Strona 1 z 1
[b3 1.8 PM] Modyfikacje - swap na 1.6 ADA, 2.0 ABT czy ABK ?
: 18 paź 2010, 18:31
autor: Patrique
Panowie, czy możliwe będzie wsadzenie silnika 1.6 ADA (B4 Avant), do mojej B3 w której obecnie jest silnik 1.8 PM (skrzynia AKM 5 biegów) na mono-wtrysku. Chodzi mi przede wszystkim czy będzie problem z mocowaniem silnika, elektryką. Niunia jak na swoje latka jest w dobrym stanie. Niestety jednak przez moją głupotę i lekceważenie pewnych symptomów "przedmuchałem" uszczelkę głowicy. W dodatku mój silnik niestety był już kiedyś kombinowany, ponieważ jest wstawiona głowica od 1.6. Dlaczego myślę o wymianie całego silnika? Otóż chce mieć pod machą silnik który nie będzie 20-sto letnim motorem po wielkim przebiegu. Nie zależy mi na porywającej mocy tylko na jego bezawaryjnej pracy. Myślę także, że kupując taki silnik na tzw. palecie można w nim na spokojnie powymieniać wszystkie "drobiazgi" <ok> , podczas gdy stary można przysłowiowo zajechać :mrgreen: . Teraz żartuje. Ale tak na poważnie to wiecie o co mi chodzi <ok> , z kolejnego mniej starego motor`a zrobić w garażu szwajcarski zegarek.
: 18 paź 2010, 19:47
autor: PI7er
Lapy silnika, skrzynia, wszystkie mocowania beda pasowaly ale musisz miec silnik kompletny z kolektorem ssacym i calym osprzetem. Bloki 1.6/1.8/2.0 sa identyczne w A80 (zgodne konstrukcyjnie pomiedzy sobą). Najprosciej u Ciebie wymienic blok z glowica a osprzet zostawic z PM ale glowica 1.6 ADA jest przystosowana pod wtrysk wielopunktowy i nie zalozysz do niej kolektora z PM.
Najprosciej bylo by podmienic blok wraz z glowica ale z ABM 1.6 on tez byl na monowtrysku.
Mozesz wziasc blok z ADA i zalozyc do niej glowice z PM-a i zostawic caly osprzet z PM.
Mozna tez zalozyc caly silnik ADA + osprzet z PM ale musisz zastosowac wlansze pomiedzy glowica a kolektorem ssacym któa przysloni otwory po wtryskach. Moge taka flansze Ci zalatwic w cenie 100zł.
Ja bym i tak zalozyl blok z ADA i do tego zrobiona glowica z PMa + osprzet PMa, czyli zmienic tylko sam blok. Glowice z PMa zrobic, czyli sprawdzic i ewentualnie dotrzec zawory, wymienic gumki zaworowe oraz w razie koniecznosci ja splanowac. I to jest dlamnie najrozsadniesza opcja...
: 19 paź 2010, 12:21
autor: ramzes13
Na najprosciej to wpaktowac 2.0 na monowtrysku, czyli ABT jezeli sie nie myle. Praktycznie monowtrysk i wszystko pozostale pasuja, nawet kollektory sa jednakowe.
: 12 mar 2015, 21:41
autor: Sebandi
Post stary ale mam pytanko czy silnik ABT podejdzie za miast PM w b3 czy są otwory do łap czy trzeba dorabiać łapy ??? bo ja wiadomo w b3 jest mocowanie do sanek a w b4 do podłużnic