mnie to zaciekawiło.I moje oczekiwania są takie aby zwiekszyć moc na okolo 110 koników...(narazie....)z chipami niechce sie bawić póki co...
No właśnie od tego trzeba zacząć ,tak jak koledzy radzą ,zakup kompa z nowymi mapkami (czyli chipem )od kostrza ,sam taki mam i polecam bo Mariusz robi dobrze i tanio .Same wtryski nie wiele ci dadzą ,bo ori komp i tak nie puści większej dawki .Na ori wtryskach i zmienionych mapkach w sterowniku można wyciągnąć ok.105 koni .Jak ktoś potrzebuje więcej to trzeba już wydajniejsze wtryski . Ja jeżdze na ori wtryskach i te sto parę koników wystarcza do fajniej jazdy ,zawsze można jeszcze dawkę w adaptacjach podciągnąć do 2-3 mg i będzie to na pewno czuć
: 27 wrz 2010, 05:08
autor: rafal.skromny
tak mi wystarczy te około 105-110 koników...nie zamierzam wiecej z niego wyciągać.A mam takie pytanie czy żywotnośc silnika sie nie zmniejsza przez to ze ma wiekszą moc....???czyli rozumiem ze jak robic to raz a pożądnie i ten komp kupić i wtryski u "kostrza"i ma być???on jest takim najpewniejszym gościem???bo tutaj w okolicy u mnie to nie wiem czy ktoś sie tym zajmuje...dzieki za rady chlopaki a do levisa pisze na pw
[ Dodano: 2010-09-27, 05:23 ]
jeżeli kupie kompa i zostawię te wtryski co są to wytrzymają to nie padna mi za nie długi czas...?wiec tak chce tylko te max 110 kucy nic wiecej i na czym lepiej wyjde komp i wtryski nowe czy sam komp i podciągnąć na tych wtryskach????
: 27 wrz 2010, 12:21
autor: klekocix
levis1991 pisze:
Najbardziej kupywane wtryski do audi b4 to Afn(z passata) asv(golf) 216(od volvo)
w przyszlosci jakbys chcial mec wiecej koni niz 110 a duzo kasy nie wydac na wtryski wydaje mi sie ze AFN-a bylby najlepszym rozwiazaniem.
Kolego, które Volvo ma tryski 216? Chodzi mi o oznaczenie silnika...
Z moich informacji silnik o którym myślisz to 140KM AEL i wtryskiwacze o ciśnieniu roboczym 190/300bar.
To nie są 216 tylko 210, ale jeśli mylę się to mnie popraw...
: 27 wrz 2010, 14:52
autor: kostrz
volvo s80, v i s70 po 97r w silniku 2.5 tdi maja wtryski na końcówkach DSLA93P838 wg serwisu Boscha są to 0.216 w starszych volvo 2.5 td i a6 r5 2.5 tdi 140km były montowane wtryski z końcówkami DSLA 150 P502 na które co niektórzy mówią 210 a faktycznie są to pierwsze 216 niektórzy potem nazwali je 210 ,nazwa potoczna 216 jest tylko nadana przez kogoś kiedyś a dokładnym wyznacznikiem jest średnica dziurek rozpylających i cały korpus wtrysku.
pl
http://translate.google.com/translate?j ... l=en&tl=pl
en
http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-FAQ.htm
en
http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/noz ... /index.htm
: 27 wrz 2010, 16:26
autor: Niki20
rafal.skromny, najpierw silnik musi być doprowadzony do ładu... Odpowiednia oliwa filtry itp... Wtedy myśl o chipie bo jak będziesz lał minerała i zamierzasz robić chipa to kiepsko to widzę...
: 27 wrz 2010, 17:28
autor: klekocix
kostrz pisze:volvo s80, v i s70 po 97r w silniku 2.5 tdi maja wtryski na końcówkach DSLA93P838 wg serwisu Boscha są to 0.216 w starszych volvo 2.5 td i a6 r5 2.5 tdi 140km były montowane wtryski z końcówkami DSLA 150 P502 na które co niektórzy mówią 210 a faktycznie są to pierwsze 216 niektórzy potem nazwali je 210 ,nazwa potoczna 216 jest tylko nadana przez kogoś kiedyś a dokładnym wyznacznikiem jest średnica dziurek rozpylających i cały korpus wtrysku.
Dzięki za wyjaśnienie, w takim razie co to są za wtryski i od czego które mają numery:
Sterujący:
074 130 202 B
2FH KBEL 58 131 190BAR 762 02
Pozostałe:
046 130 201 F
2FH KBEL 58 P119 190BAR 762 A ??
Cytując Kolegę "michael80b3" to: "046 130 201 F wtryskiwacz z czujnikiem audi A6 2.5 tdi 1T"
Ale czy to jest 216 już pełna czy ta niby 216 starszego typu?
: 27 wrz 2010, 18:22
autor: Vision
klekocix pisze:Cytując Kolegę "michael80b3" to: "046 130 201 F wtryskiwacz z czujnikiem audi A6 2.5 tdi 1T"
wszystkie volvo 850
: 27 wrz 2010, 19:01
autor: klekocix
Vision pisze:klekocix pisze:Cytując Kolegę "michael80b3" to: "046 130 201 F wtryskiwacz z czujnikiem audi A6 2.5 tdi 1T"
wszystkie volvo 850
Czyli to 216 są jednak?
Przy okazji, z jakiego silnika są wtryski 230?