Strona 1 z 3

[b4 2.3 NG] Modyfikacje - Swap na 2.2T

: 22 paź 2010, 10:24
autor: tomziel_20
Witam chciał bym zrobić swampa z 2.3E na 2.2T mam na oku silnik 174tys przebiegu zawory nie stukają co podobno jest częste w tych silnikach koleś dorzuca skrzynie quattro silnik jest jeszcze w aucie powiedzcie jaki osprzęt jeszcze bym potrzebował dokupić tak że by wszystko grało??

: 22 paź 2010, 11:07
autor: Kolczat
oznaczenie silnika? ilosc zaworow? albo z jakiej budy to jest przerzucane bo z tego co ja wiem bylo kilka wersji tego silnika, s2 rs2 i jeszcze starsze z przed lat 90-tych

: 22 paź 2010, 12:39
autor: Leo
skrzynia quattro Ci się nie przyda. Wszystko zależy jaki silnik to jest.
Co jeszcze potrzebujesz? Masę rzeczy. A przede wszystkim jakeiś 10 kpln na wszystko.

: 22 paź 2010, 12:41
autor: Kolczat
Leo, po niemcach jezdzi cabrio w Q ;p

: 22 paź 2010, 12:41
autor: Leo
za 10 kpln było przerobione? ;)

: 22 paź 2010, 12:42
autor: Kolczat
pilem do skrzyni ;p

: 23 paź 2010, 01:02
autor: tomziel_20
Koleś coś mota z tym silnikiem nie wie dokładnie jakie oznaczenie czy 3B czy ABY trzeba będzie szukać coś innego
I tu kolejne pytanie do Was co najlepiej wsadzić do cabrio może 2.8 z nowszego modelu już sam nie wiem może kapitalny remont mojego silnika jakieś sportowe wałki itd. jeżeli chodzi o kasę to praktycznie bez ograniczeń :) autko zostawiłem sobie już tylko na sezon letni i chcę je konkretnie doinwestować :) nowy soft już jest teraz idzie kompletnie obszycie wnętrza potem chciał bym sie zabrać za ten silnik
Oczywiście pisząc kasa bez ograniczeń nie mam na myśli wspawywania quattro i robienia 500ps w końcu cabrio bardziej do lansu jest ale troszkę mocy by się przydało do swobodnego wyprzedzania :) więc jaka opcja była by najlepsza ??

: 23 paź 2010, 01:06
autor: Leo
swap na 2.2T AAN z S4/S6 c4 , ożenić to ze skrzynią ośką i seria wtedy w zupełności wystarczy. A jak będzie mało to mały czip i już jest dobrze ;)

: 23 paź 2010, 09:48
autor: Krycha
tomziel_20 pisze:więc jaka opcja była by najlepsza ??
1.8T AEB albo 2.2T AAN, najlepiej kupno całego dawcy, przekładka czego się tylko da, a resztę rozsprzedać. Wtedy wychodzisz na swoje i swap nie kosztuje Cię 10-20k...

: 23 paź 2010, 10:51
autor: tomziel_20
No tak właśnie myślałem że najlepiej będzie jak kupię całe auto wtedy nie będzie problemu że coś nie pasuje że czegoś jeszcze brakuje, może jakiś anglik walnięty w tył
A możesz powiedzieć z jakiego modelu ten silnik 1.8T AEB bo w na forum informacja o oznaczeniach silników nie działa

: 23 paź 2010, 11:19
autor: Leo
A4.

: 23 paź 2010, 11:22
autor: Słonik
Leo pisze:A4.
A4 B5
Jak ci sie trafi to szukaj z kiera po lewej stronie auta, bez prawa do rejestracji, wiecej gratow sprzedasz niz z anglika.
W twoim przypadku zaopatrzyc sie musisz w chodnice, wentylatory od 80tki R4, najlepiej najwydajniejsza z moziwych, wiec i tak kilka gratow bedziesz musial dokupic.

: 23 paź 2010, 12:09
autor: Audi 80 Polska
AEB jeszcze w Passacie B5 oraz A6 C5: http://www.audiklub.org/silniki/aeb/all ... x/all.html

: 23 paź 2010, 16:22
autor: Harry71
a nie myslales nad 2.3 20V 7A moge go polecic bo sam mam ten silnik u siebie 2.3 10V NG byl w orginale w cabrio i zaczelo brakowac troszku pod noga i trafil sie zdrowy 7A do cabrio na oske daje rade 2.2t to tylko Qattro z silnikiem 2.6 i 2.8 to inne mocowania silnika sa i zaduzo rezania

: 23 paź 2010, 17:47
autor: tomziel_20
No widziałem ten silniczek u Ciebie :):) jest bajka :mrgreen: ale czytałem że te 20V są dosyć problemowe. A jeżeli chodzi o pozostałe graty dużo musiałeś przerabiać?? Czyli mam szukać audi 90 tak ?? w tych modelach był montowany ten silnik o ile dobrze pamiętam